Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Neumím haiku

01. 12. 2007
5
15
2170
Autor
romi

a zatím mi nikdo nedokázal vysvětlit, co to je a proč to všichni tak žerou, když to má tak přísný pravidla...

uprostřed lesa

za prastarým modřínem

právě chcípla laň


15 názorů

Čudla
28. 07. 2012
Dát tip
Dobrý *

romi
06. 12. 2007
Dát tip
děkuju, já haiku nerozumím, ale zkouším to no...tohle byla první chcíplá laň a třeba přijdou opravdové haiku, třeba se to naučím :-)

podezdívka
06. 12. 2007
Dát tip
Haiku jako takové posoudit neumím, ale tohle dílko mě tím romantickým začátkem a tím pragmatickým koncem dost pobavilo :-))

Paulart
05. 12. 2007
Dát tip
Haiku může mít jakékoliv téma. Mělo by ale mít přesah, který vychází z přítomného okamžiku. Záblesk zřeného. Bez metafor a jiných "pomůcek" západní poezie. Myslím, že Tvůj pokus je docela dobrý, Ša-gej má pravdu, "právě" je tam navíc.

romi
03. 12. 2007
Dát tip
dívala jsem se na ty doporučené stránky a abych se přiznala, udělalo mi to ještě větší zmatek. V podstatě se tam píše, že se původní haiku rozrostlo o další poddruhy jako jsou volný a moderní styl a tím pro mě z přečteného vyplynulo, že haiku vlastně nemusí být tak spoutané pravidly, jako původně být mělo a jeho tvorba tedy vlastně nemusí být tak složitá, což mě trošku zklamalo, protože to chápu tak, že teď může být haiku vlastně cokoli krátkého na 1,2 nebo 3 řádky. Pak už se opravdu nevyznám v tom, co haiku je a co není. Bohužel jsem se nedočetla, jak je to s tou přírodní tematikou, nicméně ze všech výkladů je mi nejsympatičtější ten původní, který jsem matně znala z kritik na písmáku, že haiku má mít přírodní tematiku a má to být dílo 5-7-5 slabičné...

romi
03. 12. 2007
Dát tip
asi jo, ale to by mi to zase nevycházelo na ty slabiky, ne? Já nevím :-)

romi
03. 12. 2007
Dát tip
Milý Starý jerry, nemám dojem, že jsem svým pokusem něco pohanila, strhala nebo zatratila (haiku je tak silné, že i kdybych o to zájem měla, asi bych neměla šanci), rozhodně jsem také nechtěla nikoho urazit nebo pobouřit. Také nevím, v které části celého pokusu jsem psala o tom, že se mi haiku nelíbí, prosím, mohl bys mi tu pasáž ukázat? Za to děkuji. Myslím, že chápu, proč se spousta lidí o haiku snaží, ale i tak mám dojem, že zájem o tuto kategorii je silně přehnaný, ovšem samozřejmě je to můj dojem a chápu a přijímám názory ostatních a to i přesto, že jsou ryze opačné. Zrovna jsi natrefil na někoho, kdo toleruje nebo se alespoň snaží přijmout snad úplně všechno kromě vraždy, nicméně to samé bohužel požaduji od ostatních...toleranci. A teď k tobě...běžně kamenuješ ty, jenž vyjadřují myšlenky, které se s těmi tvými neslučují? Děkuji za odpověď.

Oldjerry
02. 12. 2007
Dát tip
Špatný zlozvyk : něčemu nerozumím, nebo se mi to nelíbí - tak to pohaním, strhám, zatratím. Proč to lidi »žerou«? No, právě proto, že je to obtížná kategorie a každý zkouší, jak na tom je, zda se mu nepodaří se do těch vysokých mantinelů vejít. Nelíbí se ti ? Tak ji ignoruj, ale nehaň...

Zvrhlík
01. 12. 2007
Dát tip
Tak se jukni na www.haiku.cz a bude ti celkem jasno. Podle mě to haiku je. Nebo spíš czaiku, protože je krásně eufonické. Ono vlastně není důležité jestli to haiku je nebo není, ale jestli je to dobrá báseň... T

Zvrhlík
01. 12. 2007
Dát tip
Tak se jukni na www.haiku.cz a bude ti celkem jasno. Podle mě to haiku je. Nebo spíš czaiku, protože je krásně eufonické. Ono vlastně není důležité jestli to haiku je nebo není, ale jestli je to dobrá báseň... T

reinka
01. 12. 2007
Dát tip
taky jsem z toho jelen ... :o)))))))

romi
01. 12. 2007
Dát tip
trošku jsi mě povzbudila, už jsem začínala nabývat dojmu, že by bylo nejvíc fér, kdybych sama přišla požádat o mou popravu, že nerozumím tomu, čemu všichni ano :-)) děkuji Ti.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru