Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopis Ježíškovi

13. 12. 2007
12
24
2118
Autor
Marcela.K.
Všechny ingredience musí mít pokojovou teplotu. Bezva výmluva. Vejce byla v lednici a tak musím počkat.
Voní to tu vanilkou a oříšky.
Opravdu jsem si olízla ten palec, než jsem mu napsala sms. Přece si nezapatlám tlačítka na mobilu.
Opravdu jsem zrovna slepovala srdíčka a bolí mě ten rozříznutý ukazováček.
Víš, chtěla bych jen vědět, proč…
Proč se to všechno stalo.
 
V lednu to už bude rok, co jsi mi ho nastrčil do cesty.
Přemýšlím o tom stále dokola.
Stalo bys se to vše vůbec, kdybych ho nepotkala?
Žádný rok v životě mě nestál tolik slz.
Nejprve jsem si opravdu myslela, že mi ho posíláš, aby to vše tak nebolelo, abych se v tom slaným moři neutopila.
Když jsem se trochu vzpamatovala, ukradla jsem ti zase  ta křídla, na která jsi mi už tolikrát připevnil cedulku : NEBRAT!
Byly to ale ty nejkrásnější chvilky. Lítala jsem si jako cvok a vůbec mě nenapadlo, že tě mám poslouchat.
Sedmikrásky, pampelky, beránci, modré z nebe…
Ani kvůli té maličké, co ze mě udělala babičku, jsem je nesundala…Křídla! Tolik bych si přála mít zase křídla….
Tak jsi mi musel pořádně nafackovat. Ano, vzpamatovala jsem se. A vrátila ti je.
 
Pak přišel nejčernější měsíc tohoto roku. Slunce svítilo jako blázen a já se nemohla podívat na oblohu.
V trávě už dávno odkvetly pampelišky…
Jen rozkvetlé růže v zahrádce před domem mi svými trny připomínaly, že být královnou není zadarmo.
Neumím to, víš. Z růží neupleteš hebounký věneček.
 
A najednou podzim. Miluji ty měsíce, kdy se stromy obléknou do pestrobarevných kabátů.
Jako kdybys mi šeptal ,,Rozhlédni se, tohle všechno, je teď tvoje.“
 A zase jsem ho zahlédla,  jak rozpačitě přešlapuje a čeká…Už jsem věděla, že  si nikdy nenavléknu na prsty jeho zlaté prstýnky…
Jen jsem tušila, že jsi i ty pochopil, že těch ran už bylo dost. Byla jsem samá modřina…  když se hojí, zežloutnou ….
Ne , neboj se …už nikam nepoletím.
 
Voní to tu vánocemi.
Patlám se ve sladké marmeládě a čokoládě…a kdykoliv si nyní olíznu palec, vzpomenu si na to, že jsi mi vrátil přítele. Je to sladký pocit.
 
Nech mi ho i příští rok, prosím… Ježíšku.

24 názorů

avox
14. 12. 2007
Dát tip
:-)) moc pěkné psaní... */

Janina6
14. 12. 2007
Dát tip
Dobré, silné a hořké kafe...:-)*

slovak
13. 12. 2007
Dát tip
A akú teplotu má srdce, ktoré píše tak nádherné dopisy? Vieš umne zlepovať srdiečka, a medzi ne namiesto marmelády lásku.

Oldjerry
13. 12. 2007
Dát tip
Báseň v próze - mnohem lepší než próza v básni (tak tohle je hříčka), ale v tomhle je lidský osud (počítám ženský mezi lidi). Je v tom smíření a přece jen ne odevzdanost. Líbí a tipuju

Marcela.K.
13. 12. 2007
Dát tip
Jo, jdu dodělat to cukroví :-))

nech to uzrát do večera :)))

Marcela.K.
13. 12. 2007
Dát tip
...našla jsem jen jednu dvojtečku, že tam chybí :-(

Marcela.K.
13. 12. 2007
Dát tip
Já vím...to večer zkontroluju...pořád :-)))

to tě neomlouvá!!!!!!

Marcela.K.
13. 12. 2007
Dát tip
Jsem to psala mezi slepováním cukrovííí :-))) nemám čas to kontrolovat... ach jo! :-)))

ale možná taky nedá, protože Ježíšek čte jen psaníčka bez chyb a překlepů :))) - v nebi je dokonalost, nevíš??? :)))

ach ..... ta láááska nebeskááááááááá ........ to víš, že dá :)))*

Marcela.K.
13. 12. 2007
Dát tip
No, Jiří a zase vybyl Černý Petr na mě :-)) a Ježíšek je z toho venku, co?! Dobře, pohlídám si "svoje dárky" vykutálený...a zahazovat rozhodně už nic nebudu :-)

nostalgik
13. 12. 2007
Dát tip
..Ježíšek přináší dárky, které si přeješ, on je nevybírá.. ale také neodnáší.. ty je buď odhodíš, nebo se někam zakutálí...

je lepší, když přebývají? :o) ale jo, rozumím...

Marcela.K.
13. 12. 2007
Dát tip
matematika ženy = rok sem, rok tam a v součtu vždy nějakej chybí :-) Já nechci stejnej... já chci jen ten sladkej pocit...a nejlíp napořád = do smrti smrťoucí :-) jeho :-)))

a co je to matematika ženy? :o) dopis pěkný...myslíš že Ježíšek dává dva roky po sobě stejný dárek? :o) (a to si tentokrát vůbec nebudu dělat reklamu na vlastní dopis Ježíškovi...taky ho píšu každý rok a pořád nic ...)

Marcela.K.
13. 12. 2007
Dát tip
Jo, rupí...už to bude rok...ale co to je rok v "matematice ženy" :-)

reinka
13. 12. 2007
Dát tip
už jsem mu jednou na tuto adresu napsala...vrátil mi to sv. Petr jako nedoručitelné :o((((((((((

Marcela.K.
13. 12. 2007
Dát tip
Ježíškovi ? To musíš sama...prý nebe :-)

reinka
13. 12. 2007
Dát tip
prosím, dej mi adresu...chci mu taky napsat

ruprecht
13. 12. 2007
Dát tip
to už bude rok? :-)

Háber
13. 12. 2007
Dát tip
jój dobré silné zmimoriavkovo čisTé *********&

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru