Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lodička

15. 06. 2001
2
0
1219
Autor
sslunce

...Plavu, plavu si, jen pomalinku plavu, kdybych neplavala tak sedím a nebo neplavu, jenže, když plavu tak jistě musím plavat, ledaže bych neplavala, v tom plavání si doplavu na břeh, abych pak mohla znovu jenom plavat, při plavání si plavně plavu, a když zrovna doplavu na břeh chvíli zase neplavu. Prostě když plavu tak plavu a když neplavu tak právě asi neplavu a sedím na břehu a nebo sedím někde úplně jinde. Rozhodně, když někde sedím nemůžu plavat, ale kdo ví, jestli náhodou i když sedím, nakonec neplavu? Lepší bude když budu zase plavat. Plavu, plavu si, jen pomalinku plavu…

 

Po nebi lodička pluje, plachty stažené, ničeho nelituje, koráb co míjí nevšímá, horečku hlavy nevnímá, dostala se do nebe, je z toho celá bez sebe, dej jí přírodo ještě plachtu, dostaneš za to novou jachtu, tu hvězda vyhaslá, plamínek z očí zmizel, zprávy v rádiu věhlasná, smutná, však nevidět svízel, oči nahoru, nadechnout víru pod vodu, vydechnout pech, zastavit dech, ještě, ještě, ještě…

Po nebi lodička pluje, vítr do přídě tiše duje, přemítá v rozmaru, v měsíčním oparu, že snad k ní jeden z nás nedopluje, slupka se otírá o starý nátěr, podpírat zbytky ubohých pápěr, zavolat vodníka, utopit nohy, otevřít svý dvířka, napatlat schody,vyřvat se do větru, pohonem lidským, uhnat si ischias podepřít svinským, nadechnout okluzní pel, vytřískat nechutnost těl, možná, možná, možná, tak bys to chtěl, jednou, jednou, jednou…

Po nebi lodička pluje, není tak maličká, není tak malá, po okraj lavoru, voda jí sahá,

Pluje, si pluje, kovář jí podkovy kuje, maluje, píše s ní verše, kotva se vysmýkla, zastávka dře se, jen jedna, nestojí na kraji vědma, trojspřeží projelo, stopu se nehne, zachránil malinký jehně, blednou i záclonky pod velkým činem, na stole, pod židlí chvástat se vínem, velká to odplata, malinká msta, takových lodiček můžeš mít sta, nikdy, nikdy, nikdy…

Jediná lodička po nebi pluje, jediná lodička pluje a pluje, jediný kdo neví, kdo neví kdo je, jediná lodička, po nebi plout nemůže, zákony světské nikdy nepřemůže…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Rising_Star
17. 06. 2001
Dát tip
hou hou houpy hou... tohle budu muzet chvili rozchozovat :)

Wopi
15. 06. 2001
Dát tip
no tý jo, to je ulítlost :)))

Climaster
15. 06. 2001
Dát tip
..pluje pleve naplave připlave nadplave...jaj...je to fakt ulítlý:)))))))

Mámalibor
15. 06. 2001
Dát tip
ale ONA má dušičku, já to cítím ...:-)!*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru