Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zo zošita prvosnahy III.

29. 01. 2008
0
0
1939
Autor
grafo

pokračovanie zošita ...

Obchod (alebo Veselý život trinásťročných)

I.

    Myšlienky v hlave boli na neudržanie.
    Musím, potrebujem... A hlavne chcem! Nech si hovoria čo chcú, toto ešte vydržím. Toľko som už toho prežil. Ja viem, že to vydržím. Som si istý. Určite mi to neuškodí. No tak, no tak, no tak! Poďme, poďme, zapni rozum! Prachy predsa mám. Idem do toho. Tu niet nad čím by som mohol rozmýšľať. Určite nebudem veriť tím bláznom. Sviniari! Zničia mi život a ešte mi budú kázať. Hlupáci! Nikdy ma nepochopia, nevedia čo je pre mňa dobré... Ja nie som ako oni, ja som iný, ja som iný... Oni mi už nepomôžu, oni ma nezachránia. Sú neschopní, nepoužiteľní... Nechápu to?

II.

    Rozhodovanie preň namalo zmysel. Vedel, že už je vopred rozhodnuté.
    Celý sa triasol, bolo mu zle, strašne zle...
    Videl svoju vinu, no nechcel ju prijať, odmietal svoj podiel.
    Triaška sa zväčšovala a on sa rozhodne postavil. Musel však naspäť padnúť na zem, vyvracal sa. Opäť sa postavil a vykročil. Cítil kŕče, ktoré ho zvierali, no aj tak kráčal akoby vzpriamene. Vošiel do budovy a prediera sa davom tancujúcich ľudí rovnakého veku ako on.

III.

„Je tu?"
„Ukáž prachy! Máš ich?"
„Áno, pusti ma už!"
„Kľudne, mladý pánko! Je v izbe dva za závesom. Ukáž mu prachy a čuš! Dostaneš čo chceš a vypadneš, chápeš?"
„Áno, neboj sa, ešte som celkom neosprostel."
„Choď!"

IV.

    Zase je tu ten blázon? Nevyspaté oči, napuchnutá tvár. Trasie sa ako osika. Keď sa tak naňho pozerám, je mi zle. Ako len dokáže klesnúť človek? Hlboko, veľmi hlboko. Koľko má vlastne rokov? Dvanásť, trinásť? To je jedno. Práca je práca- ja zarábam, on nech si robí čo chce. Keď zomrie prídu ďalšie decká. Zákazníkov bude vždy. Jedny prídu, iní prídu. Som zvedavý, či vydrží túto dávku. Na to ako vyzerá, má dosť veľkú výdrž, aj peňazí. Ktovie skade ich berie. Určite je to nejaké decko boháčov, ktorí mu dajú prachy bez spytovania sa načo mu sú. Dobre, že som zostal nezainteresovaný, už by som bol niekde v kanáloch ako on. Veľmi zlá predstava. Hm, ešte mi ho príde ľúto... Hlavne že je zisk.

V.

    Ihla padla na zem a za ňou sa zvalilo aj mŕtve telo.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru