Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kocovina

12. 01. 2008
1
15
1869
Autor
Ian Storm

Škoda že teď už je to klišé.

Lásko mám tě rád
 
Je ta fráze prázdná?
 
Tak proč to tolik bolí
když to neřekne
ta co říká
proč milovat
 
A jestli láska není
co dá se udělat?
 
Mám zahodit se s nějakou
nebo z mostu
 
Lásko mám tě rád
a jestli láska není
odpusť
 
Že jsem sám
a neumím se s tím vyrovnat.

15 názorů

Ian Storm
14. 01. 2008
Dát tip
Tomu říkám konstruktivní přístup. ;o) Thanx...

Liane
13. 01. 2008
Dát tip
Čiči nestresuj se, to chce hluboký nádech :-P Já už jsem Ti jednou řekla, jak se mi tohle dílko líbí, a rozhodně se nenechám zviklat tady těmi neromanickými zapšklými dušemi ;) A ty bys taky neměl, páč podívej se, co ti domnělí "kritikové" napsali... Já se řídím tím, že pokud mi někdo píše kritiky, které samy jsou jen plácnutím do vody.. tak si je s dovolením ignoruju a užívám si, že mě se mé dílko líbí a že já vím, co znamená... *

Ian Storm
13. 01. 2008
Dát tip
Konečně pořádná kritika! Ale že mi to dalo práce, někoho k tomu vyprovokovat:o). Teď už naprosto chápu tvé stanovisko a věř mi, že se podle něj zařídím, nebo dokonce už dávno zařizuji. Možná tomu nebudeš věřit, ale tím sebeklamem ve skutečnosti netrpím, jen tyhle diskuze bývají mnohem větší zábava, když se pořádně rozdmýchají. Tahle báseň i pro mě osobně ani zdaleka není nic extra a momentálně právě pracuju na podstatně originálnějších a vymakanějších věcech (viz pasáž zeleného peří o živé básni), které se zde osattně ani nebudou dát publikovat. Jen co se týče toho zamýšleného čtenáře, tentokrát by jím byl zřejmě někdo poezií nedotčený. Básně pro literárního kritika píšu v jiných momentech. Tahle koneckonců měla být nanejvýš nenápadná, co se techniky týče. Ale ty věci, o kterých jsem výše mluvil, v ní jsou, za tím si stojím. To že jste ani nechtěli je hledat je opravdu má vina, protože já jsem nechtěl aby nápadně trčely. Že vás to pak nezaujalo, to už je holt právě netrefení se do čtenáře. Nicméně podle mých zkušeností jsou čtenáři z písmáka hodně specifická skupina s hodně specifickými nároky. Koneckonců, některé mé básně tu úspěch měly (já totiž píšu mnoho různých žánrů a stylů a vůbec). No nic, každopádně díky za tu kritiku s velkým K.

Lopata
13. 01. 2008
Dát tip
Drahý Martine, Tvé peří jsem si samozřejmě "vygoogloval". Díky za upozornění, že ale mám obavu, že nabýváš přílišného sebeklamu. Ano, máš ve své básni světlou chvilku, ale je to opravdu jen chvilka. Myslím, že je to málo. (pouze zasvítíš, nezazáříš) Souhlasím s Tebou, že mnohdy ostatní nevidí to, co autor. Ale čí je to chyba, čtenáře, nebo autora. Autor musí zaujmout (třeba jen tou chvilkou, ale musí být dost silná) čtenáře natolik, aby se pustil do podrobnějšího odhalování. Obávám se, že si toto neuvědomuješ a pak padají takové výrazy, jak moc Tě něco štve a jak poezii nerozumíme. (ale chápu, oko za oko, zub za zub:-) Čertíš se, že říkám - už to tady bylo. Zbytečně. Je to pravda. Osvětlil mi to trochu ten příspěvek v Peří, ale říkám osvětlil, což Tě neomlouvá. Jdeš si svojí cestou, jasně, ale budeš muset být hodně originální, což pro mě zatím nejsi. Netvrdím, že to v Tobě není, ale jsi-li na začátku cesty, zkus to sám sobě přiznat.

muzes zkusit dat avi nakejm kritikum at se uklidnis uplne ti by meli umet ti to rozebrat..kdyz mi radovi pismaci poezii nerozumime.. samotnou by me to docela zaujimalo co by ti na to napsali..

Ian Storm
12. 01. 2008
Dát tip
Uf, už su klidný (vzpomeňte si na pelíšky a možná mi pak můj zápal odpustíte). Respektuju váš názor a cením si času, který jste nad mými verši promrhali.

Ian Storm
12. 01. 2008
Dát tip
Jojo... Někdo by měl konečně definovat, co v poezii vůbec znamená "líp". Je to holt subjektivní, ale to mi neva. Mě jen vždycky rozohní kritiky typu "tohle už jsem někde četl", protože to je jen předsudek vzbuzený námětem, který pak za neobjevné klišé automaticky ocejchuje celek. Já si uvědomuju, proč vám to nepřijde jiné a lepší, ale štve mě, že je to kvůli tomu, co nevidíte a ne kvůli tomu, co tam není. Zkuste si to zarecitovat a uslyšíte rozdíl, zkuste si představit obrazy a uvidíte rozdíl. A jestli ne, tak vygooglete "zelené peří archiv martin režný" a poslechněte si mou poezii jak ji zpracoval Miroslav Kovářík z Českého Rozhlasu 2 - Praha. Jestli ani pak nepochopíte, čím se moje poezie liší (ať už se vám to bude subjektivně líbit nebo ne), pak se nzlobte, ale poezii nerozumíte.

hele ja si ted taky prochazim pekne hnusnym obdobim kdy mam pocit ze at udelam cokoli bude to spatne a bude me to bolet..jenze aj o takovejhle vecech se da psat s prominutim lip nezs predvedl..ale to je vec nazoru toz me za to nekamenuj..pekny podvecer

Ian Storm
12. 01. 2008
Dát tip
Fíha, to jsem netušil, že se na mě hned sesype takové kritické komando. Co se týče obsahu - sorry že se mi stalo klišé. U takzvaně "otřepaných" témat se holt člověk těžko zavděčí někomu, kdo podobnou situaci zrovna neprožívá. Ale o to nejde. Jde o to, jak je to napsané. Kdybyste se pozorně podívali, zjistili byste, že jsem si s tím pořádně pohrál - na "trapnou" otázku dávám odpověď obratem, který jste nikde neviděli (a myslete si co chcete). Pokud máte dojem, že verše jako "mám se zahodit s nějakou nebo z mostu" se používají běžně, přineste prosím důkazy. Také byste se mohli zaměřit na strukturu, rytmus a melodii, které taky nejsou ani obyčejné, ani běžné. Víte, básnická invence může být i jemná, jak významově, tak formalně. Pokud hledáte nějaké překombinované a do očí bijící novotvary a parytmy, zkuste jiného autora.

Ian Storm
12. 01. 2008
Dát tip
Fíha, to jsem netušil, že se na mě hned sesype takové kritické komando. Co se týče obsahu - sorry že se mi stalo klišé. U takzvaně "otřepaných" témat se holt člověk těžko zavděčí někomu, kdo podobnou situaci zrovna neprožívá. Ale o to nejde. Jde o to, jak je to napsané. Kdybyste se pozorně podívali, zjistili byste, že jsem si s tím pořádně pohrál - na "trapnou" otázku dávám odpověď obratem, který jste nikde neviděli (a myslete si co chcete). Pokud máte dojem, že verše jako "mám se zahodit s nějakou nebo z mostu" se používají běžně, přineste prosím důkazy. Také byste se mohli zaměřit na strukturu, rytmus a melodii, které taky nejsou ani obyčejné, ani běžné. Víte, básnická invence může být i jemná, jak významově, tak formalně. Pokud hledáte nějaké překombinované a do očí bijící novotvary a parytmy, zkuste jiného autora.

porad dokola

Honzyk
12. 01. 2008
Dát tip
....tohle uz skutecne jen placnuti do vody, ke vsemu nekde za domem...

Nechat si pro sebe. Tyto situace obvykle neplodí nic kvalitního.

Lopata
12. 01. 2008
Dát tip
Stejné jako Nachové ráno. Stejné chyby, stejné známky. Víc si s příspěvkem pohrát.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru