Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Galerie rozkladu

25. 01. 2008
13
29
3935

Lyrická vize v próze

Nekonečné dekády nezadržitelného úpadku. Už vím, že tady všechno končí.
Žiju jen pro tento okamžik. Neexistuje něco jako budoucnost, v příští vteřině se můžu s chroptěním svalit na zem.
Co mi zbývá? Jedině upít se k smrti. Absint je dobrý, voní pelyňkem, škrábe v krku a pálí na jazyku. Absint je démon. Stačí tři pohárky a jsem úplně jinde. V bílé galerii obklopena obrazy mnoha bitev, kardinálové s nachovými šerpami vedou svatou válku proti nechutným zavšiveným barbarům s kanibalskými sklony.
Staletí mrtvé, práchnivějící krásky na mě z portrétů zírají velkýma mandlovýma očima, ve vlasech mají diadémy z černých perel.
A temná zátiší, kam nikdy neproniklo světlo, kde se ovoce, ryby a zvěřina dávno zkazily, visí všude po zdech.
Nahoře, na ochozech galerie slyším duchy z obrazů a čekám, kdy mě obestoupí, studenými prsty se budou dotýkat mého hrdla a až se noc bude lámat v den, mě pozvou do své říše.

A. T. 21. 11. 2006

29 názorů

Edvin1
13. 02. 2011
Dát tip
I tak se dá psát o degeneraci alkoholika. Snovými obrazy. Tak jo.

kjkszpj2
18. 02. 2010
Dát tip
Vynikající čtenářský zážitek! TIP

A.H.
21. 01. 2010
Dát tip
Pěkné. Ten alkohol, v míře dobrý přítel. *

Díky za obrázek. Takhle to pak taky většinou dopadá:-)

Abych byla přesná, tak mám ráda takový ten správně tyrkysový:-D

Já to říkám pořád- Absint je modrá múza:-)

Budliky
23. 03. 2008
Dát tip
parada... je velice pozitivni ze se v tom ani nestracim

Hmmm!! ***

Aimee_Dee
01. 03. 2008
Dát tip
hodně hodně hodně temný, ale zaujalo to

jalousie
26. 02. 2008
Dát tip
Ten tvůj absint...připomíná mi to jeho dobu za Baudelaira, Verlaina atd. atd. :-))

Disloyalharmony: možná na tom něco bude. Díky za přečtení a kritiku:-)

palino8
21. 02. 2008
Dát tip
pekné opisy, to musím uznať... ale ten absinth mi tam tiež nesedí... márne hľadám súvislosť s pokračovaním... teda, nejakú originálnu súvislosť ak si chcela povedať, že si bola opitá, tak lepší priestor by vznikol skôr v závere... za druhú časť však rozhodne tip

martinez
21. 02. 2008
Dát tip
taky bych mohla začít až v tý bílý galerii... ale tam je to moc dobře "namalovaný"... :o)

výborná farba, výborné* dekadenciu ja rada;)

FunThomas
18. 02. 2008
Dát tip
...ještě že takovéhle stavy mám jen občas :) a že nepiju :)

Řízek
31. 01. 2008
Dát tip
já radši tu ednoduchost...*

Grainee
30. 01. 2008
Dát tip
v bílé galerii obklopena... pak už je to dobrý, ale předtím se mi to moc nelíbí. Je to hrozně jednoduchý. Možná že to tak bylo myšleno,nevím.. ale každopádně, taky mám občas takový stavy. Ale absinta bych k tomu asi nevužila,ale to už jen tak na doplnění :o)

Ponožky: Díky ti:-)

Ahoj, díky za přečtení a za kritiku:-) Četla jsem si tvoji poslední věcičku a musím říct, že spousta věcí v ní je mi hodně blízká. Líbí se mi její kritičnost, ironie a nádherná zhnusenost. Přidám ti k ní tip. Tak díky a měj se krásně:-)

Barman
25. 01. 2008
Dát tip
Žiju jen pro tento okamžik. O téhle větě jsem přemýšlel celý včerejšek:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru