Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svíčka čtvrtá adventní

Výběr: Print, a2a2a
23. 12. 2007
17
38
3500
Autor
Pacer

přeji Vám hezké svátky

kdeže,

tento

ani jiný den

noci se nezbaví

 

to jen my

Tomášové

bláhoví

 

řece

zakazujem

odmítat břehy

 

a skrze plamen

čtvrté adventní

vzýváme povodeň

 

něhy


38 názorů

kapitan
10. 02. 2009
Dát tip
a dovolím si vložit do Creda..

kapitan
10. 02. 2009
Dát tip
Advent je důležitý čas...pro mne kvalitní text...

a2a2a
30. 12. 2007
Dát tip
Jiří, báseň by nabídla mnohem více a byla by filosoficky více konzistentní, kdyby tam nebylo vyústění do "něhy", byť tomu rozumím, a končilo to slovem povodeň. Naopak obraz se zakazováním břehů řece je výtečný, dobře navazuje a rozvíjí bláhové Tomáše a jasně signalizuje naši přirozenou, ale také občas kontraproduktivní snahu mít jaksi vše pod kontrolou, dopovězené, nebo že máme strach uvěřit ve vyšší vůli. Jinou věcí jsou celkově zvolené výrazové prostředky, které zaostávají za obsahem, zato ten mne však oslovil hodně.

StvN
30. 12. 2007
Dát tip
Můžeš si to myslet. Každopádně je to úplně proti smyslu Tao. Přeju hezký den.

StvN: nedokazuje to nic, jen nesměle navrhuji, že řeka by mohla odmítat břehy například při povodni Pacer-mně přijdou nešikovný jakože divně znějící a rušivý ty dva zápory vedle sebe (zakazovat a odmítat), ale to je jen nepodstatná technická záležitost

StvN
29. 12. 2007
Dát tip
září2005 - slyšel, a co to podle tebe dokazuje?

Pacer
29. 12. 2007
Dát tip
Ty sladké září :) Dík za hájení - ale já jsem úmyslně použil tahle slova, k doplnění bláhovosti Tomášů - přišlo mi to náležitě absurdní - snaha přikazovat lásce držet se břehů - hezký večer - event. navštiv dnešní o řekách ženách a jizvách, což jsem pojal jako pokračování této diskuze.

StvN: slyšel jsi někdy o tom, že by se "řeka vylila z břehů"? já bych v tom nic víc než tuhle frázi (trochu nešikovně opsanou) asi nehledala...:o)

StvN
28. 12. 2007
Dát tip
Nech si ty invektivy. Řeka když nemá břehy, tak to není řeka. A nevšim jsem si, že by žena vrývala jizvy do povrchu planety. Možná když reje na zahrádce.

Tak na přechod jsem ještě moc mladej a moc muž, teda myslím...:)

Pacer
28. 12. 2007
Dát tip
Pišto to máš tak, já jsem zřejmě - na rozdíl od něj - povinen bavit se s kdejakým zvířetem :)Poklidný přechod Ti přeji ! J.

Pacer
28. 12. 2007
Dát tip
Hah :) jen tvé případné mládí a neinformovanost tě omlouvá! Řeka je jako ženy - vrývá jizvy do povrchu planety, pomalu, ale trpělivě, když je chudá na vodu, a i tehdy odnáší své břehy do moře. Své cesty si vybírá sama, a když se nadechne, nezná omezení plochou ani časem. :) Možná jsi mi dal inspiraci k další blbůstce :))

StvN
28. 12. 2007
Dát tip
Ale řeka břehy neodmítá, řeka je potřebuje, ne? Jako jestli myslíš, aby si tekla kudy chtěla, pak tomu rozumím, ale není to z textu patrné. V textu je řeka obecně, řeka má břehy a tyto břehy neodmítá, nikde není řečeno, že jsou umělé. Jestli jsi to tedy myslel takto.

Pacer
28. 12. 2007
Dát tip
Styn: ha - tady je problém :) Skutečně to nemá nic společného omítáním, mýtem - normální české slovo odmítnout - tedy dívka tě může odmítnout, ty můžeš odmítnout premie, dát odmítavou odpověď věřiteli :) Zde tedy řece zakazujeme, aby si tekla kudy chce - žádné břehy, žádné hranice, prostě aby své břehy odmítala.

StvN
28. 12. 2007
Dát tip
Neodpověděl. Nechápu, kdy nebo jako řeka odmítá břehy. Nepřijde mi, že by řeka domítala břehy. Proto je mi divné, proč bychom jí to měli zakazovat, když to nedělá, tak nevím.

Já jsem vyznáním krhút. To ohledně těch Tomášů. A i když jsem rád, žes mi tak obšírně odpověděl na něco, na co jsem se neptal, furt by mě zajímal názor Printův. Ale z toho vyrazit slovo, to je práce jako stvořená pro chlapa, co věčně válí balvan do vršku... :) Srandovní Vánoce přeju!

Pacer
28. 12. 2007
Dát tip
Díky za návštěvy a tak :) Vánoce a jiné svíčkování za námi – zbývá uklidit papíry a odpovědět na dotazy – třeba Stynovi či Pištovi. Pišto, Printy na rozdíl od jiných kyselých z důvodů pro mne neznámých vždy pochopí, kudy se mé myšlenky, byť jim soustavně říkám blbůstky, ubírají. Nejde mi o výběry ( ne že by nepotěšily) od člověka jeho hodnoty by mi stačilo slůvko stejně jako tip. I tady nešlo o žádné přání k Vánocům – prolog byl spíše jako P.S. Vlastní text byl spíše pfilosofický – v tomhle světě komerce vzýváme nejrůznější svátky ducha, ale tento, jako každý den, má své světlé i tmavé stránky a my, nevěřící Tomášové – nevěřící a nedůvěřující volnosti přejeme si bláhově spoutat řeky, řeky osudů, osudů lidí, aby lásky směřovaly tam, kam podle nás směji, a bláhově zapalujeme svíčky v očekávání vlastní proměny a velmi příjemné odměny :) Čímž jsem snad odpověděl i Stynovi :)

*

Fairiella
23. 12. 2007
Dát tip
tak ta se mi hodně zalíbila ! *

StvN
23. 12. 2007
Dát tip
řece zakazujem odmítat břehy Tenhle obraz nechápu. Můžeš mi to vysvětlit?

Rabb
23. 12. 2007
Dát tip
hezké..*

Kéž by byly celý rok Vánoce, nemilé Norsko.

marsyas.
23. 12. 2007
Dát tip
kéž bys ke všem byl tak milý, pišto

Inu přáníčko. Milé, díky a nápodobně.:) A jelikož nechci kazit vánoční atmosféru plnou něhy, lásky a pochopení, nebudu se pouštět do polemiky o tom, že Výběr by měl být udělován uvážlivěji, Printe. Nene, budu hezky potichu, nechám si vločku posedět na řasách a zpívaje koledy, Štěpáne, půjdu ku stromku políbit svou ženu...

Norsko
23. 12. 2007
Dát tip
podivný rytmus

daddy
23. 12. 2007
Dát tip
* i tobě

Smetiprach
21. 12. 2007
Dát tip
nápodobně... :-)

Print
20. 12. 2007
Dát tip
Škoda, že advent má jen čtyři neděle, čtyři svíčky... Díky za ně!*

Robinia
20. 12. 2007
Dát tip
povodeň něhy, to jo, to jo...

Janina6
20. 12. 2007
Dát tip
Takovou povodeň vzývám ráda... :-))* a tobě též přeju krásné pohodové vánoce.

Sarrah
20. 12. 2007
Dát tip
moc*

Zbora
19. 12. 2007
Dát tip
Tobě taky (S)Pacere.

Quaken
19. 12. 2007
Dát tip
nedotkla se mě.

Mila_cik
19. 12. 2007
Dát tip
parádní advent..

Zuzulinka
19. 12. 2007
Dát tip
dneska jsem byla jednomu Tomášovi na pohřeb*

Háber
19. 12. 2007
Dát tip
taká povodeň je super ****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru