Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Moje

18. 01. 2008
13
39
4384
Autor
Lakrov

Opožděná vánoční minipovídka


To bylo radosti. Snad proto, že dětí v rodině přibývalo požehnaně. Další se zrovna hlásilo na svět.


„Moje!“ zaklapla malá Anežka obrázkovou knížku hned jak si uvědomila, že jí sourozenci nahlížejí přes rameno.

„Moje!“ nahrnul Frantík kostky rozestavěného hradu do krabice, když zjistil, že mu někdo posunul jednu věž.

„Moje!“ pronesla důležitě Kristýna a postavila se ke stromečku. Maminka jí poručila uchystat sváteční oběd, a tak natruc ostatním pozhasínala svíčky.

Karlík se posadil k oknu a pozoroval krajinu. Snil o tom, jaká bude, až se jednou stane generálem.


Není snad štěstí, že jsou dnes čápi líní?


39 názorů

Lakrov
09. 09. 2013
Dát tip

Pro děvče_jedno:  Doufám, že ten kompliment patří textu a nikoli mně, protože v opačném případě by to hraničilo s nejmenovanou úchylkou :-))

Děkuji za ocenění.


Marcela.K.
07. 12. 2010
Dát tip
i teď...

Marcela.K.
26. 01. 2009
Dát tip
tenkrát...a asi i Teď :-)

Lakrov
26. 01. 2009
Dát tip
Pro mylenka: Až teď? Nebo už tenkrát? :-)

Marcela.K.
26. 01. 2009
Dát tip
No, to jsem magor ...

Marcela.K.
19. 05. 2008
Dát tip
Pro tohle Tě mám ráda, ale to už asi víš :-)

Lakrov
19. 05. 2008
Dát tip
Pro mylenka: > stejně mi to nějak skřípe... Nic si z toho nedělej. Ja si za těmihle 'za čtvrt hodiny napsanými' texty moc nestojím :-) Kdybys 'hanila' některé z mých dvacetistránkových 'dětí', to by byl důvod k diskusi. V připadě tohohle SMS-textíku teď s odstupem vidím, že máš pravdu. Dík za upřímnost :-)

Marcela.K.
19. 05. 2008
Dát tip
Jo tak to vysvětluje dost, ale prostě mi ta první věta k tomu dalšímu nesedla...a jako alegorie to trošku kulhá :-) S tvým vysvětlením tomu lze porozumět, ale stejně mi to nějak skřípe...to nic :-)

Lakrov
19. 05. 2008
Dát tip
Pro mylenka: On tenhle text vlastně není ani ze života, ani o dětech. Děti jsou v ném použity jen jako prostředek, sloužicí k přirovnání současných 'rváčských' tendencí mezi (dospělými) lidmi. Tuším, že tohle bylo napsáno jako reakce na nějaké (nepodstatné) dění tady na Písmáku, ale už si menohu vzpomenout, CO (nebo KDO) konkrétně bylo tím podnětem. Snad by se to dalo vyhledat podle datumu. Děkuji za návštěvu a zájem proniknout neprostupným :-)

Marcela.K.
19. 05. 2008
Dát tip
Víš, Lakrov, myslím si, že tohle je hodně vymyšlené...mám tři děti a základ byl naučit je se rozdělit a pomáhat si. Tady mi to připadá příliš vykonstruované...nebo je špatně hned ta první věta.

Lakrov
16. 05. 2008
Dát tip
Pro Rajmund: Diskuse s těmi, kteři jsou ochotni diskutovat (a prosazovat a ustupovat) je téměř vždy přinosná. Najde se tu víc takových?

Rajmund
16. 05. 2008
Dát tip
Nedivím se, že jsi ve slepé uličce.Ale diskuze byla přínosná °/°

Korála
26. 03. 2008
Dát tip
:cB Snad po roce konečně zas čtu na písmáku... Tip PS: a děkuji za neustálý přísun avíz

Lakrov
19. 02. 2008
Dát tip
I moje představa Karlíkovy představy :-) v sobě měla děs. Myslím, že by se to usilovnou prací na poslední větě dalo 'přiděsnit', ale nemyslím, že by to stálo za tu námahu. Je to jen 'přestávkové' dílo. Všem ďěkuji za návštěvu a názory.

Flákač
19. 02. 2008
Dát tip
a sakra lakrov, já jsem ucítil z představy Karlíka až děs, t.

Santi€
05. 02. 2008
Dát tip
nevadí, ještě máme vrány...;)

Lakrov
01. 02. 2008
Dát tip
Pro rebece13: Myslím, že ještě dodal: "Přece se s tím nebudete srát!"

Lakrov
31. 01. 2008
Dát tip
Pro rebecca13: P(i)lně s Tebou souhlasím a děkuji za postřehnutí nejasně(?) vyjádřené myšlenky. Text je jen střípek (a možná se nikdy nikam hodit nebude).

Rabb
21. 01. 2008
Dát tip
zřejmě.. :-)

Lakrov
21. 01. 2008
Dát tip
Pro avox a rabb a Ultrainfernal: Doufám, že to nevypadá, jako že si libuji v izolování se a nesnášenlivosti. Taky to vidím jinak. Ona to není povídka, ale spíš hádanka; taková velmi nezřetelná. Ale když se na těch pár vět dívám s odstupem několika dní, nedivím se, že se ty 'dětské' nálady mohou někomu zdát veselé. Mně ne a zádumčivý vojevůdce Karlík mě děsil, když se mi ta scénka promítla ve snu. Přepis nálady toho snu do slov je zřejmě odfláknutý. Děkuji za komentář.

avox
21. 01. 2008
Dát tip
tak ti nevím... já to vidím jinak, jsem z pěti dětí, tak asi proto :-)

Lucifugus
19. 01. 2008
Dát tip
:-) Málo drastické, ale jinak fajn a přesné.:-)

pozorovatel
19. 01. 2008
Dát tip
to řikaj rodiče a děti to opakujou

Rabb
19. 01. 2008
Dát tip
mi to veselý příjde.. :-)

Lakrov
19. 01. 2008
Dát tip
Děkuji všem za zastavení a komentáře. Pro Norbert_ex: Moje! :-) Pro wazzup: pidi... počkej příště! -:) Pro diketak: Možná, že největším nebezpečím je Karlík Pro Horavin a guy: nesnášenlivost Pro Rabb: neveselý :-) A pro ostatní? Omluvte avízo.

guy
19. 01. 2008
Dát tip
.. i vrány a možná taky tak trochu úžeji etnicky zaměřený :-)

Rabb
18. 01. 2008
Dát tip
:-) veselý..

Horavin
18. 01. 2008
Dát tip
Asi (nejenom) symbolicky aktuálně dost příznačné. T

Janina6
18. 01. 2008
Dát tip
:-)*

diketak
18. 01. 2008
Dát tip
Začal jsem cítit silnou nenávist vůči Kristýně. Jak si vůbec může přivlastňovat stromeček, který je všech? A to, co si dovolila s těmi svíčkami, to už je vrchol. Úplně mě to rozčílilo.

wazzup
18. 01. 2008
Dát tip
pidi.. ale milá:) *

StvN
18. 01. 2008
Dát tip
Moje. He. Pěkný.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru