Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Don je king

09. 01. 2008
15
9
1929
Autor
obluda

            Bol to večer ako každý iný. Sedel som doma, vedľa mňa Katka a mlčky sme sledovali telku. Mal som chuť na pár pív. Najlepší a zároveň overený spôsob, ako uspokojiť svoju potrebu bolo vyprovokovať miniatúrnu hádku a následne demonštratívne opustiť byt. Nič zložité.
„Katka, už som ti spomínal, že cez víkend na tú oslavu ísť nemôžem?“
            O pätnásť minút som sedel v pube a popíjal pivko. Nasal som trochu atmosféry, dal si ešte jedno a vrátil sa domov. Katka však bola preč. Na stole ma čakal odkaz: „Som s Donom v čajovni.“
            Don bol Katkin kaderník a módny poradca. Alebo niečo také. Vždy ma presviedčala, že je homosexuál, čomu som sa pri jeho vzhľade, povolaní a mene veľmi nečudoval. Vraj má ohromný vkus a s nikým sa nenakupuje tak dobre. Všetko bolo fajn, kým sa Katka nepreriekla, že Don sa rozišiel s priateľkou.
„S priateľkou? Don nie je buzna?,“ spýtal som sa prekvapene.
„Nie, Don je hetero. To len ty si stále tvrdil, že vyzerá ako teplý a ja som nemala náladu hádať sa.“
Po krátkej úvahe som usúdil, že to tak nejako mohlo byť.
„A navyše, Don nepije, je čistotný, nesleduje porno a ...“
„A holí si riť,“ doplnil som Katku, ktorá z tých superlatívov pomaly stratila reč.
            Rozhodol som sa, že dnes večer na Katku počkám. Aj keď som si to nechcel priznať, istá dávka žiarlivosti mi nedovolila zaspať. Pustil som počítač a skontroloval emaily.
„ty vado, na teba cakam, pozri si toto,“ napísal mi kamoš cez messenger a pridal odkaz na nejakú stránku.
„Zasa porno, vsak?“ odpísal som bez toho, aby som stránku otvoril.
„pozri si hlavneho protagonistu, ta drbne.“
Mal pravdu. Skoro ma drblo. S kozatou a zmaľovanou blondínkou si to na biliardovom stole s nevídaným apetítom rozdával Don. Po chvíli sa blondínka naklonila nad Dona a spravila... No grc. Video som zrušil a oblial ma studený pot.

Nie, to nemôže byť on! Don nepije, je čistotný, nesleduje porno... V hlave sa mi prehrali Katkine slová a stránku som otvoril ešte raz. Bol to on!
Zmocnila sa ma panika. Katka. On. Čajovňa. Nakupovanie. Kaderníctvo. Chytil som mobil a snažil som sa jej dovolať. Nezdvíhala ako zvyčajne a moja panika narástla do obludných rozmerov.
„:))) je to sila, co? pozdrav katku :))),“ napísal kamoš.
„Ty debil je s nim vonku. Odkial mas to video?.“
„lol, aspon pride domov nastartovana, ale na tvojom mieste, by som jej  pred spanim odporucil sprchu.:))) .“
„Odkial to mas??!!“
„neviem, volake nemecke stranky.“
Vstal som od počítača. Začal som nervózne pobehovať po miestnosti, zatiaľ čo Don funel, ochkal a pišťal ako imitátor zvukov pralesa. No nič. Aspoň viem, že Don do Nemecka nechodí na výstavy vlasovej kozmetiky, ako tvrdila Katka. Po ďalších tridsiatich koliečkach chôdze a niekoľkých neúspešných telefonátoch vo dverách zaštrngotali kľúče. Pribehol som na chodbu.
„Trtkali ste?,“ vybafol som na Katku ešte vo dverách.
Nechápavo zdvihla obočie a tvárila sa, akoby zle počula.
„Trtkali ste?,“ zopakoval som už takmer plačlivým hlasom. Celý som sa popritom triasol a po čele mi stekal pot.
„Richard, vravela som ti, že ak sa neprestaneš opíjať, nemá to medzi nami budúcnosť,“ odpovedala stále príliš civilne.
„Aha, takže ty akože o ničom nevieš. Aha, aha,“ opäť som podvedome začal chodiť po miestnosti a škrabať sa na hlave.
„A prečo sa Don rozišiel s priateľkou? Ha? Povedz!“ rozprával som prirýchlo a navyše som nekontrolovateľne gestikuloval vystretým ukazovákom.
„Riško, čo ti je?“ prišla ku mne a pokúsila sa položiť ruku na moje čelo.
„Nechytaj sa ma!,“ zapišťal som a urobil som krok vzad.
Stiahla ruku a nechápavo pokrútila hlavou. Stáli sme oproti sebe. Ona nechápavo a vyplašene a ja s výrazom dementného, no dosť rozzúreného býka.
„Funíš,“ povedala potichu.
Mala pravdu, funel som. No akosi som stratil silu pokračovať v diskusii a tak som vzal jej ruku a bez slova ju doviedol pred počítač.
„Aha,“ spustil som video a prstom som ukázal na rozjarený Donov ksicht.
„Áaaaa,“ zvrieskla a zmačkla mi ruku, až som uveril, že doteraz naozaj o ničom netušila.
„To je Don!!! A prečo tá ženská na neho...??..no fuj,“ zdalo sa, že Katku naplo.
„To neviem, ale evidentne sa mu to páči,“ skonštatoval som pri znechutenom pohľade na Dona.
„Povedz, že si s ním nikdy nemala sex!“ zdvihol som výstražne ukazovák pred jej nos.
„Nikdy!“ zakričala.
„A že si s ním nikdy nemala ani nič iné!“
„Nikdy!,“ povedala s odporom, akoby práve vypľula to, čo si Don rozotieral po celom tele.
 Jej averzia vyzerala dôveryhodne, čo konečne spomalilo môj pulz a dovoľovalo mi s pokojom a nadhľadom pozrieť na Donov výkon.
„Vyzerá, že je to v pohode chlapík,“ povedal som s nesmelou dávkou znovuzískanej rovnováhy.
„Ak chceš, zoznámim vás. Ja som s ním definitívne skončila,“ povedala, akoby mala v ústach stále niečo nechutné a evidentne ju striaslo.
„To by bolo fajn, aspoň by sme mali porno zadarmo.“

„Len škoda, že nepije, je príliš čistotný a nesleduje porno. Mohli z nás byť kamaráti,“ dodal som s úsmevom, chytil som Katku okolo pliec a pozrel na Dona, ktorý údermi do svojej hrude zakončil svoju jazdu tak, ako to vie len skutočný kráľ.


9 názorů

foto
02. 10. 2010
Dát tip
dobré čtení!*

Doktor Věd
30. 10. 2008
Dát tip
mnoho otazek je dobre znameni :))) T*

StvN
10. 01. 2008
Dát tip
Fajn zápletka. Docela dobře napsané. Rozuzlení pokulhává. Po přečtení vyvstává příliš mnoho otázek, což u povídky není dobré znamení.

Háber
09. 01. 2008
Dát tip
som rád, že to dobre dopadlo*

bajron
09. 01. 2008
Dát tip
*+avi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru