Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlodějky růží

11. 12. 2007
1
0
410
Autor
Gabča

Silvie Aludnarová a Gabriela Nakedová jsou nejlepší kamarádky.Silva ráda píše příběhy a.Gabča čte knihy.Když se ale jednoho dne ozve z telefonu hrubý,mužský hlas,jejich život se rázem obrátí vzhůru nohama.Začnou se dít nečekané věci.Dívky po čase zjistí,že v sobě ukrývají mocnou sílu růží.Gabča získá podobu bílé a jemně modré růže a Silva energicky rudé a tajemně černé růže.Život těchto zcela obyčejných dívek dostal novou podobu.Těžké boje,starosti rodičů,problémy ve škole...to hlavní je však teprve čeká.Aby se mohli postavit proti svému úhlavnímu nepříteli,musí svoji sílu mnohokrát znásobit a spojit své síly.Je v tom ale menší háček.Potřebují k tomu své symbolické růže.Ty leží na dalekých ostrovech v tichomoří.Bílá růže se skrývá na Galapágách,modrá na Kiribati,rudá v Ohňové zemi a černá na Phoenixových ostrovech.Není to zdaleka lehký úkol,ale dívky se nevzdávají a hodlají toto riziko podstoupit.Dokáží přemoct silného nepřítele,který má v úmyslu ničit všechny růže,které jsou mu na dosah,i dívky samotné?

1

.kapitola-Vzpomínky

Čtvrtek 5.září 2007-vypráví Silva

Ze snu mě probralo dotěrné pípání.To snad né...Schovala jsem hlavu pod polštář.Následovně mi ale na postel vyskočila pruhovaná věc a začala ukrutně mňoukat a drcat do mě čumákem.Super kombinace! Nakonec jsem se zvedla a natáhla ruku na poličku s knihami,odtud jsem vzala budík a přepnula jeho stav z ON na OFF.Pravou rukou jsem odstrčila toho protivného kocoura a protřela si oči.Bože,školu né! Nasadila jsem si brýle a teprve koukla na malý červený ciferník ve tvaru kočičí palice ,co se houpal na pružince."To snad...SAKRA!"ujelo mi.Bylo půl osmé.Hned jsem vyletěla z postele do koupelny,kde jsem si obličej opláchla studenou vodou.V kuchyni jsem popadla od mamky nachystanou svačinu a strčila si ji do batohu."Proč si točíš budíka,když tě stejně není schopen vzbudit?"komentoval mé vstávání taťka,který seděl za stolem a upíjel kafe."Lucka vypadla už o čtvrt,"brblal dál,"tu totiž budík nebudí půlhodiny." Jeho brblání jsem přešla pouhým zavrčením a vystřelila do pokoje,kde jsem se oblékla,přehodila si přes rameno batoh a vylítla z domu.

Jen co jsem ale seběhla tři patra a vyběhla na ulici,zapípal mi v batohu mobil.Byla to SMS.

'Nestiham.Prijd mi prosim naproti,ju?'

Odesilatel:Gabca

Povzdychla jsem si a vyťukala odpověď.

'Ju.Ale pohni.=)'

Pak jsem se místo do kopce ke škole vydala po ulici dolů,k číslu 53b.Šla jsem rychle,protože osobně jsem bydlela u 130.

Teprve,když jsem byla skoro u domu 53b,Gabča se uráčila vyjít ven."No hurá..."spráskla jsem ruce."Co je?"udivilo se stvoření v jasně červeném tričku s dlouhými rukávy,v modrých džínách a růžovou mikinou v ruce,kterou cpala do školního batohu.

"Jdeme pozdě."povzdychla jsem si,když jsme vyšláply kopec o ulici výš a vydaly se doprava,přímo ke škole.

"Místa už nám nikdo nezasedne.Vždyť jdeme do školy už třetí den,tak proč se nervovat?"nechápala.

Zastavila jsem se a klepla ji do hlavy. "Ty děravá hlavo.Dneska už jedeme podle rozvrhu.A první hodina je chemie."vysvětlila jsem.

"Áha!"zaúpěla kamarádka."Nechceš si nechat ujít první možnost k sestrojení trhaviny ke zničení školy,co?"zazubila se a uštědřila mi přátelskou herdu do zad.Málem mě porazila.

Pak se ale zastavila a užasle zírala na nějaký keř.Nejdřív jsem si toho nevšimla a vyhrkla:"Jo,ale při mé smůle schytám akorát poznámky typu:

Nedovoleně sestrojuje nefunkční trhaviny.

A ještě před tím bude:

"Pojď!"mlela jsem.Zmlkla jsem až teprve,když Gabče zbělely oči,až se v nich černé panenky úplně rozzářily.Upřela jsem pohled na keř a s hrůzou zjistila,že si Gabča zase hraje.Celý odkvetlý keř se začal zotavovat a objevily se na něm bílá a jemně růžová poupata.Došlo mi,že keř byl kdysi červený,ale když se do toho vloží Gabriela Nakedová,dějí se divy.

Bohužel,náhodný kolemjdoucí mě donutil oplatit jí herdu do zad,přičemž kamarádka přepadla přes kolena a zaryla se obličejem do trávy.

Když se vyhrabala zpět na chodník,zaburácela:"Co to mělo jako bejt?!"

"Celý rok se nám dařilo tohle tajemství ututlat před veřejností,což nám dalo dost zabrat a teď se to díky tvému hokusu-pokusu málem provalilo,ale jinak nic-nenech se rušit."

"Ó-odkdy jste tak zodpovědná,slečno Aludnarová?"zeptala se posměšně a šťouchla do mě loktem.Místo odpovědi jsem na ni vyplázla jazyk a znovu se podívala na růžový keř.Poupata růží kvetla jako z jara.Gabča se po jednom květu natáhla a utrhla jej.Dlouze si k němu přivoněla.Pak mimoděk pronesla:"Už to bude rok..." Pak se zasnila a zasunula si růži za levé ucho.

"Jo,rok.Když se na to tak zpětně koukám,tak se divím,že to neprasklo...a ještě víc se divím,že nám ty síly ještě zůstaly."zamyslela jsem se."Já se spíš divím,že po tom všem jsme ještě kamarádky."zasmála se Gabča a oprášila si džíny.Když se napřímila,pokračovala:"Jak to vlastně začalo?Pamatuješ si to ještě?"

"Trochu...a nezačalo to tím,že po tvém přistěhování se objevil ten Záhadný chlap...a pak to šlo z kopce?"

"Pamatuji si jen,že jsme byli v knihovně,pak jsme si něco dali v obchodě a potom na té ulici...co to jen bylo?Už vím!Byli jsme schované za keřem...."

2.kapitola-Před rokem:Záhadnýmuž

Úterý 3.září 2006-vypráví Gabča

Vytáhla jsem z pěněženky kartičku od knihovny a předložila ji paní na stůl.Nevěřícně zírala na jednu knížku."Co se stalo,Gábino?"řekla a mezitím označila knížku,zároveň i kartičku.Z tiskárny vyjel ostře bílý papír.Paní mi ho vložila do knihy a podívala se mi do očí."Budete se holky raději učit,co?"šibalsky se usmála.Se Silvou jsme se na sebe tázavě podívaly."Budeme muset."dodala rychle má kamarádka a sebrala knížku,kterou vložila do batohu.Paní propukla v pískavý smích.Zaregistrovala jsem Silviin ustaraný výraz,rychle jsem si dala knihu i peněženku do batůžku a vystřelila bez rozloučení z budovy.

"Vidělas to?"zeptala se před obchodem Silva."Tobě se snad zdálo na mé větě něco vtipného?" Zavrtěla jsem energicky hlavou.Vytáhla jsem peněženku a zkontrolovala finance.Nebylo to zrovna nejlepší,ale na zmrzlinu to stačilo.Toužebně jsem se zahleděla na seznam ledňáků."Dala by sis?"zeptala jsem se s vypláznutým jazykem Silvy.Zrudla a olízla se."Proč ne?"

Jakmile se otevřely dveře,ovanul nás závan ledového vzduchu.Přivinula jsem si mikinu blíž k tělu a zahleděla se na box.Silva měla okamžitě vybráno,ale já jsem ještě vybírala.Kdo si má mezi tolika dobrotami vybrat? Omluvně jsem se podívala na Silvu."Dej si na čas!"zazubila se a přešla k ostatním regálům.Po nekonečně dlouhé době mi do oka padl "Pegas".Otevřela jsem dvířka a vytáhla zmrzlinu.Ještě jednou jsem pro jistotu spočítala peníze."Tak pojď už,nebo z toho bude jenom čokoládová loužička!"křikla na mě Silva.

Naskládaly jsme na pás polorozteklé zmrzliny."Dělá to přesně osmnáct korun."usmála se prodavačka.Nasypala jsem jí drobné do dlaně."Dávejte na sebe pozor!"řekla zničehonic hlubokým hlasem,až mě z toho zamrazilo v zádech.Silva si všimla mé reakce,popadla zmrzliny a odtáhla mě na lavičku.

"Co je?Tváříš se nějak vyděšeně."řekla Silva mezi šustěním obalu."Ty jsi si ničeho nevšimla?Ten hlas.Byl takový...",hledala jsem vhodné slovo,"divný." "Prosím tě,nedělej z toho aféru.Třeba byla jenom nachlazená nebo nemocná."vysvětlila mi Silva.Najednou jsem si vzpomněla na moji zmrzlinu."A sakra."smutně jsem ohmatala prázdný obal."Vidíš,nemáš tak dlouho kecat."okomentovala mé zděšení Silva a na důkaz ironie do mě dloubla loktem.Slabě jsem se pousmála."Už půjdeme,je mi trochu zima."zabrblala jsem."Fajn."řekla Silva a silně se mnou zatřásla."Už je ti teplo děvče?" Když viděla,jak se tvářím,udělila mi povzbuzující herdu do zad."Úsměv,prosím!" Nehorázně mě popadla za rukáv a vydali jsme se na cestu.

Cestou jsme si vesele povídaly,když vtom naši pozornost upoutal muž v černém.Jelikož miluji detektivky a bádání,přikrčila jsem se za keřem a Silvu stáhla chtě nechtě sebou."Co blbneš?"zašeptala Silva."Pst,sleduj toho chlapa..." Muž v černém obleku se neustále rozhlížel kolem sebe a po chvíli vytáhl z kapsy velké,žluté nůžky.Zatajili jsme dech.Co chce ten člověk proboha dělat? Na muži bylo vidět,jak je nervozní.V ruce neustále svíral nůžky.V tu chvíli prudce rozsekal všechny květy,které obrůstaly plot.Dřív,než jsem mohla zaječet,muž zmizel.Jakoby se propadnul do země.Tiše jsme vylezly z úkrytu.Rozeběhly jsme se k plotu,kde stál záhadný muž.Najednou ze země vystřelil stonek s bílými trny a poupě růže se otevřelo.Okvětní lístky byly modré a bílé.Čím víc jsem se k němu přibližovala,tím víc kvetl.Zvláštní."Viděla's to?!"podivila se s otevřenou pusou dokořán Silva."To je květ modré růže.Je to velmi vzácný druh.Četla jsem to v jedné knize.Roste na osamoceném ostrově,ale nikdo neví,v jaké části ostrova se nachází.Spousta lidí se je pokoušela vyhledat,ale žádný z nich se už nevrátil.Jedna otázka mi však není jasná.Jak mohla vyrůst jen tak ze země?Možná už jsem paranoidní,ale když ta růže vykvétala,cítila jsem hřejivý pocit lásky."prohlížela jsem si lístek,který upadl z růže.Silva jen tiše vydechla."Neboj,určitě tomu přijdeme na kloub."

 

3.kapitola-N

ečekanékomplikace

Úterý 3.září 2006-pokračování-vypráví Gabča

"To bylo fakt děsivý!"otřásla se Silva při cestě do školy."Chudinky růžičky,tohle si vážně nezasloužily..."dodala jsem a při pohledu na hodinky jsem ztuhla."Je za pět minut čtyři a musíme ještě do školy na výtvarku..."řekla jsem roztřeseným hlasem."Kašli na to!Pro jednou to snad Prachovka vydrží!"odpověděla vesele Silva a už mě táhla do parku.Na houpačkách se houpaly děti a výskaly radostí.Ledový vítr mi čechral kudrnaté vlasy a příjemně mi oblizoval tvář."Ahoj,pustíš nás na chvilku?"zeptala se Silva milým hláskem chlapečka.Bez odpovědi seskočil z houpačky a rozběhl se k ostatním dětem na sklouzačku."Á,tohle mi chybělo!"rozplývala se Silva,když se začala rozhoupávat.Pomalu jsem si sedla na houpačku a pozorovala okolní dění."Júúú!"křičela Silva v náporu větru.Neodolala jsem a začala se rozhoupávat."Učitelka nás zaživa zabije."zamumlala jsem."Co?Zažije?Jo,to si piš,už vidím Prachovku jak zběsile lítá po škole a vykřikuje,ať vylezeme."zahihňala se Silva a začala zpomalovat.Všimla si mého vystrašeného výrazu."Hele,neboj,třeba řekneme,že...," hledala slova,"dělej!"vykřikla,popadla batoh a rozeběhla se směrem ke škole.Spokojeně jsem si oddechla,hodila batoh přes rameno a utíkala za kamarádkou.

V půli cesty jsme se zastavily a prudce oddechovaly."Tohle mě jednou vážně zabije."funěla Silva.Souhlasně jsem přikývla.Najednou Silva dostala záchvat smíchu.Svraštila jsem obočí."A tohle má být jako co?Další ze tvých přihlouplých výkladů o tom,jak mám krásné vlasy,jako bych strčila ruku do zásuvky?"zašklebila jsem se."Promiň,ale vypadáš vážně komicky!"řehtala se Silva."Ty radši mlč."chytla jsem jeden pramínek Silvininých kaštanově hnědých vlasů a zakroutila ho do jedné velké kudrny."My jsme teda strašidla!"vyprskli jsme s kamarádkou smíchy a padly si kolem krku.

Stály jsme před železnou bránou do školy.Podívaly jsme se na sebe."Tobě se tam snad chce?"zeptala se Silva.Zavrtěla jsem hlavou.Nastala chvíle ticha."Máš nějaký nápad jak nenápadně zmizet z prostoru vysokého napětí?"zazubila se Silva.Usilovně jsem přemýšlela."Botanika!"vykřikla jsem."Není nad nejlepší kamarádku."řekla a uznale mě poplácala po rameni.

Zkoprněle jsem si sedla na dřevěnou lavičku a zírala do jezírka."Je tu nádherně,viď?Mnohem lepší než sedět v lavici a poslouchat chemický keci."vyložila Silva.Mlčela jsem.Rybky v jezírku odplavaly a zůstala jen zelená vodní plocha,na které bruslily vodoměrky."Co je,Gabčo?"odvrátila pohled od jezírka a zahleděla se na mě."Ani nevíš,co jsme právě provedly."zabručela jsem.Pinkla jsem do jedné z vodoměrek,která okamžitě odbruslila na druhý konec jezírka."Co tím myslíš?"nechápala Silva.Obrátila jsem oči v sloup."Jsme za školou,rodiče nic neví,Prachovka zuří a my si tady klidně odpočíváme na lavičce.Stačí?" Podívala jsem se na svůj vodní odraz."Hnusíš se mi!Zmiz!"pleskla jsem po odrazu,z kterého se staly malinké vlnky."Máš naprostou pravdu,"uznala Silva,"ale co chceš teď dělat?"zeptala se opatrně.Bezvýznamně jsme pokrčila rameny."Je pravda,že se mi nechtělo do školy,stejně jako tobě,ale nikdy by mě nenapadlo,že si jen tak zmizíme.Samozřejmě mě nenapadlo ani to s těma rodičema a s učitelkou.No uznej,nebylo by lepší se zase hezky vrátit zpátky,než bude pozdě?Vyzkoušely jsme to a už víme,že to není ten nejlepší nápad,jak zmizet ze školy."vysvětlila jsem.Silva přikývla a nenápadně na mě cákla vodu."Hej!"prohlížela jsem si mokré skvrnky na mikině.Sáhla jsem rukou do vody a taky ji pocákala."Chytroušku!"škádlila mě Silva."Krtku!"oplatila jsem jí to.Navzájem jsme se do sebe pustili,až jsme byly po chvíli úplně mokré."Vypadáš jako vodník!"posmívala se mi Silva."Ty máš co říkat!"oplatila jsem jí to.Najednou jsem uslyšela nějaký zvuk."Silvi?Slyšíš to taky?"zeptala jsem se Silvy."Ty tvoje komentáře mi už lezou i ušima,to máš pravdu."zašklebila se."Né,vážně,zní to jako mobil."řekla jsem nervózně.Po delším váhání Silva sáhla do kapsy u batohu."Máš pravdu."přikývla a v ruce se jí chvěl vibrující mobil."Proč to nezvedneš?"nechápala jsem."Jseš normální?Co když je to Prachovka,nebo ještě hůř,rodiče?Umíš si představit ten bugr?"řekla vystrašená Silva."Dej to sem."vytrhla jsem mobil váhající Silvě a přiložila si ho k uchu."Haló,kdo volá?"zeptala jsem se.Po chvíli se ozvalo přerušované chraptění a něčí dech.Zbledla jsem."Prosím tě,co se děje?Kdo to je?"zeptala se zvědavě Silva."Poslouchej..."zašeptala jsem a stiskla handsfree."Opakuji,nepleťte se,do čeho nemáte,růžičky,jinak brzy zvadnete..."ozval se tajemný hlas a zasmál se hlubokým hlasem.

V ten moment jsme obě vykřikli.

"Ty pedofile!"

"Ale jakpak mě to oslovujete,růžičky?"

"Kdybych mohla prostrčit ruku tím mobilem,dala bych ti takovou ránu,že by tě ani vlastní matka nepoznala!"řvala do mobilu Silva a v obličeji byla celá rudá,sotva popadla dech.

"Jo,co si to vůbec dovolujete volat nám a ještě ke všemu nás oslovovat tak drzým výrazem,pane,"odfrkla jsem si."Takže,pro příště,nevím,kde jste sehnal toto číslo,ale ještě jednou takovýhle telefonát uslyším,nepřejte si mě.Podám si vaše vnitřnosti a zbytek hodím do výběhu vlkům.A vězte,že ti mají mnohem větší hlad než my všichni a..."

Silva už to nevydržela poslouchat a vytrhla mi mobil z ruky."...a běžte už konečně do prdele!"doplnila mě Silva a vrátila mi ho zpátky do ruky."Můžeš pokračovat.Je to na tobě."zazubila se.Šokovaně jsem přiložila telefon k uchu."Člověče,o co vám jde?Jestli si myslíte,že jste frajírek,tak se vám to povedlo!"vykřikla jsem."Však to poznáte sami.Už brzy.Potom budete mít jinné názory."odpověděl klidně hlubokým hlasem."Ale..."nestačila jsem dokončit větu,protože se na druhém konci ozvalo pípání.Zavěsil.Ztuhle jsem zaklapla mobil a podala ho stejně šokované Silvě."Co tohle mělo znamenat,vážně nevím!"vybuchla Silva."Já bych mu tu jeho drzou hubu hnedka spravila!"nadávala dál.Souhlasně jsem přitakala."Drzoun jeden,měl by si ty svý slova hlídat na řetězu,než je vypustí z té své nevymáchané huby!"pokračovala."Víš co ještě řekl?"ozvala jsem se tichým hlasem."Řekl,že něco poznáme sami.Už brzo.A že pak budeme mít jinné názory." Vyděšeně jsem se podívala na Silvu."Na tom něco bude."

(pokračování příště)

Přišla se spolužačkou pozdě."

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru