Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nejkrásnější dárek

26. 12. 2007
9
16
1555
Autor
Marcela.K.

Radkovi

 

 

Těch balíčků pod stromečkem bylo zase víc, než by mělo. I když jsme si už slibovali, že každý dá každému jen jeden, stejně jsou ty počty v součtu nakonec jinak.
Rozesmál mě lísteček v  krásně zabalené knížce: ,,Tento dárek byl s velkou pečlivostí a láskou vybrán…. Z Tvého nákupního košíku. Tudíž nemám alespoň pochyby, že se ti bude líbit.“
Vzpomněla jsem si na chvíli, kdy jsem se smála už v obchodním domě , když jsi mi tu knížku z mého košíku ukradl. Ale přesto to nebyl ten nejkrásnější dárek…
 
Venku bylo nádherně. Sníh obalil větve stromů do jiskřící, cukrové polevy a cesta na půlnoční měla zase své neopakovatelné kouzlo. Babička si nemusela brát hůlku. Její dospělý vnuk u dveří zavolal :,,Tak kde mám tu svoji sekretářku,“ a nabídl ji rámě. Dcera se zavěsila do tebe a když jsem zamkla dveře, lákala mě: ,,Mami, pojď. Chyť se mě. Jsem váš spojovací článek.“ A na hlavě měla konečně i čepici, kterou ji nadělil Ježíšek.
 
V kostele byla zima. Nádherný vánoční strom dominoval vedle oltáře a umocňoval vánoční atmosféru. Jednoduchý, vyřezávaný Betlém na zemi  před oltářem měl připomínat proč se dnešní, noční pobožnost koná. ,,Sláva na výsostech Bohu a na zemi pokoj, mezi lidmi; Bůh v nich má zalíbení.“ Tak zní správný překlad  textu v bibli. Tedy, žádný ,,Pokoj lidem dobré vůle…“  ,, Pokoj všem lidem, a lidem dobrou vůli…“ to je pravý význam andělských slov.
 
V kostele byla zima. Ale ta už k půlnoční tak nějak patří. Také jsi neměl rukavice. Vzal jsi mě za ruku…a tvá dlaň hřála stejně jako ta, kterou si pamatuji z dětství…
 
 

16 názorů

Lakrov
08. 12. 2010
Dát tip
Taková je holt druhá strana praktičnosti a spolehlivosti... a toho si važ.

Marcela.K.
28. 12. 2007
Dát tip
:-) chápu...ale pro mě jsou vánoce prostě krásné svátky...ovšem prožívám je v klidu, který u nás začíná adventem...znamenají pro mě naději, jsou to svátky plné něhy a chtění být spolu :-)

Marcela.K.
28. 12. 2007
Dát tip
:-) chápu...ale pro mě jsou vánoce prostě krásné svátky...ovšem prožívám je v klidu, který u nás začíná adventem...znamenají pro mě naději, jsou to svátky plné něhy a chtění být spolu :-)

Lakrov
28. 12. 2007
Dát tip
Já mám z vánoc smíšené pocity, takže každý můj komentář by to tu spíš pokazil. A to nechci a taky by to byla škoda.

Janina6
28. 12. 2007
Dát tip
:-)*

Marcela.K.
27. 12. 2007
Dát tip
Jiří...hřející dlaň je pro mě symbolem...a pro mě to je moc...opravdu velmi, velmi moc. A kvůli "pokoji" dokážu "obětovat" mnoho ...ale to Ty víš :-)

nostalgik
27. 12. 2007
Dát tip
Ano, Lukáš, 2/14 ... netřeba polemizovat, ten "pokoj" je ten hlavní význam..:o) A dárek? Hřející dlaň.. jak málo stačí... *

Háber
27. 12. 2007
Dát tip
pekné *


reinka
26. 12. 2007
Dát tip
A já byla letos líná a o půlnoci jsem dělala úplně jiné věci...a hezky v teploučku ( pod peřinou :o))))) )

Robinia
26. 12. 2007
Dát tip
u nas bylo taky teploucko...


janicka17
26. 12. 2007
Dát tip
Romantický-:) Nevím, zda jsem něco nepochopila... Takže se mi to zdá trošku i patetický, ale to záleží na okamžiku... Hezký!

slovak
26. 12. 2007
Dát tip
Teplo ľudskej dlane, nie je darček na zhodenie, ja som dostal nejakého trojského koňa v PC a teraz mi tu šarapatí, neviem čo s ním. Ale boli aj darčeky, asi predsa len som bol poslušný.

Marcela.K.
26. 12. 2007
Dát tip
To by byl ten nejhezčí dárek od tebe pro mě...rupí :-)

ruprecht
26. 12. 2007
Dát tip
já snad nakonec začnu ty vánoce mít rád... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru