Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

(obraz 17)

28. 01. 2008
4
10
1611
Autor
Zaprděnec

 

 

(interiér bytu, feld stojí vprostřed pokoje pouze v zahnědlých slipech...

u své neholené hlavy drží archetypální model mobilního telefonu)

to jsem já, maríněnko

(na druhém konci telefonního spojení se ozývá krátké, úsečné zamečení)

hi-hi, pěkná kozenka (další zamečení) dobrá, beru…

...ale teď už se maríno zase začni chovat jako velká holka

dokaž mi, že se na tě mohu v pochybných chvílích spolehnout

...ať už se v našem vztahu někam pohneme...

(odpovědí je mu nepřirozeně zabarvený vysoký hlas, jakým obvykle muži imitují osoby opačného ohanbí: 

 "to my tady jen tak blbneme s kamarádkou, inčou – vyprávěla jsem ti o ní...víš, napodobujeme hlasy zvířat,

hrajeme si s mluvícím papouškem.. a tak různě, všelijak...co mi vlastně chceš?...že mě miluješ jsem od tebe slyšela už nejmíň čtyřikrát...chceš mi to snad zopakovat?")

ano.. ale nejdříve ti chci vyjevit jednu historku, která se trochu týká mého prvního školního dne...

a poučení z jejího rozuzlení bychom časem mohli aplikovat i do našeho složitého vztahu...

(nasazuje vypravěčský hlas) to ráno jsem byl velmi vyděšený...mamka mě přivedla za opičí ručku až do třídy, kde...

(z telefonu jej náhle přerušuje komediálně obhroublý mužský hlas strýce jiljího – „poslyšte mladíku…

jaké vy vůbec máte s naší holkou záměry, nechcete vy ji jenom zlomit srdce, využít a následně odhodit, co?...“)

(feld se rozpačitě ošívá) záměry jen ty nejvážnější, pane...myslím to s vaší marínou opravdu seriózně...

ale nevím jak moc vážně to bere ona…zdá se mi že (další dávka mečení jej odvádí od původní myšlenky)

…každopádně, chci si ji vzít a…

(na druhém konci jej však již nikdo neposlouchá, lze zachytit pouze nesourodou změt hlasů...

papoušek: „feld-debil“, strýc jiljí: „ty krávo jedna! žrádlo na stůl,  je půl šestý!“, zhuleně pubertální salvy smíchu maríny s inčou)

.

 

(feld zklamaně upouští telefon, sedá si na zem... zadní projekce zachytává detail jeho tváře, po které se řinou slizy)


10 názorů

Honzyk
30. 01. 2008
Dát tip
...takove zasifrovanej malinko "postup"...ja neumim to presne rict, ale ty vobliceje reknou dost.))

Honzyk
30. 01. 2008
Dát tip
...jAK vyjevene kouka, a vedle ta fotka neumele pastelkou zakrouzkovana holka..no..

Zaprděnec
30. 01. 2008
Dát tip
hnzyk, dik\...jábych řek takovej ještě osoplenec na fotce byl ten náš roztomilej afeld

Honzyk
29. 01. 2008
Dát tip
...no, pubos este ne, predpubertalni vek, esi neco takovyho existuje.....ale to je fukanec...

Honzyk
29. 01. 2008
Dát tip
...ale dyk to je vo lasce, nejaky stydlivy...mne navedla fotka....pubos zmatenej kouka, co se s nim deje...)... mne je feld sympatickej...pripomoina maly kliuky ze Salingerovych povidek, treba, Fitgeraldova Basila... a jsem vdecnej za "slizy" misto slz....byt tezkej kalibr docela,...je mi kluka dilem lito, dilem mu zavidim...:)

marie!
28. 01. 2008
Dát tip
fotky jak z rodinného alba jinak nechápu, krom toho že hlavní postava je zřejmě debilní

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru