Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Divizna

29. 01. 2008
5
31
4574
Autor
T_O_M_

Prosím o nekompromisní kritiku - rád bych zjistil, jestli je to kvalita nebo brak...

Divizno v poli jediná co jsi zbyla

Čím jsi mě okouzlila?


Jsi maják

podél cest


Tvou barvou dám se vést


rozevlátým polem obilí


(jako v moři)

Jsi vidina návratu


lidem co se ztratili


(touha v nich stále hoří)

Chtěli by alespoň čas vrátit zpátky,


vždyť život je tak krátký


A Ty zářivá,


a silná


Rostlá u cest v polích přes které šly války


a střídala roční období


Z půdy co tohle všechno zažila a ví,


Jak život sílí a chutná


(tolikrát ložem byla milencům)


Ty odoláváš větru, dešti

Tiše stojíš

V rozkvětu

Nedáš znát bolest

Víš že časem všechno přebolí

Jen posloucháš zpěv ptáků

Slunci nastavuješ tvář

a jestli existuje svatozář

tak ji vidím

Trochu se divím
a trochu znám
Holku podobnou diviznám...


31 názorů

T_O_M_
06. 03. 2008
Dát tip
Řízek - celkově to dobré není (ale ne vinou té básně)... jestli chápeš...

Řízek
06. 03. 2008
Dát tip
díky závěru to má něco do sebe,...ale! ALE! v průběhu jsem ztrácel pozornost, a řekl bych, že je to vinou tvé básně (nic jiného mě nerušilo) některé rýmy mě vytrhly z děje, jiné se povedli. Celkově je to dobré...

T_O_M_
12. 02. 2008
Dát tip
T_O36: Tak díky za rozšíření obzorů...jenom mám pocit, že by ty sacharidy ta básnička nestrávila :-)) Pak mě napadá ještě jeden postřeh na dané téma, ale ten si nechám pro sebe...

vesuvanka
12. 02. 2008
Dát tip

vesuvanka
12. 02. 2008
Dát tip
Mně se báseň líbí - obrázky krajiny s rozkvetlou diviznou na mě dýchly příjemnou atmosférou, příroda mě vždy dostane.... TIP a díky i za avi :-)))

vesuvanka
12. 02. 2008
Dát tip
Mně se báseň líbí - obrázky krajiny s rozkvetlou diviznou na mě dýchly příjemnou atmosférou, příroda mě vždy dostane.... TIP a díky i za avi :-)))

T_O_M_
12. 02. 2008
Dát tip
vesuvanka - dovoluji si poslat avízo... a případně i k posouzení .-)

T_O_M_
11. 02. 2008
Dát tip
T_O36: trefil jsi hřebíček na hlavičku, tak přesně až mi z toho běhá mráz po zádech...asi takhle - když jsem to psal, tak jsem rozhodně nepřemýšlel jaké to má vyvolat pocity, prostě jsem jen psal...no a když si tak čtu tvůj komentář, tak je to přesně jak jsi napsal...

LastSamurai
29. 01. 2008
Dát tip
dýchá z toho trochu patosík. Nejlepší je to poslední trojverší.. Trochu mi to připomíná první sloku Na břehu řeky svratky od Nezvala, ale je to asi tím, že se tam taky zabývá nějakou rostlinou:-). Já jsem ještě ódy na kvetiny nepsal, takže těžko soudit. Jak bylo už řečeno. Máš lepší díla...

romale
29. 01. 2008
Dát tip
nevim co je brak - dycky se to řikalo o ňákých faň knížkách... tohle je asi vkusová záležitost - snad staromódní, s jakože příjemnou tváří - mně e-e - snad aj proto, že moje plochá imaginace mi neumožní diviznu jakožto džafinku obdivovat...

serp
29. 01. 2008
Dát tip
TOM: Používám oba prohlížeče střídavě, tohle mě nenapadlo. Já třeba vždycky po vložení nového dílka kontroluju, jestli tam náhodou nejsou i v IE i v MF. Čímž ti nechci nci vyčítat, prostě to jen sprav. ;)

T_O_M_
29. 01. 2008
Dát tip
Snoopy - pardon - pobavilas .-)

T_O_M_
29. 01. 2008
Dát tip
Snoopy - tak to je dobré - pobavils :-))) Háber - to jsem rád - na pointách si zakládám a zatím se daří - zatím přicházejí... martinez - fajné :-) serp - počítačové vsuvky jsou vážně neúmyslné - třeba já je nevidím (používám Firefox, třeba na Exploreru vidět jsou) pokusím se to opravit

serp
29. 01. 2008
Dát tip
Vidím, že vše už bylo řečeno. Já osobně jsem se zarazila na zpátky-krátký (cest-vést mi ještě přišlo použitelné) a dál už jsem nedokázala číst, až konec. Ten je fakt moc pěkný. Za něj tip. * P.S: Prosím hlavně umaž ty počítačové vsuvky, to je fakt příšerný, předpokládám, že nejde o úmysl..

Háber
29. 01. 2008
Dát tip
...tá metafóra nakoniec ma dostala:)*

martinez
29. 01. 2008
Dát tip
je to kvalitní brak přece :o) a vážně - vadí mi ty barvy, aj dyž já sama si s nima občas pohraju taky, tady mi to přijde až moc - a navíc vidím html kódy což mě při čtení dycky děsně ruší je tam pár míst co se mi líbí, třeba zmiňovaný konec nebo Jsi vidina návratu lidí co se ztratili ale víc těch co bych změnila nebo vynechala, třeba hned první dva verše... :o)

martinez
29. 01. 2008
Dát tip
třeba takovejdle? :o)

T_O_M_
29. 01. 2008
Dát tip
martinez - vložíš sem nějaký obrázek? ď

Janina6
29. 01. 2008
Dát tip
No, nejsem žádná extra autorka, ale podél cest... dám se vést..., v moři - hoří, to už ne-e :-) Závěr se mi líbí, jako Avox. Tím bych začala úplně jinou báseň...

Honzyk
29. 01. 2008
Dát tip
....ja nektery kyce rad....tendle mi pod nos nejde....a ty cirkusacky vyjemnely barvy uz vubec ne...

máš lepší,Tomášku:o)...

T_O_M_
29. 01. 2008
Dát tip
avox - prokoukla jsi to... neroušek - přesně to jsem chtěl asi slyšet

Ta_Audrey
29. 01. 2008
Dát tip
jo, je to takovej sympatickej bráček :)

avox
28. 01. 2008
Dát tip
za ty poslední tři řádky :-)) */

neroušek
28. 01. 2008
Dát tip
Je to brak,Tome!Ovšem slušně napsanej!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru