Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

jak se tak tma pitvoří...

Výběr: Print, rebecca13, pozorovatel, Pacer
04. 01. 2008
54
124
6812
 x
někdy se vynoří
tváře bez jména
pak mi o nich všech vypráví
a vede řeč             vypravěč
svéhlavý
 
jindy se zas objeví
jména bez tváře
hlasy a obrazy jak z cizího snu
příběhy                    bez něhy
už neusnu
 
noc černá se mi
nespaním do tváře
ty jména posté a prvé počítám
z černé se vysvleču       uteču...
 
 
není kam...!?
x

124 názorů

tma tmoucí...

synáček
15. 01. 2009
Dát tip
Moc krásná... *

tak nic no... tápej dál... dyž je to tak složitý... mně by se u vysvětlování spálil oběd :o)

jééé, ty seš zas blesk - sis moh přečíst aspoň ty poslední dvě "kritiky"... a věděl bys co jako...

hele co sem našla, míhale :o)

koukám ses novej nejen jako můj čtenář ale aj jako písmák, tak kromě poděkování tě vítám a zvu tě do brněnskýho klubu /najdeš ho na stránce martinez - okolo brna.../

já to taky nebrala jako osobní útok - jen sem se z toho taky nedozvěděla o nic víc než z ne/líbí... první věc u kerý ses mi ozval a vlastně si mi nic neřekl - to mě dycky překvapí takovýdle komentáře, nejen u mne - že mě něco nezaujalo já píšu jen někomu koho znám, myslím jako že ho čtu a vnímám - pak možu klidně říct že mě to konkrétní něco nezaujalo a ten autor už dostane nějakou informaci na základě oboustranný vazby - esi mi rozumíš... dyž se včil seberu a vlezu k někomu koho neznám a nikdy sem mu nic ani kladně ani záporně neokomentovala, co si veme z toho že mu já, někdo úplně neznámej, napíšu "promiň, todle mě nezaujalo"? :o) ale jasně, máš názor a dáváš ho najevo, to chápu - jen to mám jinak... tak zatím :o)

Tinnitus
11. 02. 2008
Dát tip
Spousta komentářů je ztráta času, myslim. "Líbí" nevobsahuje vo nic víc ponaučení než "Nelíbí". Ale! Aby nedošlo k nějakýmu vomylu! Nepsal sem to s žádnou zlomyslností nebo jako vosobní útok! To ne! Přidal sem jen svůj skromnej názor, jako dycinky. Básně teda nepíšu, páč by pravděpodobně byly nevalný kvality.

tak to je prima, to já opravdu často neztrácím čas a slova tam kde nemám co říct a šla sem se k tobě podívat co čteš nebo píšeš, ale nejsu o moc chytřejší - recenze nejsou mý hobby :o)

Tinnitus
11. 02. 2008
Dát tip
Já toho moc nepřečtu. Ale zas napíšu ke všemu, co si vo tom myslim.

všichni nemusej mít stejný pocity... ale ty se musíš upsat esi píšeš ke každýmu dílku co tě nezaujme... :o) mne dyž něco nezaujme tak mi to nestojí ani za těch pár písmen a vteřin, takže dík :o)

Tinnitus
11. 02. 2008
Dát tip
Mě v tom nezaujalo lautr nic. Pardon, teda. Asi tomu nerozumim.

dík pali :o)

palino8
07. 02. 2008
Dát tip
super vec!

a zase tma :o)

no já už to tu právě taky balím... bych možná věděla co a o čem psát ale zas budu jednou radši spát... brou drahý a zas se ozvi až přiskotačíš... a tuším mi dlužíš ňáký foto ;o)

"líbí moc" je doufám posun do plusu :o) ptala, no... přijde mi že se nějak míjíme včil... co seš takovej spokojenej jakoby :o) já už su zdravá převážně globálně a akšile taky - zítra má první plavání :o)

velares
02. 02. 2008
Dát tip
a úplně nejhorší je sedět do noci na písmáku! :) nebo na písmáckým pivu ;)

i ty lichometníku! díky teda... a furt si píšu pro radost, víš? a včil se loučím bo za chvílu máme sraz na písmácký pivo... ahoj!

Kuchot
02. 02. 2008
Dát tip
jsi moc šikovná písmačka..:)

zamávám... do davu... odplavu... odplouvám... :o) a díky, Ó

Ó
30. 01. 2008
Dát tip
..tváře beze jmen....jména bez tváří...věčné čekání...v davu stojím...sám...

***

přesně ty drahý filozofe :o)

děláš jak dyby 4 minuty měly na něco vliv... teda někdy třeba jo, ale jindy teda vůbec... a vůbec :o)

brek.u! kde se flákáš že ti takový věci unikaj?!? :oD děkuju, drahý ale pro mne tam je i ten konec, no... jinak by tam přece nebyl... ;o

Oldíku, dík :o) punker Quaken a Bezprizorný - já bych ju do výběru taky necpala ale mazat ju přece nebudu :o) a Bezprizorný - já to právě tak napsat chtěla s těma ménama a tvářema /a vím proč/ ať už to každýmu přijde jaký chce...

navzdory množství tipů i zlatému výběru - ta báseň mi připadá neskutečně suchá a bez náboje...číst několik podobných za sebou, tak umřu nudou navíc to "tváře bez jména/jména bez tváře" to je takovej začátečnickej postup, samozřejmě se to vybízí, ale právě proto mi to přijde lehce laciný

Quaken
12. 01. 2008
Dát tip
Vytáhnout peřinu až pod bradu (ale bacha, ať ti nevylezou nohy na druhé straně) a všechny odletí pryč :) Ale... Budu takový punker, poněvadž se mi nezdá ničím až zas tak zlatě vybarvená, je taková tuctová, máš i mnohem lepší. Takže... Budu punker :P

Oldjerry
12. 01. 2008
Dát tip
To znám - nestává se mi to často, ale... ano * Jubilejní, čtyřicátý

myslím že v tom nejsme sami, kapitane :o) dík

kapitan
12. 01. 2008
Dát tip
Nějak podobně ..to...znám..o

EŠTĚ lepší? je to vůbec možný?! :oD já teda pěkně děkuju :o)

Pacer
12. 01. 2008
Dát tip
koni, tohle je dobré. Samozřejmě, četl jsem od tebe ještě lepší, ale brnkla jsi mi šmytcem o strunu, tak víc jak tip :)

hmmm :o)

hmmm

NePoe_ta
10. 01. 2008
Dát tip
Tak ještě jednu malou modrou do mořské stáje: Vytáhnout se coby puritáni? papažštější pážat papeženců? - pur raní rosu pour moi-meme, pas plus, quand j´aime: nesejde na pramenech když prýští živá z jisker do želízek lidským teplem přihořívá :)

včil koukám - ta moje první věta v předchozí kritice nebyla na nikoho z vás tu - ta byla na mne a ty mý zmatky s jednou kritikou do kerý se mi skopírovalo aj něco úplně odjinud mimo písmákaa Dero mě musel zachraňovat a smáznout to abych nebyla za debila... no a stejně su :oD já si říkám že tu zavládlo ticho - a nejsu zvyklá aby mě někdo takhle poslech na slovo! haló, vraťte se!!! modrásci! šmankote... se omlouvám, no... :o)

tak snad už jen to co sem patří... mně byl ten rostoucí počet avíz hnedle podezřelej... máte štěstí že proti modrý nic nemám... sice takovou zelenou nebo oranžovou mám radši ale co už, nemusím mít všecko... :o) a pozo, pane pozo, pro mne sou ... ! a ?, případně // výrazový prostředky - používám je tam kde se mi hodí... a budu! a dík :o)

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
týhle modrý nádheře právě sebrali děti, neni to zrovna výhra

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
ale proč si to vylejváš na nás, chudáčky, velej to na spolupracovníky:)) hele, pořád lepší než most

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
jasně, každý by hned řekl, že ta rebb vůbec neni pošuk a zamodří každý výkřik, to ne, oni když uviděj, jak nemodříš, ihned si řeknou, že to myslíš ironicky, to jo ale naštěstí nejsi vážná furt, bys byla úplně modrá:)

pozorovatel
07. 01. 2008
Dát tip
tyhle tečky, vykřičníky, otazníky... je jak rada pro recitaci ..spíš ale je to fuk* ty rebb: co je na "moc pěkná!" tak hluboce důležitýho? kdybys napsala aspoň "moc pěkná barva ta modrá!", tak aspoň si člověk řekne, že má úchylku na modrou:)

Muamarek
07. 01. 2008
Dát tip
Tak tak, zlosyni se vracejí, hlavně, když je kam :-))) A tady teda je :-))) Muamarek

zlosyn se vrátil na místo činu! díky Muamarku, ty tvoje kritiku si sbírám jak perličky na šňůrku hedvábnou... :o)

Muamarek
07. 01. 2008
Dát tip
Vždy je kam, snad do tmy, z plotny ráno syčí, ničí iluze, to že sám zlo zlomí člověk - ví že příčí se mu ta jeho samomluva, která ho ze snů burcuje a klová v nich jak kůru žluva, uááá - křik sílí, pulsuje... :-)) Silný textík, dík za něj (tož jsem se sem vrátil) :-)) Marek

jazzgirl
07. 01. 2008
Dát tip
Je to fakt, radši usnu a budu se těšit, že až se probudím, budu už zase na opačné straně kola...:-)

a pro kolo osudu nespat já nebudu... :o) díky, jazz

jazzgirl
07. 01. 2008
Dát tip
Poslední dobou také nespím... kolo osudu...:-) "z černé se vysvleču uteču..." je parádka*

o "těch jménech" vím, děkuju - já su jen občas nespisovná dyž to zas tak nevadí... :o)

Muamarek
07. 01. 2008
Dát tip
Leda toho, že Ti tu časem něco zase pod dílko načmárám :-))) Muamarek

Štírka
07. 01. 2008
Dát tip
zásahová.... /ale.. ta jména/..t*

to znělo docela výhrůžně, Muamarku... měla bych se bát? :o)

Muamarek
07. 01. 2008
Dát tip
Eště se sem vrátím :-)) Muamarek

i pro Tebe:o)

díky sestří, a hezký pondělí :o)

ta druhá strofa pro mne moc****

jsem poslední dobou v takovym tichym světě taky bych to nechal jen tak, bez hluků... krásnou noc

podle mne je ve hře jen ta mimika... přes zvuky seš ty... dlouho sem tě neviděla :o) dík

má pitvoření nějaké citoslovce nebo to je pouze zálležitost mimiky ? *

je mi ctí, madam :o) a děkuju moc

díky moc, fajo - a kukni do brněnskýho klubu, myslím sem ti posílala avi :o)

fajo
06. 01. 2008
Dát tip
čoraz hlbšie a zákonite temnejšie,milý koník..a hoci to už posledných 8 mesiacov tak nejak nepreciťujem,cítim s Tebou.. *!!!

svěsili znělo tak nějak šetrněji oproti tomu sejmuli... páč oni Ho vážně sejmuli... hmmm

NePoe_to přemilý ten co ho z kříže svěsili nezobával přec poránu barevný korálky z Koránu nebo se zas pletu? počkám tu na NePoe_tu a jeho větu (bude-li k světu ;o)

NePoe_ta
06. 01. 2008
Dát tip
... sejmuli ehm

NePoe_ta
06. 01. 2008
Dát tip
... tak to zahejbnem na jinou výhybku: někdy se přistihne po ránu jak zobe korálky z Koránu zelenou čmárá na trávu aby se modrásci nažrali kdy před ní padá ze skály v rozpadlých svitcích jeskyň Kumránu - muž zrovna ho z kříže svěsili ... Jen dej NePoe prostor a vyrobne Ti OKO :)

NePo... hned se mi vynořila 2. súra - Kráva - to pro tu strakatou beze jména - né že bych to měla naštudovaný, ale dyž sem se tak probírala onehdá kdysi před lety koránem, tak mě právě pojmenování některých súr zarazilo :o) a díky :o) aj tobě dík, Horavine, su ráda žes zkamenělý nezůstal, to by byla aj škoda :o) a za avi musíš asi poděkovat systému že funguje... že sis mě šupnul do oblíbených? to se avízuje každý nový dílko automaticky ;o)

NePoe_ta
06. 01. 2008
Dát tip
... přistihne po ránu promiň, to mi to ty klapky klapou na přeskáčku hned z kraje roku :)

Horavin
06. 01. 2008
Dát tip
Moc krásně napsané a s lehkostí, která není vůbec snadná. Díky za avi, ale Tvoje báseňka mě zhybernovala tak, že sem myslel, že su už kamennej, ale už zase křeju :-) ***

NePoe_ta
06. 01. 2008
Dát tip
... někdy se přiste po ránu jak si čte oddíl z koránu zelenou kreslí na trávu jen tak, .... pro strakatou bezejména ... plácám, plesám, vytleskávám, protože má takový jarouškovsko-seifertovský rytmus, ... a nejen ten :) -t-

díky ti vzácný hoste :o)

satannáš
05. 01. 2008
Dát tip
tlesk,tlesk T

Zuzu, já jak kdy... Printe :o) a dík oběma...

Print
05. 01. 2008
Dát tip
Umíš potěšit i ve tmě. Až jednou oslepnu, najdu tě lehce*

Zuzulinka
05. 01. 2008
Dát tip
mám tmu ráda*

jejda, vy ste pilní čtenáři poránu... děkuju všem :o)

Robinson
05. 01. 2008
Dát tip
To, ze to je mile, hezke a ctive uz napsali jini prede mnou. To, ze to nechava stopu za mymi cerstve otevrenymi vicky je potesujici. Je prijemne najit takove dilko hned v nedeli po ranu. Posilam jeden dopoledne-nedelni tip

avox
05. 01. 2008
Dát tip
je moc pěkná, mám ráda ty chvilky než se ponořím do spánku a tma mi stihne něco pošeptat... a rána, když třídím co byla myšlenka a co sen... :-) moc! */

dík - a s těma ménama uvidím eště... ;o)

Janina6
05. 01. 2008
Dát tip
Nádhera, Koníku :-)*

díky, Annti... :o)


díky Snoopy a alfonso :o)

noc černá se mi... a vůbec, jde ti to pěkně...

guyi a vlaštovko, díky oběma :o)

vlastovka.
04. 01. 2008
Dát tip
Dobré... velmi. *

guy
04. 01. 2008
Dát tip
tma je prevít .. B.H. by dodal, že krasopisnej *

tak já o tom popřemýšlím, stano - dík :o)

Háber
04. 01. 2008
Dát tip
:) neuTekaj*

než se z móřa vynořil, koník se nám vyšňořil, pupin se mu pitvoří... tam kdesi v zámoří v loži po záhoři bez veršů se umoří ten zrádný komoří dyž svíce nehoří... :o) /ztopoří sem takticky vynechala :oD /

pupin
04. 01. 2008
Dát tip
...jak se tak tma pitvoří - i mořští oři se vytvoří...

mylenko, tak gratuluju k jiskření bez košile mimozemský :o) Anýzku, díky :o)

Marcela.K.
04. 01. 2008
Dát tip
...sem se z ní nakonec osypala...kdoví z čeho to bylo vyrobený... a pro koho...asi pro mimozemšťany :-))) už ji nemám :-)) a jiskří to pořád ;-))

Anyz
04. 01. 2008
Dát tip
krasne:o)*pripomina mi to mou kamaradku ktere se takove tvare objevuji:(

pupin
04. 01. 2008
Dát tip
tak to je velkolepý ...vivat,vivat

ano, pupin, takhle vypadá souhvězdí mořskýho koníka zachycený slovama :o) mylenko, aspoň si nemožete stěžovat že to mezi váma nejiskří, a na barvě nezáleží teda asi :o)

pupin
04. 01. 2008
Dát tip
je to výborný,akorát mě ruší ta grafika- obrázek mořskego konika nooovy?

Marcela.K.
04. 01. 2008
Dát tip
Ne, byla bleďemodrá s tmavěmodrými kytičkami ...ale ve tmě, jsou všechny košile černý, pokuď nejiskří ;-)))

a byla černá aspoň? :o)

Marcela.K.
04. 01. 2008
Dát tip
Jsem dostala jednou noční košili...když jsem se z ní v noci vysvlékala, jiskřila :-))) byla jsem jak ohňostroj :-))) jsme se řehtali oba...ještě, že nás to jen "osvítilo" a nezabilo :-))))

ten ksichtík byl lístečku samozřejmě na někoho úplně jinýho jak tebe... tobě děkuju :o)

Najmladšia
04. 01. 2008
Dát tip
ale kdeze..prave ze naopak za dobrotu 3 vlasy deda vseveda:)

za dobrotu na žebrotu...

Najmladšia
04. 01. 2008
Dát tip
takze co sa tyka stylizácie..je to celkom jednoducho konfigurovatelna substancia..nie nie..vlastne chcem len povedat

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru