Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tři zvuky

Výběr: StvN
12. 01. 2008
13
21
5830
Autor
Tragicus

Tři zvuky. Třesknutí. Křik. A smích. Možná v jiném pořadí, těžko říci, jak to začalo. S neotřesitelnou pravidelností se však teď ozývaly ze tmy.

Třesknutí. Křik. A smích.

Křik. Dívčí, snad ještě dětský. Nelidský.

Smích byl naopak dokonale lidský: bujarý, pobavený výborným vtipem.

A třesknutí, když se člověk pozorně zaposlouchal, ale takový se v okolí nikdo nenacházel, se skládalo z více zvuků… Mělo svůj začátek, vyvrcholení a pointu. Zasvištění, třesknutí a mlasknutí.

Třesknutí. Křik. A smích.

A na pozadí přerývaný, nemelodický pláč.

Ze všech sil si tlačil na uši dlaněmi a až bolestivě svíral víčka, jako by i zrakem mohl slyšet.

Třesknutí. Křik. A smích.

Chtěl běžet a přestože kořeny a stromy mu v tom chtě nechtě bránily, stále se zvedal. A stále padal.

Ticho.

Padl na kolena, střídavě kašlal a oddechoval.

S úlevou se opřel o ruce a tloukl hlavou do země.

Třesknutí. Křik. A smích.

S opětovným zmatením smyslů vytřeštil oči. Z pohledu se ovšem mnohem lépe určuje směr – zíral před sebe.

               Zaječel, pak znovu a pak dlouze. A už nepřestal. Tedy nechtěl. Přece jen byl pořád člověkem. Na rozdíl, jak se zdálo, od těch ve tmě.

Z trestaného člověka se stal člověk trestající. Neumím sice číst myšlenky, ale docela dobře si dokáži představit, že právě to se mu honilo hlavou.

                Opět s dlaněmi na uších se zvedl, chtěl běžet, ale zřejmě už nebylo kam – do všech stran hleděl stejně, pološíleným zrakem. Pochodoval na jednom kousku půdy, dva kroky sem, dva kroky zpátky.

„Ticho! Ticho!“ Otočka o šedesát stupňů a znovu a znovu, dokud nepadl na zem.

Třesknutí. Křik. A smích.

Bil hlavou o strom, občas zaječel a chvílemi něco mumlal. Stál jsem dostatečně blízko, ale nerozuměl – už snad nebylo ani čemu, význam se ztratil, zůstala jen forma. Odevzdanost.

Tři zvuky. Kokrhání. Vítr ve větvích. A zvuk padajících, blyštivých kapek.


21 názorů

Tragicus
19. 11. 2008
Dát tip
Diky.

moc pěkně napsaný

archie
27. 05. 2008
Dát tip
Tragicus: Ok, beru tě za slovo :) Siegfriede: není snazší říct, že textu nerozumím??, než se tady producírovat??

Tragicus
27. 05. 2008
Dát tip
archie: Jo, ten odstup byl zamerny. Diky, az jedou neco napises, take si to prectu. :]

archie
27. 05. 2008
Dát tip
jediná věta mě při čtení rušila, spíše vyrušila: "Neumím sice číst myšlenky, ale docela dobře si dokáži představit, že právě to se mu honilo hlavou." celou dobu je to přímý popis a tady najednou mi to přijde jako odstup, ale na druhé čtení mi došlo, že souvisí s poslední větou: Stál jsem blízko atd. dobrá, dobře napsaná*

Tragicus
13. 05. 2008
Dát tip
Siegfried Johannes: Ano, vykladat se to da ruzne. Diky za cteni.

sidonia
04. 05. 2008
Dát tip
bylo mi cti:)

Tragicus
04. 05. 2008
Dát tip
A tobe sidonie vlastne jsem take jeste nepodekoval, takze dekuji. :]

Tragicus
04. 05. 2008
Dát tip
Michael.Alexa: To jsem rad. :] Diky za kritiku.

sidonia
19. 04. 2008
Dát tip
maso

Tragicus
14. 01. 2008
Dát tip
pozorovatel: To se uz asi nedozvime... :] Diky. StvN: To jsem rad. Diky. Dero: Ten vypravec mi prijde nutny. Diky. pse_u_do: Take se mi zda. :] Diky. Winter: Skoda, asi ale nevim, co myslis. Diky.

Winter
12. 01. 2008
Dát tip
Hezky graduje, poslední věta je jako finální úder kladiva. Přesto mi v textu chybělo něco více uchopitelného, prvek, který by mě donutil si pohrát s výkladem.

pse_u_do
12. 01. 2008
Dát tip
Nechybí napětí, jistota, nic nepřebývá. Zdá se mi, že se to docela povedlo:-) Tip.

bestye
12. 01. 2008
Dát tip
a někdy ač tři zvuky - jeden z nich nikdo nikdy neuslyší *

Dero
12. 01. 2008
Dát tip
Příběh malého šílenství. Nelíbí se mi role vypravěče. Asi mi uniká význam, proč se osobně situuje na scénu, na níž se povídka odehrává. Naopak líbí se mi pasáž, v níž líčíš samotný akt "zbláznění se", jeho vnější projevy: do všech stran hleděl stejně, pološíleným zrakem. Pochodoval na jednom kousku půdy, dva kroky sem, dva kroky zpátky. „Ticho! Ticho!“ Otočka o šedesát stupňů a znovu a znovu, dokud nepadl na zem. Dobře. *

StvN
12. 01. 2008
Dát tip
Netušim sice, co se děje, ale připadá mi to velmi dobře napsané. Bez patosu, bez umělého zveličování, takové to, co u podobných textů často vídám, to vnucování čtenáři, že má něco cítit, tohle je pěkný, sice cítíme, že se děje něco drsného, ale průběh je takový jemný. Líbí se mi to.

pozorovatel
12. 01. 2008
Dát tip
jestli on se nebál tebe:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru