Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 430 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+10 neviditelných
Taky vás kontaktovali z Bohemia books?
datum / id30.01.2008 / 273662Vytisknout |
autorpapouch
kategorieOstatní nezařaditelné
zobrazeno10194x
počet tipů2
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Prolog
<b> přeřazuju do Ostatních, už se tu jenom žvaní.. pap. </b>

Na (asi nejen na) Písmáku zašmejdili redaktoři z vnázvuuvedeného nakladatelství...
Taky vás kontaktovali z Bohemia books?
... a pod záminkou otištění básničky  kontaktovali pár písmáků mailem .. inu proč ne, ale ...

(cit.) "....nakladatelství nevyplácí autorské honoráře, autorům bude pouze poskytnuta sleva na autorský výtisk almanachu."
To je výsměch, nebo co? :-))

Takže oni posbírají od lidí matriál zadarmo a ještě  jim ho milostivě "se slevou" prodají zpět..?

Pokud vím, tak _slušná_ nakladatelství dávají autorský výtisk zadarmo. Ba i několik.

Tak nevím ...

Byli jste taky někdo takhle postiženi?



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

21.02.2008 16:21:17dát kritice tipegil
a2a2, tebou zmíněná kniha se mi dostala do ruky též. Slibný název... Řekl jsem si, tak se podívejme, co nás v tom třetím tisíceletí potká; a →

jauvajs.
21.02.2008 16:21:12dát kritice tipegil
papouchu, to se neví, možná má..
třeba: až přijde revoluce píšící většiny, nakladatelé BB budou první, kteří půjdou ke zdi.. ;)
21.02.2008 10:09:05dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie
egil,

s názorem na možnou kontraproduktivnost knihy můžeš mít pravdu, zvláště pak, když autoři jako ty, Nechápu či Fouckault odmítnou, ale to není kritika, ve tvém případě bych se ani já jinak nezachoval. Počkejme si na výsledek. Mám před sebou starší dva almanachy nejmladší české poezie - OHEŇ, nakl. Profil 1978, cena 19,- Kč, 500 výtisků,a - KLÍČENÍ, nakl. Mladá fronta 1985, cena 20,- Kč, 2000 výtisků, a i s odstupem času je to hezké i zajímavé čtení, byť by některé texty již zubu času neodolaly. Mějme naději, že se tato publikace nestane II. dílem Básníků 3. tisíciletí.
21.02.2008 09:52:11dát kritice tippapouch
admin
mchecht :-)
mám též zkušenost - octl jsem se v jedné sbírečce - tuším Snění v kalichu divizny - šoupli mi tam snad tu největší kravinu co jsem kdy způsobil ... ale stydět jsem se nemusel, bo tam byly ještě horší šity a hnusoby (ale i dobré věci, abych byl spravedliv .)
21.02.2008 09:48:48dát kritice tipegil
papouchu, to se neví, možná má..
třeba: až přijde revoluce píšící většiny, nakladatelé BB budou první, kteří půjdou ke zdi.. ;)
21.02.2008 09:47:03dát kritice tipegil
a2a2, tebou zmíněná kniha se mi dostala do ruky též. Slibný název... Řekl jsem si, tak se podívejme, co nás v tom třetím tisíceletí potká; a →

jauvajs.
21.02.2008 09:46:59dát kritice tippapouch
admin
éj, počúvajtě egil, a čo je to také kontraproduktívne? Němá to dačo spoločné s kontrarevolůcijou??!?! .-)
21.02.2008 09:43:29dát kritice tipegil
S poděkováním odmítl..

Nedokážu si představit, co může z takového chaotického huránáboru vzejít. Sice rád guláše, ale bez písmenkový polívky.

Mám obavu, aby taková akce nebyla pro obraz netové literatury spíš kontraproduktivní.
20.02.2008 19:07:41dát kritice tippapouch
admin
to bych si strašně moc přál
být na protějších listech a tisknout se k sobě...
;-)
20.02.2008 18:33:54dát kritice tipPája
to je takové intimní, být spolu v jedné knize! ;)
třeba budem i těsně vedle sebe ;)
20.02.2008 16:46:07dát kritice tippapouch
admin
no já jsem též zvědafff :-)
nojovlastně - to budeme spolu v jedné knížce, žejo? jůůůůůůů 8-)))))))
20.02.2008 16:41:25dát kritice tipPája
napsala mi, že záleží na osobní poctivosti každého

jsem každopádně zvědavá na výsledek ;)
20.02.2008 15:09:06dát kritice tipPája
a neošetřený, nevím, jak si to ta redaktorka chce pohlídat ;), ale držím jí pěsti, to jako jó
20.02.2008 14:38:39dát kritice tipPája
ajej, v náhlém osvícení mě napadlo přihlásit se na totem pod ještě jedním nickem, který tam mám, a nabídka je tam taky, tak já fakt nevim...

jsem asi dobrá, nebo co ;)

je to takový nedomyšlený
20.02.2008 14:37:50dát kritice tippapouch
admin
nojo - ono to asi fakt není žádná sranda dát dokupy nějakou antonínologii, bo co .-)
20.02.2008 14:24:52dát kritice tipPája
avi
20.02.2008 14:23:45dát kritice tipPája
tak ještě poznámka, která tu ale asi nebude jediná: kontaktovali mě dvakrát, na písmáku, dnes na totemu, a to přesto, že jsem ve své kladné odpovědi za písmák uváděla totemácký nick, aby se právě tohle nestalo...(nemluvě o tom, že jsem pí redaktorce poslala pár textů, aby měla lepší výběr, než z těch dvou, co mi tu zbyly, a mezi těmi texty byl ten, který si vybrala na totemu, přitom mi předtím odpověděla doslova: děkuji za vámi poslané texty, ale zůstavám u svého původního výběru)

- za totem. nick jí samozřejmě odpovídat nebudu

nakonec ti papouchu teda nevím, má toho pí redaktorka dost, to chápu, ale trošku mě to zarazilo (její nepozorný čtení), jednou bych tam mohla být pod občanským jménem, pak stokrát pokaždé pod jiným nickem - a byla by to cele moje sbírka ;)

serióznosti to moc nepřidalo


12.02.2008 11:57:06dát kritice tipčertík_bertík
čili oslovili mě, dala jsem souhlas, knihu si koupím, pošlu si hlas :o))) Asi tak!! A čekanka mi prej taky pošle hlas, heč!!!!!!!!
11.02.2008 19:17:26dát kritice tipčertík_bertík
čertík bertík taky bude v bohemia books.....
08.02.2008 14:21:56dát kritice tipdomin.go
tak znova

neposílejte mi avíza

himl laudon
08.02.2008 12:37:59dát kritice tipdaddy
já tomu prostě nevěřím, jednu zkušennost mám osobní...
08.02.2008 12:33:12dát kritice tipdr_vostep
"obtížný knižní pult poezie"
to se mi velmi líbí :-)
08.02.2008 12:04:44dát kritice tippozorovatel
přesně jak píše nicol..

já tam např. budu pětkrát!
08.02.2008 11:56:11dát kritice tippozorovatel
já jako jediný zaplaceno dostanu nejvíc!
08.02.2008 11:45:43dát kritice tipNicollette
tam nebudou jen veršovánky, ještě mě kontaktovali na mongolskýho o povídku.
08.02.2008 11:14:21dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie
spíše bych se na tvém místě soustředil na to, co leze z tebe.
08.02.2008 11:03:13dát kritice tipPišta_Hufnágl
Tesat do kamene... Jak ty to děláš, že z tebe pořád lezou moudra? :)
08.02.2008 10:33:19dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie
Pišto, já ty davy nevidím, zato vidím něco, co bych nejraději neviděl
08.02.2008 10:16:25dát kritice tipPišta_Hufnágl
Jojo, už vidím ty davy, co zahazují Harry Pottera a perou se o poslední výtisk veršovánek....)
08.02.2008 10:06:40dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie
Smysl knihy snad není v tom, aby byla nominována na Nobelovou cenu za literaturu, ale aby upozornila na potenciální talenty, byť to může být vzhledem k prostoru, poskytovaném jednotlivým autorům, nesnadné, a aby také prokázala, že literární servery jsou fenomén, kterému s různou mírou výhrad podléhají stovky čtenářů a kde se rodí básníci, z nichž už několika se podařilo proniknout na obtížný knižní pult poezie. A naopak, možná některé zavedené autory napadne prohnat své texty často nelítostným soukolím internetu.
08.02.2008 09:53:25dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie
Stanislave, názor, že si normální člověk knihu nekoupí ani omylem je "odvážný" a to hned dvakrát. Jednak tím, že ten, kdo si ji koupí, zřejmě normální není,a dále pak knihu a tím i potenciální kupce soudíš, aniž jsi ji či je viděl.

daddy, i kdyby tomu tak bylo, je to už nyní důkaz její nekvality? A je snad málo příkladů, že i respektovaní básníci, vychází v miniaturních nákladech a přesto lze jejich knihu nalézt na pultech i po měsíci?
08.02.2008 09:09:44dát kritice tipdaddy
a navíc nebude nikde k dostání stejně...
:)
08.02.2008 09:08:40dát kritice tipstanislav
přijdou mi legrační lidi, který chtěj za svý básničky nějakej honorář.... hehe... vždyť to fakt bude zajímat jen ty, kteří tam budou mít veršůvku, normální člověk si tuhle knížku nekoupí ani omylem.... :o))))
07.02.2008 16:41:07dát kritice tippapouch
admin
nééé, já už do korekce nechcíí, já už budu hodný!
07.02.2008 14:43:12dát kritice tipPišta_Hufnágl
Já mám korekční pásku, chceš pučit?
07.02.2008 12:35:31dát kritice tippapouch
admin
...áále,.. nemůžu najít gumu!!! Ale neboj, slíbil mi Dero, že to na disku v servru začmárá černou fixou a bude pokoj.
07.02.2008 12:28:01dát kritice tipPišta_Hufnágl
Už to mažeš docela dlouho, chlape, a neni to vidět. Ani růžek nechybí... Jsi si jist, žes zvolil správnou techniku?
07.02.2008 10:01:04dát kritice tipRenas
podla mna je to nejaky fooor
06.02.2008 20:02:23dát kritice tipsovinista
Ramia: Platí... A pro Papoucha - mluvili jsme k věci, náhodou, ale s Ramiou si klidně budu posílat zprávy soukromě :-) Ono s těmi avízy je to nejspíš tak, že adminovi přijdou vždy, když se tu něco změní :-)
06.02.2008 19:57:05dát kritice tipramia
Ja sa teda omlúvam..prepáč.Miznem..
06.02.2008 19:52:59dát kritice tippapouch
admin
pokud se chcete vy dva na něčem domlouvat, tak si to dělejte jinde plís
06.02.2008 19:52:25dát kritice tipramia
Nakoniec ich posiela papouš:)))

Ja ich posielam tiež len sovinistovi..Protože se s ním nádherně diskutuje :-)
06.02.2008 19:52:09dát kritice tippapouch
admin
sov.: sory, jsi strašně užvaněný a dostal jsi to mimo oblast toho, co jsem psal já. :-P
A toto NENÍ diskuse.
A taky mě votravuje furt mazat upozornění na kritiky.
Mažu to celé.
06.02.2008 19:50:46dát kritice tipramia
Tiež som nejaké skladovala doma:))
Ale kludne do toho můžme ist...Aj zajtra..Strach som nikdy nemala:)
06.02.2008 19:48:26dát kritice tipsovinista
Já je posílám jen Ramie :-) Protože se s ní nádherně diskutuje :-)
06.02.2008 19:47:15dát kritice tippapouch
admin
pokud se bavíte vy dva spolu, tak nerozesílejte avíza prosím
06.02.2008 19:45:56dát kritice tipramia
Já avi neposielam.Uprednostním komornejšiu atmosféru:)
06.02.2008 19:43:44dát kritice tipsovinista
Probůh, POKUD TO TAK JE, DÍKY BOHU ZA TO. Kdybych si byl jistej, že to na to vydělá, udělám to SÁM :-D Pokud si jsi jistá, zařiď tisk (když můžeš), já zařídím DTP, redaktora a korektorku a jdeme do toho :-) Ale jestli si to ti potměšilí autoři nakonec nekoupí, já neprodaný výtisky skladovat nebudu. Už minule mě s nima žena málem vyrazila :-)
06.02.2008 19:42:34dát kritice tipSanti€
redaktor poezie
nechci avi
06.02.2008 19:42:34dát kritice tipramia
Všetci strácame blbosťou iných..Programátor a spisovateľ?..súznenie?:)
06.02.2008 19:36:05dát kritice tipramia
Však ale to je o tom...zabezpečiť si financie almanachom,ktoré pokryjú náklady spojené s vydaním kníh pre 3 autorov...Mýlim sa?
06.02.2008 19:35:48dát kritice tipsovinista
Protože občas sám prodělávám na blbosti jiných - a oni se programátoři od spisovatelů moc neliší - vím jaký to je :-)
06.02.2008 19:32:46dát kritice tipramia
Prajem ti,aby ti tá tvoja s tučným honorárom vyšla..Strašne krásne si to napísal..Já doufám, že půjde o obchod (nechci, aby na mně prodělával někdo jinej,než já).
06.02.2008 19:26:23dát kritice tipsovinista
:-) Jejeje, tys ten mail opravdu nedostala? Součástí projektu je vydání TŘÍ knih nejúspěšnějších autorů z toho sborníku (jeden tuším z hlasováním lidu, další dva vybraný jima), a to sólo a s honorářem (pro prvního myslím deset litrů, nevím přesně, nejsem u mailu)... Takže - a myslím, že by si neriskli tohle nesplnit - ne že neudělá, ne 20, ale jeden každý jedna kniha, hned 3x :-)
06.02.2008 19:19:52dát kritice tipramia
Podmienit predaj len nezverejneným autorom...nepochopil si ma.
Príklad:..300 autorov,300 stranová publikácia..každý si kúpi minimálne 2 výtlačky.
(keď nie on sám,tak pyšná maminka:))
20 autorov..300 stranová publikácia.Úspešnosť predaja je mizivá..Nech podporia pár neznámych a dobrých autorov v knihe,ktorá bude kvalitne spracovaná.Toto nikto neurobí..Priama úmera..čím viac,tým viac...
06.02.2008 19:16:52dát kritice tipsovinista
Jasně že máš nárok :-) Navíc je to opravdu jen v přístupu a brzo se ukáže, kdo měl pravdu. Já doufám, že půjde o obchod (nechci, aby na mně prodělával někdo jinej, než já, takže doufám, že naopak HODNĚ vydělá a pak si řeknu o vlastní knihu s tučným honorářem :), kterej mi udělá radost (protože tihle hoši si zas nemůžou dovolit faux pas, na to je tady moc jejich čtenářů). Uvidíme v březnu nebo dubnu (jak říkali). A doufám, že uvidíme SE, ať už tam budeš zastoupená, nebo se jen přijdeš mrknout :-)
06.02.2008 19:08:14dát kritice tipramia
Sovinista..ohúril si ma svojím zapáleným prístupom.Konečne možnosti dialogu:))
V podstate máš pravdu aj ty aj ja..pravda je len dočasná ilúzia,ktorá aj tak časom stráca na cene.
Nechcela som byť neobjektívna..ani na nikoho útočiť..len som sa vyjadrila.
Neviem konkrétnu špecifikáciu knihy(použity papier,vazbu,prebal a najdoležitejšie číslo je náklad),aby som mohla posúdiť,či ide naozaj o obchod,alebo o projekt,ktorý podporí mladých autorov...čo nepredpokladám(prepáč mi,ale mám na to nárok).
06.02.2008 17:12:10dát kritice tipsovinista
Sorry, že jsem se tak rozepsal, ale já se hrozně bavím :-) Je to (z mý branže) jako kdyby za mnou přišel Microsoft a podmínil můj podpis pod servispackem3 (následně možnost VELKÝHO BYZNYSU) tím, že do něj použiju tu rutinu, co jsem napsal loni pro kámoše zadarmo a já ho obvinil, že na mně chce vydělávat:-) Přítomným nakladatelům a profesionálním spisovatelům se omlouvám: kdyby přišel s tímtéž do Apple, tak ho vy... Ale já nejsem Apple :-) Končím s vykecáváním. Sorry :)
06.02.2008 16:20:28dát kritice tipsovinista
Vaud: už to tady padlo. Jde o to, co to přinese tobě :-) Pokud si myslíš, že na tobě někdo zbohatne a ty proděláš, nikdy do toho nechoď! To je jeden pohled a proč ne: oni na mně vydělají a já - když ji budu chtít - si tu knížku musím koupit (nedostanu ji zadarmo).
MŮJ pohled je: nakladatelé mi na dveře nebuší, v Národní knihovně taky nejsem, redakční vedení bych si musel cálovat sám... Aspoň že žena je malířka a nemusel bych platit za obálku... Pravopis mi zkoukne kámoš, ale stejně mu něco musím dát (aspoň flašku wizoura)... A protože se na mně distributoři vykašlali už jednou, domluvím se tak maximálně s nějakým knihkupcem, že vezme dvacku knížek do komise (jako minule), a to ho budu ještě hodinu ukecávat po telefonu a další hodinu na místě. Suma sumárum prodělek jako Brno a výsledek žalostnej (vázanou knížku ani přes agentury jako lightningsource pod patnáct litrů ve sto kusech nevyrobíš, kdybys se... - a ani tu stovku jsem nakonec neprodal)... Takže jsem ušetřil deset litrů :-)
06.02.2008 16:01:41dát kritice tipsovinista
;-D

Ramia: :-) Nu, o redaktorovi a korektorovi jistě můžeš mít pochybnosti, ale jak už jsem tady někde psal, zúčastnil jsem se vydávání "sebetlačem" a nikdo z vydávaných na nich nešetřil :-) A kdepak máš ilustrátora na obálku? A typografa :-) Nebo myslíš grafikem kluka s InDesignem a PC? :-) Tiskárna není nakladatelství, stejně jako klempírna není automobilka. Stejně tak nevíš, jak bude ta kniha vypadat; já vím jen to, že bude vázaná, s přebalem.

Distribuční rabat, a to vím URČITĚ, je 50%, stejně jako vím určitě (a na tom jsme zkolabovali), že sebetlač do distribuce nedostaneš.

PODMIENIT PREDAJ JEN NEZVEREJNENÝM :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Proboha jak? A proč? Já chci, aby si mě mohl koupit každý :-)

A taky mne nikdo NENUTÍ si koupit výtisk. NIKTO NIČ NEPODMIEŇA NIČÍM :-) Tys po mně chtěla 90 korun a nenabídla, co bude s knihou dál (kromě toho, že si ji můžu dát do knihovny), nabídla mi paperback bez grafické úpravy, korektur a redakčního vedení, bez ladu, skladu a výběru, oni nechtějí NIC, mají redaktorku, která na tom pracuje (a vybírá), korektory, grafičku (byla ses podívat třeba na Rubín věčného Žida, kterej vydali? Je LUXUSNÍ!)... A ty reference o kterých psal palino?...

... Nevím, proč tam maj ty podivné činnosti, asi protože já mám ve svý počítačový společnosti likvidaci obchodu, která tam byla už když jsem ji kupoval... :-) Ale:

a) vydávají knížky, viděl jsem je a jsou dobré
b) v představenstvu sedí excelentní knihkupec a distributor Dobrovský (síť knihkupectví Dobrovský, s.r.o. - viz palinův oblíbený rejstřík a Dobrovský BETA - fakt monstrózní distribuce na knížky)
c) tamtéž sedí nakladatel Zítko a ať si kdo chce co chce říká, prodávat a vydávat knížky umí a vydává u něj kdekdo (Frais, Sýs, Chaloupka, Kantůrková, Prouza atd. - viz net)

Takže mají referencie, potenciál a marketing, který jim otevřel dveře skoro všude. Tady vznikne KNÍŽKA a ne sebetlač bez korektur a koncepce :-) A bude v jedné z největších distribucí.

Rád u tebe budu publikovat (já vždy publikuju rád :), a klidně ti dám i LITR, když mi zaručíš to, co jsem sám nedokázal (a oni to dělají furt): knihu bude prodávat buď Euromedia, Pemic nebo Dobrovský-Beta - jo ten Dobrovský - (vyfakovali mne - vydavatel jedné knihy je nezajímá), korektury provede někdo, kdo opraví můj děsivej pravopis (hlavně čárky :-), grafiku obálky udělá někdo kdo to umí (třeba ta Verzichová z Bohemie - viz Rubín) a anotaci napíše PhDr. Otakar Chaloupka DrSc., literární vědec kterej psal anotace Zítkovi a vsadil bych boty, že je to ten, co o něm ta redaktorka říkala, že bude psát předmluvu k týhle knížce :-) Nebo líp, udělej to zadarmo, jen za představu, že si - když se mi bude líbit - tu knížku možná koupím (jako oni :-). A nezapomeň na ty křtiny, nejlíp v Luxoru, kde měla podpisovku Monty, kterou Bohemia taky vydává :-D
06.02.2008 15:31:01dát kritice tipVaud
taky jsem "postizen" a system me trochu prekvapil

- premyslim, jestli do toho vybec jit - nechat nekomu vydelat prachy a pak si svou vlastni povidku koupit se slevou - to zni lakave!
06.02.2008 13:47:24dát kritice tipramia
palino8..majú referencie,ktoré im otvoria cestu len na literárnych serveroch..tak sa zdá:)
Neviem,či plakať,alebo sa smiať..
06.02.2008 13:41:41dát kritice tipbajron
mne to pride celkom v pohode!nepripadam si nejak postizeni...
a ako pozeram bude tam vela ludi ktorych poznam z pismaka a ak si tu knihu kupim a niekedy potom o par rokov ako stary dedo si to otvorim aspon si spomeniem co som robil ked som bol mlady co som pisal a co pisali ini...generecna vypoved haha:)
06.02.2008 13:33:27dát kritice tippalino8
mimochodom, ako ich predmet podnikania súvisí s tým, čo teraz robia?

Předmět podnikání:
- pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor bez poskytování jiných než základních služeb spojených s nájmem
06.02.2008 13:29:05dát kritice tippalino8
"Velmi širokej průřez tím, jak a jestli změnily web a možnost snadno publikovat literaturu"? A na to by sa, mimochodom, nedali zohnať nejaké bubáky z fondov EÚ alebo od nejakých nadácií? Keď už je to sformulované ako kvázi prieskumný projekt? Podľa mňa áno, len to asi autorom nenapadlo...
06.02.2008 13:05:42dát kritice tipLasy
No, až k těm koňským reklamám jsem tomu věřil. Pobavilo mne to teda dost. Tož, čemu ni, no ni?

Lasy
06.02.2008 13:03:02dát kritice tipramia
Jiko..veľmi by som si želala,aby to zadarmo bolo.Ale do tohto projektu zadarmo nikto nepojde.Minimálne každý zverejnený autor si kúpi jeden,dva výtlačky.A to je marketing.Zárukou pokrytia nákladov je kúpený minimálne jeden výtlačok od každého autora..a každý daľší predaný je zisk.
Podmieniť predaj knihy len nezverejneným autorom...to by bolo zadarmo.

Sovinista..na almanach tohto predurčeného predajného ciela nepotrebuješ ani redaktora,ani korektora..len grafika,ktorý zalomí texty na stranu,čo je pár hodín práce.A distribúcia?..aká distribúcia?Ak rátame distribúciou krst,tak áno.Pretože predajná cena u nich bude(pravdepodobne)250,-..čo je absolutne nepredajné.
Pultová cena by tam musela byť minimálne 300,-.A to nehovorím o tom,že predajcovia uprednostnujú predávajúcich sa autorov+štatistiky ukazujú,že poeziu si kupuje 5% čitateľov.
Ale ten krst bude určite nezaplatiteľný..pocity a spomienky sa bohužiaľ kúpiť nedajú.Takže to ti zo srdca prajem.

a2a2a..rado sa stalo:)
06.02.2008 12:51:26dát kritice tipPišta_Hufnágl
No, proč to áve. To jsem si, myslím, nezasloužil.
06.02.2008 12:24:54dát kritice tipZuzulinka
papouchu...já se spolčuji ráda:-)
06.02.2008 12:21:54dát kritice tipSanti€
redaktor poezie
já vyrostla v almanaších Hledání z literární soutěže Františka Halase...
06.02.2008 12:15:46dát kritice tippapouch
admin
Pišto, proboha, CO - PROČ?? ... .-)
06.02.2008 12:15:21dát kritice tipthalina
Ano, přečetla jsem si to a nemám k tomu co říct...tak jen abys věděl....

Beztak mě nikdo neoslovil...kdyby jo, klidně bych do toho šla :o)
06.02.2008 12:11:02dát kritice tippapouch
admin
áávie
06.02.2008 12:06:19dát kritice tipPišta_Hufnágl
Papouchu, proboha PROČ? ... :)
06.02.2008 12:04:40dát kritice tippapouch
admin
Almanach, almanach... co je to vlastně almanach?
Nevíme, proto se obrátíme na papouchovu jazykovou proradnu:
Slovo almanach je vlastně zkomolenina a její původ lze vysledovat až do počátků národního obrození. Je totiž málo známé, že moudrý abbé Dobrovský psal též básně, či spíše se o to v rámci probuzení jazyka pokoušel. Tyto pak s jistým studem předčítal kroužku svých oddaných a pro věc nadšených přátel, kterí se též, dle vzoru páně Dobrovského, dali do psaní poesie a na pravidelných schůzkách za vzájemného poplácávání a přesvědčování jeden druhého o kvalitě kolegových děl si je navzájem předčítali. (Jak vidno chování přispěvatelů Písmáka není nic nového pod sluncem.) Při jedné ze seancí navrhl kdosi, že takovéto předčítání pouze v okruhu přátel jest sic věcí bohumilou, leč pro svět ukrytou a pro šíření a povědomost krásy jazyka českého ve světě šírém naprosto, ale naprosto k ničemu. Byloť proto usneseno uspořádati řádku předčítání veřejných, kamž i obyvatelstvo prosté dostaviti by se mohlo. Čtení mělo i přes nevalnost básní velký úspěch a proto byla pojata myšlénka ta, jeti i do jiných zemí libozvučnost češtiny předvésti. Kam však, kam se ubírati? Češi, jako známí rebelové a rozvraceči tehdy semknutého mocnářství byli u národův ostatních v neoblibě... Do Němec snad? I kdež, i tam si z Čechů pouze žerty tropili... A tak byl pojat zúmysl velkolepý navštíviti zem Shakespearovu, kdež úctu k literatuře mají a ve velké vážnosti ji vedou.
Nojó, já to zkrátím, nó..
Zkrátka - tato skupina přijela do Anglie a hned na první jejich čtení se dostavila veškerá literární smetánka, kritici, nakladatelé, významní autoři.. zkrátka absolutní špička tehdejší literární Anglie. Když Dobrovský a jeho kolegáčkové špehýrkou zjistili kdo je v sále, lidově řečeno "cvaklo jim u prdele" a dostali strach. Nebo lépe řečeno trému. Ale strašnou. Uvědomili si, že ty Dobrovského básničky ve světle klasiků světové literatury nestojí za psí štěk a padíla jeho kolegů též ni. No ale couvnout už se nadalo a tudíž se četlo. A jak tak byli všichni rozklepaní a roztrémovaní, tak se při přednesu styděli, červenali, rudli a podobně.
Angličané, národ hrdý, tyto vnitřní pocity neznají. Proto při čtvrtém či pátém stydícím se básníkovi, kterého polil ruměnec, otázal se jakýsi literát Dobrovského, co se to s nimi děje? A Dobrovský, ne příliš vybaven znalostmi angličtiny, vysvětloval, že dotyčný se stydí, že má trému, a proto znachovatěl.. Angličan ničemu moc nerozuměl, však zapamatoval si zvukově angličtině podobný Dobrovského výraz, že básník "má nach". Tento výraz dále pak šířil mezi nechápajícími kolegy z anglicky píšícího světa. Protože se tak styděli ti Češi úplně, ale úplně všichni, vzniklo tak bezděky pojmenování pro Dobrovského skupinu "All má nach".
Sborník, vydaný po odjezdu Dobrovského a jeho přátel do Habsburky soužené vlasti pak logicky nesl i toto jméno.
"All má nach" se díky reklamě na koňských povozech dočkal několika tisíců výtisků v pěti reedicích a jeho název se dostal do povědomí jako knížka, do níž píší autoři ne příliš valných, ba přímo pitomých básniček, jejichž autoři se sice stydí za svá přiblblá dílka, ale udělalo by jim móc dobře, kdyby je někdo otiskl. A jelikož v té publikaci bude podobně postižených pisálků více, zůstanou tak skryti v davu.
(Nutno podotknout, že sám Dobrovský skoupil a nechal si poslat asi 270 výtisků a jeho souputníci nezůstali pozadu. Když si spočítáme, že jich bylo údajně 23 ... )
Nemusím snad ani doplňovat, že z "All má nach" postupně vznikl výraz "almanach" a stal se literární kategorií.
Můžete narazit i na jinou, naprosto nepodloženou teorii, která tvrdí, že básníci v čele s Dobrovským psali romantické ufňukané básně (které se tak líbí chroustjazzovi) a všichni je četli velmi procítěně za častého vzdychání. Odtud - "All man ach". Ale - jak pravím - tato teorie je zcela nepodložená, neboť z oněch básní se nedochovala jediná. (Dobrovský prý na sklonku života posháněl a skoupil všechny výtisky All má nachu a po vzoru Gogola je spálil.)
A úplně zcestná je průpovídka o tom, že almanach se jmenuje podle údajného českého nakladatele Aloise Maňácha, který prý jako první po hospodách sbíral podřadné básničky podřadných básníků a tiskl je v pravidelných sešitech, které pak dotyčným autorům prodával. (Autoři této verze patrně vycházejí z doměnky, že slavný Al Capone byl vlastně Lojza Kapoun odkudsi z Pejřimoua...)
Takže - shrnutí:
Almanach je souhrná publikace skupiny autorů s jakýmsi společným zájmem, kteří za moc nestojí, nikdo ty jejich blbostě nečte a proto se musí spolčit, aby mohli prohlásit ty svoje výtvory za umění; poté je vytisknout společně v jednom sešitě, který si potom rozprodají sami mezi sebou.
06.02.2008 10:30:41dát kritice tipZuzulinka
Jiří:-) skvělý příspěvek...k tomu přihodím malou příhodu s nedávna, kdy u nás koncertoval Kerndl a podepisoval mi CD se slovy...až umřu, tak to můžete výhodně zpeněžit:-)
06.02.2008 10:11:25dát kritice tipdaddy
almanachy jistě
06.02.2008 10:08:41dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie
Almanachy svůj smysl mají, mám doma, nepočítám-li tu výše mnou zmíněnou hrůzu, dvě podobné knihy, staré už čtvrtstoletí a je v nich stále co číst.

Myslím, že ve vztahu k nám u této připravované publikace hraje náš poplatek za zakoupení knihy
nejvýše jen "technickou roli." Představte si, že na křtu knihy získáte spoustu autogramů a některé z nich v budoucnu úspěšně zpeněžíte a budete vystupovat ve vzpomínkových pořadech, jak jste se opíjeli s velkými českými básníky, případně se zmíníte o náklonosti již tehdy sličných básnířek.

A ramii díky za informace, které určitě zaujaly nejen mně.
06.02.2008 09:55:35dát kritice tipdaddy
Zuz peníze vždy hrají svoji roli, to je už tak, ale spíš je potřeba vidět smysl
06.02.2008 09:44:44dát kritice tipdaddy
Zuz peníze vždy hrají svoji roli, to je už tak, ale spíš je potřeba vidět smysl
06.02.2008 09:34:40dát kritice tipsovinista
Sakra, sem se zas projevil jako šovinista :-) Už jinej nebudu... Tak dobrá, a od kluků, co se mi budou líbit jejich texty :-DDD
06.02.2008 09:25:11dát kritice tipsovinista
:-) Ramia... máš pravdu - pokud chceš výtisky rozdělit mezi autory, vydat to nejlevnějším možným způsobem, neoslovit profi grafika, nezaplatit redaktora a korektora a vykašlat se na distribuci, nemít knihy pohotově ve skladu, neudělat propagaci... :-) Když jsem řešil vydání textů kamaráda tímhle způsobem, byla tisková cena čtvrtinou ceny výrobní... To si radši koupím pár výtisků téhle sbírky bez starostí a budu mít radost, že si je můžou koupit i čtenáři a riziko nakladatele, že prodělá, zůstane na někom jiném :-) Já souhlasil s tím, že budou ty společný křtiny, a bylo mi to slíbeno. Tedy BUDOU. Tam určitě radostí PROPIJU víc, než stojí jedna nebo dvě knížky, který si nechám podepsat od nejkrásnějších Písmaček a Literaček a Blogařek :-)
06.02.2008 08:22:20dát kritice tipZuzulinka
poezie by neměla být o penězích
(svého času jsem za jednu báseň v jistém periodiku Hutníku dostávala šekem až 72 Kč, ústřižky mám dodnes...spíš pro pobavení(

paradoxně mě nejvíce potěšil poslední počin a sice povídání o městě, které mi výjde v místním plátku...takovou radost jak mám, jsem neměla ani z oné knihy vyšlé pře časem...rozdíl je především v tom, že na tomhle malém počinu jsem dělala sama, sama jsem ho mohla vést až téměř do finále a bylo přihlíženo na můj názor a respektována má osoba

možná moc kecám, ale chi tím říct...že prostě, ty nejlepší věci jsou zadarmo...dneska když chcete vydat sebemenší publikaci, musíte si na ni peníze sehnat sami, nikdo vám nic nedá, nikdo neinvestuje do neznámého autora, který mu prodejem svých knih nic nevydělá...spíš je to zázrak, když se tak stane a někdo vás osloví se sebemenší nabídkou

názor, jako že almanachy jsou k ničemu neberu
občas se v nich něco najde
jsou pestré
střádají lidi a hold jen někdo z nich vás svou mluvou osloví...to nejde, aby všichni hovořili ke všem
možná mají o to větší kouzlo, smět si vybrat
v životě se s tím mockrát nepotkáte:-)
06.02.2008 07:59:41dát kritice tipHáber
jasné, prepáč, nvedel som to rozbaliť, asi mi blbol počítač a chytil som úpocit, že si to zmazal, ako si hovoril, že to zmažeš, ale nerozumel som tomu, rpečo tu niečo bolo a ostatné nie...
05.02.2008 23:46:05dát kritice tippapouch
admin
Háber - CO TO MELEŠ ZA BLBOSTI??????????????
Teď jsi mě teda ale fakt naštval.
NIC JSEM OD NIKUD NEMAZAL !!!!
Přestaň vyšilovat a napadat mě.
Já žádná práva cokoliv mazat NEMÁM !!!!!!!!!!!!!
Buď tak laskav a před tím, než vypustíš do světa nějakou pomluvu, tak si ověř, jestli se zakládá na pravdě.

NIC JSEM ODNIKUD NEMAZAL !!!

a čekám, že se mi za tento tvůj sprostý výpad omluvíš
05.02.2008 23:37:49dát kritice tipramia
vidličky a nože:)))
05.02.2008 23:22:39dát kritice tipdomin.go
Laudon, co je to za prapodivnej zvyk posílat lidem avíza na něco, co se jich netýká +))

ad bohemia books: ozvali se, svolil sem, žádnej problém s tím není, pokud ta publikace bude dobrá, tak si ji koupím, nevidím důvod proč to nedělat (něco jinýho by bylo, kdyby šlo čistě o moji sbírku)

a už mi neavízujte furt +)
05.02.2008 23:14:25dát kritice tipHáber
papouch ako admin si ODTIALTO vymazal niekolko mojich diskusných príspevkov, čo Ťa vôbec nectí a predpokladám, že o chvíľu vymažeš aj tento - prečo to robíš? Nebola tam žiadna nadávka, ani vulgarizmus, ani napadnutie niekoho za čokoľvek!!!
05.02.2008 22:58:53dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie
ramia,
poproím též o srozumitelnou informaci, děkuji, do zpráv
05.02.2008 22:58:21dát kritice tipNebudulínek
He. Krásný závod o to, kdo a za kolik tam bude, případně proč ne. V této diskuzi se leccos odkopalo :-) A já jsem leccos poznal o zdejším osazenstvu...
05.02.2008 22:53:51dát kritice tipPišta_Hufnágl
Rami: cože???
05.02.2008 22:40:55dát kritice tipNebudulínek
He. Krásný závod o to, kdo a za kolik tam bude, případně proč ne. V této diskuzi se leccos odkopalo :-) A já jsem leccos poznal o zdejším osazenstvu...
05.02.2008 22:04:47dát kritice tipJiKo
Jenže tohle je ZADARMO
05.02.2008 21:45:17dát kritice tipramia
Už to tam máš..
05.02.2008 21:20:00dát kritice tipLasy
ramia: můžeš to ještě znovu a srozuitelněji rozepsat, přiznám se, že jsem tu kalkulaci nepochopil - nechci to tu zaneřádit věcma, na který se Papouch neptal, takže nebude-li tě to moc obtěžovat, poprosil bych spíš o mail (lasy@L7.cz), díky moc!

Lasy
05.02.2008 21:06:38dát kritice tipramia
Neviem,či obohacujúca diskusia..ale každopádne na margo vydania knihy,by som vám rada predložila kalkuláciu napr.na knihu formátu A5,ktorá bude mať 150 strán,tlač 1+1,obálka 4+0 lamino,vazba V2.
(cenovo najnižšia alternatíva)...ked si vezmeme,že každý autor bude mať k dispozícii stranu,je výrobná cena 535,50 s DPH..S tým,že rátame 1000 kusový náklad pre 150 autorov,tak každý autor by mal 6 výtlačkov v cene.Pri dnešných predajných cenách kníh,autor v podstate zaplatí len cca 90 sk za knihu.Takže myslím,že táto forma zviditelnenia sa je prístupná každému.
Ak vám ale vydavateľ poskytne vytlačky mimo ceny za uverejnenie a skasíruje od vás ešte 200 sk za každý výtlačok,tak to výhra nie je...to je obchod.

PS:Pohybujem sa v tlačiarenských kruhoch,takže ak má niekto záujem vydať niečo za bezkonkurenčnú cenu(a keď budem veľmi chcieť,tak za výrobnú)tak volajte:)))
05.02.2008 14:25:13dát kritice tippapouch
admin
jéééééééééé :-))))))))) to je milé .. tož v tom případě do toho jít musím!

Pájo, též Tě zdravím :)
05.02.2008 14:02:57dát kritice tipPája
chm, třicet let čekám, až se něco samo stane, a když se stane, řeknu si třeba, že je to začátek ;); proč ne, sem tam jedna báseň (jako jeden zápas ;) chicht)- a přepisujou se dějiny ;)

každej nakladatelskej počin směrem k poezii je k něčemu, aspoň myslim, nebudu tak malicherná, abych někomu neposkytla jednu básničku, i kdyby k jeho obohacení, - obdivuju všechny, co to umí (obohatit se) ;)

mrknu se na výsledek pak v knihovně; a budu se (ráda) rozčilovat nad nestejnou kvalitativní úrovní jednotlivých básní ;-), grafikou apod.; pak se mi jedna báseň zalíbí, já si řeknu, mrknu se na toho autora na netu, ale nikde už ho nenajdu, protože si do sborníku dal napsat své občanské jméno a na netu vystupuje pod nickem (budu předpokládat, že podle kousku textu to google nenajde), ... , - bude to pro mě celoživotní příjemná záhada, začnu rozvíjet, co všechno ještě ten autor asi napsal, jestli by se mi to líbilo, budu mu psát tajný dopisy, snít si, hledat po knihkupectvích v další sbornících, jeho jméno na samostaných sbírkách; jak inspirativní, tahle kniha!

přijdu pak na konci života na to, že to byl PAPOUCH! - tímto tě zdravím! :-) ***

pája
05.02.2008 13:34:49dát kritice tipBix
Ja som to nakoniec prijala. Nakoniec, načo tie básne mám?!
05.02.2008 12:04:27dát kritice tipsovinista
Jen mě pobavilo, že by někdo publikoval text někoho jinýho, aby se na tom obohatil :-)) Nějak nevidím to obohacení:-)) Kdyby to nebyl výběr, tak by mě spíš napadlo publikovat pitomost někoho, koho nemám rád, aby vypadal jako idiot :-DDD
05.02.2008 11:37:05dát kritice tipsovinista
:-) Tady se to rozjelo. Já zatím zapracoval na informacích co a jak. Nepůjde jen o Písmáka, ale o celej web (Pavučina slov, hehe :-). Blogy, Literra, Pismák a tak. Velmi širokej průřez tím, jak a jestli změnily web a možnost snadno publikovat literaturu. A nakonec jsem byl vybranej na jiným webu s něčím jiným, hihi :-) Pevná vazba, předmluva literárního vědce :-)
Taky jsem se ptal na tu smlouvu. Je to nevýhradní licence (takže si můžu dál tisknout kde chci co chci), to může bejt teoreticky schválený i ústně :-)
05.02.2008 10:18:15dát kritice tipGarth
Dobře, přesvědčili jste mě.

Vezmu Papoucha na stopa.
05.02.2008 10:05:43dát kritice tipdaddy
mnohem mnohem širší pole působnosti, navíc a hlavně komunikce o tom přece...živý svět i když virtuální
05.02.2008 09:29:40dát kritice tipJiKo
A jaký je rozdíl od smyslu publikovat tady?
05.02.2008 09:20:28dát kritice tipdaddy
jsou to nesmyslný akce, při kterých si texty budou číst jen ti, kteří se zúčastní, no...beze smyslu
05.02.2008 09:19:21dát kritice tipKastel
ee...
05.02.2008 08:21:55dát kritice tipdapler
Mě osobně po nabídce udivilo to,že jim stačí souhlas v emailu,který nemá žádnou zákonou platnost.
Kdyby se někdo šprajcnul a zažaloval je,tak nemají v ruce nic,co by je opravňovalo k vydání...což by měla být písemná smlouva s podpisem autora a prohlášením,že jeho dílo je skutečně jeho a to nemluvím o tom,že za strany vydavatele je nutná specifikace na jaký trh publikaci uvede.
Nějak se mi to nezdá..
04.02.2008 23:47:35dát kritice tip
no uz som videl kadeco.. tak sa celkom obavam, clovek by neveril ako sa da poezia sprznit kadejakymi vymyslami.. teraz mam na mysli cisto formalnu stranku veci
04.02.2008 23:29:48dát kritice tippapouch
admin
grcanica :-))))))))))))))))))))))
04.02.2008 23:23:42dát kritice tip
to take drahe celkom.. aspon sa mi zda.. tak hadam v tom budu aj obrazky .) a nebude to daka grcanica nevkusna..
04.02.2008 23:01:39dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie
Lasy,
já jsem si za žádnou svou báseň dosud nezaplatil, byl jsem špatně pochopen, psal jsem jen o neseriózních praktikách jistého vydavatelství.
04.02.2008 21:37:34dát kritice tipdr_vostep
Vím, že se tu najdou kvalitní texty. O to nejde. Jde o to, že tu knihu nepotřebujete a nakonec si všichni zaplatíte, aspoň jeden výtisk. Pokud bude alespoň 200 autorů, bude to dobrý kšeft. A soudě podle toho, že každý tam má jednu báseň, mohlo by jich být i víc. třeba 230 :-) Zbytek je matematika 250 x 230 - náklady na výrobu cca 30 000. Navíc písmák má teď reklamu i v lepších rodinách, o což se zasloužila Dybbukovská antologie.... to vypadá na bestseller!
04.02.2008 21:34:35dát kritice tipdr_vostep
Vím, že se tu najdou kvalitní texty. O to nejde. Jde o to, že tu knihu nepotřebujete a nakonec si všichni zaplatíte, aspoň jeden výtisk. Pokud bude alespoň 200 autorů, bude to dobrý kšeft. A soudě podle toho, že každý tam má jednu báseň, mohlo by jich být i víc. třeba 230 :-) Zbytek je matematika 250 x 230 - náklady na výrobu cca 30 000. Navíc písmák má teď reklamu i v lepších rodinách, o což se zasloužila Dybbukovská antologie.... to vypadá na bestseller!
04.02.2008 21:19:44dát kritice tipneroušek
oprava:pokud vím
04.02.2008 21:16:52dát kritice tipneroušek
Dr. Vostep.....průser není v tom,že je to z jednoho serveru,já pro sebe si sestavuji svou antologii tady z Pímáku....a jde sestavit opravdu kvalitní výběr...ale já té redaktorce nevěřím,že to sestaví a vybere dobře....bude to určiě špatné...zvlášť když,pokud ví,od každého vybraného autora jen jedna báseň,bude to nechutná slátanina a už i ty podmínky se mi jeví jako drzost....
04.02.2008 21:05:33dát kritice tipdr_vostep
Spíš přemýšlím, jestli někdo, kromě zastoupených autorů bude podobnou publikaci číst. Drželi jste takovou antologii někdy v ruce a našli jste v ní skutečně zajímavé básně? Podobných knih vychází ročně několik a četli jste někdy recenzi na některou z nich? Proč se vlastně vydává tato antologie? Co sjednocuje zastoupené autory, kromě toho, že pocházejí z jednoho serveru? Poetika? Dovolím si o tom pochybovat. A jestli to není psaní, co je to?
04.02.2008 18:50:50dát kritice tipJiKo
No asi se moc nečtete... samo to není generální tady v diskusi. To jen můj dojem na ty negativisty.
04.02.2008 18:33:24dát kritice tipnechápu
ale mně taková nabídka přišla fér a taky mi přišlo fér ji odmítnout, JiKo:) , básníci a básnířky mívají různé důvody proč a kde publikovat - ty peníze to apriory nebývají
04.02.2008 18:32:40dát kritice tipMuessa3
Pišta - Ale ty víš moc dobře jak to myslim:))
04.02.2008 18:29:42dát kritice tipPišta_Hufnágl
Jojo, vydávání poezie zcela neznámých básničkářů, to je byznys jako Brno! (doslova:) )
04.02.2008 18:23:17dát kritice tipMuessa3
Ehm - Jiko..Ale prosím tě!kdo tady mluví o tom,že by za to chtěl zaplatit??Pokud si budu chtít vydat knížku - já skromná básnířka s malým b - tak si to zaplatim sama a všechno a nebudu za to chtít peníze,ale rozdám to svým nejbližším.Ale přijde mi absurdní platit za svojí tvorbu někomu,komu jde jenom o to,aby něco vydal a měl z toho peníze.A nevim,co tady prskáš,když je řeč o něčem jinym..:o)
04.02.2008 18:21:23dát kritice tippapouch
admin
nééé už je to v pytli, zase se to začíná klonit k hádkám, tajak je na písmáku zvykem ..
zítra to mažu, finito.
04.02.2008 18:19:54dát kritice tippapouch
admin
JiKo..???? co blázníš? O tomhle jsem přece .. nemluvil ... :-(
04.02.2008 18:17:24dát kritice tipJiKo
furt ste zaháklí na tom, že když někdo vás PÁNY BÁSNÍKY a PANÍ BÁSNÍŘKY se supervelkýma B vybere měl by vám za to ještě zaplatit, alespoň tím výtiskem. Se vzpamatujte a spočtěte si kolik by vás stálo vydat to vlastním nákladem. Vy nejste blbí, vy si to spočíst umíte, jste jenom pyšní aby vám atková nabídka přišla fér a vyvážená.

Neřeště co to přinese jim, ale co to přinese vám samým, že budete kdes otištěni a podle toho se rozhodujte. Jestli budete furt přemýšlet kolik asi na tom nakladatelství vydělá a jestli náhodou na vás nezbohatnou vidím v tom leda závist.
04.02.2008 18:16:05dát kritice tippapouch
admin
Mue todle:
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=57536
04.02.2008 17:53:18dát kritice tipMuessa3
Sovinista - ono je sice jasné,že si ze začátku člověk zřejmě musí všechno platit,ale když už nabídnou výtisk nějakého díla - neměl by mít autor nárok nebo třeba z morálního hlediska možnost dostat alespoň jeden výtisk zdarma?Podle mne by to bylo mnohem regulérnější inspirativnější..
Jako kdybych řekla - hele,hoď mi nějakou básničku,já ti to vytisknu a můžeš si to ode mne koupit :o))
\Ne díky,to si to radši vydám sama a za svý CELÝ. :o)
Papouch a jaké dílo konkrétně si vybrali? :o)
04.02.2008 17:18:53dát kritice tipLasy
Já se přímo ptal paní z nakladatelství na tři otázky:

1) kdy publikace vyjde

2) kolik bude zvýhodněná cena

3 proč si ode mne vybrala právě tuhle věc

a odpověď cituji:

"Dobrý den,

asi koncem února, zvýhodněná cena asi 250,- Kč, texty vybírám podle uměleckých kvalit. ŠP
"
04.02.2008 17:00:27dát kritice tipHáber
sidonia - nezdá sa mi, že takto prebiehal výber, lebo odo mňa si tam vybrali takú vecičku, ktorá nemala zasa ktoviekoľko tipov a teda fakt ma ten výber šokoval:)))
04.02.2008 16:41:34dát kritice tipPišta_Hufnágl
Sovinista: Jo, pochopils to správně :)
04.02.2008 16:27:02dát kritice tipGarth
Nevím nevím, jestli bych vzal Papoucha na stopa.
04.02.2008 16:25:59dát kritice tipsovinista
Souhlasím s těma, co nesouhlasí s výběrem. Ode mne tam není NIC :-( Ale právě proto si tu knížku chci přečíst. Když si to nemůžu zaplatit, tak na tom výběru asi něco bude. Oni to v tom nakladatelství asi berou vážně :-(
04.02.2008 16:09:40dát kritice tipsidonia
kdyz uz ste to nakousli, taky si ode me vybrali vec, kterou bych sama od sebe jako reprezentativni vzorek nenavrhla. to rozhodne.. ale ma nejvic tipu z mych veci, takze mozna tohle zahralo roli...
04.02.2008 16:04:42dát kritice tipHáber
:)))nech urobíš čokoľvek - vždy to bude na môj príkaz:))) - to je čaro takýchto nemoderovaných diskusií:)))
04.02.2008 16:03:13dát kritice tippapouch
admin
Hábe :-)))
04.02.2008 16:00:52dát kritice tipHáber
...no kategóriu to má "Události", ale v zásade máš pravdu:))) Preto Ti to NAŘIZUJI - zruš ji:)))
04.02.2008 15:56:01dát kritice tipLasy
papouch: zajímavý - já jsme téhož názoru, ode mne si taky vybrali věc, kteoru já bych asi "nedoporučil" :)
04.02.2008 15:52:29dát kritice tippapouch
admin
Háber ty mi nemáš co nařizovat... :-P .. Jestli si o tom chceš vyžvaňovávat, tak si založ svou diskusi :-P
A poněkud ti uniklo, že tohle NENÍ diskuse. To je MOJE anketka.
:-)
04.02.2008 15:51:52dát kritice tippalino8
mne sa ozvali, ale zatiaľ komunikácia uviazla, nie z mojej strany. som zvedavý, čo z toho bude.
04.02.2008 15:49:31dát kritice tipdaddy
asi před deseti lety mi kdosi doporučil inzerát, kde jeden nakladatel tohle taky dělal...zúčastnila jsme se, ale co z toho vzniklo za nesmyslné seskupení....je to k ničemu ta akce myslím
04.02.2008 15:48:32dát kritice tipHáber
Demokrace - toť diskuse - pravil TGM, takže to tu nechaj
04.02.2008 15:45:26dát kritice tippapouch
admin
p.s. - aby nedošlo k omylu, tak: Nikoho jsem do prdele neposílal, jak se tady kdosi mylně domníval, takový hulvát nejsem (asi podle sebe soudím tebe, že? .-).
Opravdu mě jen zajímalo co vy na to .. účel to splnilo.
Dík.
04.02.2008 15:42:14dát kritice tippapouch
admin
... mňo dobrá, to už stačí, už se to moc rozpaplává..
Děkuju všem za názory!
Zajímalo mě, co si o tom myslíte a většina z vás se vyjádřila srozumitelně a k věci, někteří navíc podnětně, za což jim děkuji.
Já osobně básničku poskytnu (mmch - vybrali si podle mě hroznou kravinu, která mě vůůbec necharakterizuje :), ale jestli si od nich almanach koupím to ještě zvážím .. dle ceny a "slevy" ,-)

Nechám to tu ještě tak den viset a pak to smáznu.
04.02.2008 15:38:29dát kritice tipLasy
Tak jsem si tu diskuzi pročetl teď celou a doufám, že se sem paní z nakladatelství nepodívá, asi by jí nebylo do smíchu - některý názory tady jsou skutečně, ehm, pozoruhodné. . .

Lasy
04.02.2008 15:31:36dát kritice tipLasy
Zvláštní - taky mne oslovili - a taky mne napadlo se zeptat ostatních koho ještě oslovily, ale neměl jsem čas to sem někam prsknout, takže super, že to někdo udělal za mne ;)

Nejdříve jsem se taky několika maily poptal paní z nakladatelství a pak jsem to konzultoval s Rimmerem, ten stejně jako asi a2a2a2 kdysi platil 500,- Kč a pak mi psal, že když viděl tu úroveň publikace, tak by se nejraději vytrhl.

Sleva na publikaci mi přijde legitimní, už jen proto, že se mnou doposud jednají slušně a otevřeně.

Dokonce paní psala něco o společném křtu. Tak si myslím, že docela dobrý - ne?
04.02.2008 15:26:21dát kritice tipsovinista
Ajajajaj, som sa akosi utal :-) Asi jsem si myslel, že když někdo napíše tak skvělou věc, jako Jméno růže, zaslouží si delší příjmení :-)
04.02.2008 15:22:39dát kritice tipHáber
Eco je s jedným "C" - ecce homo - ajhľa človek - Umberto - Eco...:)
04.02.2008 15:16:42dát kritice tipsovinista
Mě hlavně zajímá, co vybrala. Protože to musela bejt strašlivá práce a na rozdíl od slovutnýho italskýho spisovatele Ecca, kterej by nabízel vydání zneuznaným grafomanům, půjde evidentně o skutečnej výběr a ne o prachy (i když asi nemá vkus, když tam nejsem :) Nemáte na ni někdo spojení, ať vím, jestli si to mám koupit? :-)
04.02.2008 15:06:02dát kritice tipHáber
sovinista - jasné:))), snažím sa len pridať vlastný postreh, čo sa poézie týka:))), ak Ti ponúknu vydanie a že zaplatíš, tak to urobíš ešte aj rád:)))
04.02.2008 14:59:35dát kritice tipsovinista
Háber: Já si myslím, že Pišta se spíš směje tomu, kdo by se divil, že jeho kámošovi nezaplatili. Jsou tisíce lidí ochotných PLATIT za to, aby měli v atriu výstavu. Moje přítelkyně je malířka a všechny vernisáže si cáluje ze svýho (někdy i katalogy) a kdyby to neudělala, galerie ji neevezme... a peníze dostane jen pokud se něco prodá :-)
04.02.2008 14:54:40dát kritice tipsovinista
Hezky to Pišta popsal, milionáři se vyznají :-) Jinými slovy: nekousej do ruky, co ti nabízí žvanec zdarma :-)
04.02.2008 14:48:20dát kritice tipHáber
Pišta - tak to chodí:))), fakt je to smutné konštatovanie, ale za básničky naposledy platili za bolševíka a kto si myslí ešte aj dnes opak - je nielen naivný, ale aj hlúpy:))) - Najlepšie je žiadať od autorov prachy a hneď si tie knížky vážia!!! A ešte aj s radosťou poďakujú!!! Skúsil by niekto zadarmo inému vydať knihu, prípadne mu aj vybaviť honorár a hneď by bol považovaný za korunovaného vola:))) Taká je realita!
04.02.2008 14:29:20dát kritice tipPišta_Hufnágl
Jeden můj kamarád fotograf měl nedávno výstavu v atriu na Karláku, kontaktovali ho sami, fotky vytiskli na velký formáty, objednali vysokozdvižnou plošinu a pár chlapů co ty plachty v noci věšeli pod strop a za zábradlí, měsíc to tam vystavovali - a považte, nedali mu za to ani halíř! Hrůza, co? :))

(jinými slovy - ty truhlíku!!!! )

04.02.2008 14:19:01dát kritice tipsovinista
:-D Dřív se každý snažil publikovat, někteří začínající autoři za to dokonce platí, a teď, když do toho chce nějaký nakladatel narvat vlastní prachy, je šupák :-D A ještě větší hnus je, když nabídne autorovi slevu na kterou normálně nemá žádný právo... :-))))) Prej to má bejt almanach, tak to sem zvědavej, jak by se oslovení autoři (což já nejsem) podělili o klasickejch deset autorskejch výtisků. Tak jo, ať to ti nakladatelští hajzlíci vydají správně: autorské smlouvy pro všechny s procentama podle realizovanýho zisku (kterej NEBUDE, to by se musel stát ZÁZRAK) a výtisky - pokud je chce - si každej kupuje za svý a za plnou. Plus povinný podpisovky a nějaký show pro případný novináře (samo zdarma). Ať papouch vidí, jak je semenec drahej, když nenarazí na šmejdivý vykuky, co ho nemilosrdně odírají šancí publikovat a nabízí slevu, kterou se připravujou o šanci dostat víc prachů za tisk a práci kolem zpátky :-DDD
04.02.2008 14:18:30dát kritice tipsovinista
:-D Dřív se každý snažil publikovat, někteří začínající autoři za to dokonce platí, a teď, když do toho chce nějaký nakladatel narvat vlastní prachy, je šupák :-D A ještě větší hnus je, když nabídne autorovi slevu na kterou normálně nemá žádný právo... :-))))) Prej to má bejt almanach, tak to sem zvědavej, jak by se oslovení autoři (což já nejsem) podělili o klasickejch deset autorskejch výtisků. Tak jo, ať to ti nakladatelští hajzlíci vydají správně: autorské smlouvy pro všechny s procentama podle realizovanýho zisku (kterej NEBUDE, to by se musel stát ZÁZRAK) a výtisky - pokud je chce - si každej kupuje za svý a za plnou. Plus povinný podpisovky a nějaký show pro případný novináře (samo zdarma). Ať papouch vidí, jak je semenec drahej, když nenarazí na šmejdivý vykuky, co ho nemilosrdně odírají šancí publikovat a nabízí slevu, kterou se připravujou o šanci dostat víc prachů za tisk a práci kolem zpátky :-DDD
04.02.2008 11:47:18dát kritice tipNicollette
to vypadá na nějakej písmáckej sborník skoro... a zadarmo.. já jsem se redaktorce_BB neozvala
04.02.2008 11:42:21dát kritice tipZuzulinka
njn...byla...ale mě to nevadí, já si za svoje básně ráda zaplatím:-)
03.02.2008 18:39:55dát kritice tipdomin.go
kontaktovali...neviděl sem důvod proč je posílat do prdele
02.02.2008 11:57:51dát kritice tipdaddy
...avi
02.02.2008 10:53:03dát kritice tipYeziiinka
Napsali i mně. Souhlasila jsem, nahlížím na to podobně jako Jiří... tedy - výbor s jednou mojí říkačkou nepovažuji za "autorskou práci" a zaplatit za jeden výtisk mi vážně nebude zatěžko - už kvůli práci ostatních místních. S pisatelkou jsem navíc také vyměnila nějaký ten mail a s identifikací jsme neměly potíže ani jedna.
01.02.2008 15:03:13dát kritice tipdr_vostep
Občas se nějaká vazba rozpadne, něco se opozdí atp. To je pro pořádek :-) ale nic není dokonalé...
01.02.2008 14:58:39dát kritice tipdr_vostep
Já si tisknu sám u Tribunů. Je to pár výtisků (od 2 výše) podle toho kolik potřebuju, na požádání dodají dotisk, zajistí ISBN, vychází to cca 50kč za knížku a za 14 dní je všechno vyřízeno.
01.02.2008 14:16:15dát kritice tipthalina
Mě nikdo nekontaktoval a teď je mi to líto:o(( páč si myslim, že jsem fakt dobrá :o))))))
01.02.2008 13:43:58dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie
Ano, byl jsem kontaktován a nejsem takový frajer, abych si mohl činit nárok na honorář. Také jsem měl pochybnosti, viz. druhá část mé reakce. Uvedená paní redaktorka mi však ochotně zodpověděla pár dotazů,podepsala se celým jménem a skutečnost, že nakladatelství nabízí po čtenářské anketě možnost příspěvků na vydání samostatných knih v hodnotě 20, 10 a 5000, při naprosto tristní situaci s prodejem na knižním trhu poezie, je spíše chvályhodná. A soudě podle alespoň některých jmen tady, ten její výběr nemusí být špatný

V Ostravě jsem si koupil objemnou knihu Básníci třetího tisíciletí, za 190,- Kč. Když jsem se začetl, nevěřil jsem vlastním očím. 90% textů je takových, že by zde nenašly slůvko chvály od nikoho z respektovaných čtenářů či autorů. Později jsem zjistil, že tato kniha vyšla za podmínky, že každý autor si zaplatil 500,-Kč, nyní nevím, zda za stránku či tři, a oni mu jeho texty ochotně otiskli. Možná dostali autorský výtisk zdarma. To jen pro ilustraci.
01.02.2008 13:04:39dát kritice tipGarth
JÁ CHCI BÝT V BOHEMIA BOOKS!!!
01.02.2008 13:02:59dát kritice tipGarth
Mě nekontaktoval nikdo.

Tak mám být potěšený nebo smutný?
01.02.2008 10:09:07dát kritice tipnechápu
nabídku jsem s díky odmítla:)
01.02.2008 09:28:41dát kritice tipneoOpica
ano i ne
01.02.2008 08:52:28dát kritice tipchroustjazz
největší svinstvo je, že nekontaktovali mě!
ale nápad je to dobrý..začnu skupovat skladby od lokálních autorů 8¨-)))
31.01.2008 22:25:22dát kritice tipneroušek
FUCK OFF BOHEMIA BOOKS!!!!!!!!!!!
31.01.2008 16:27:17dát kritice tipFouckault
Háber :-) taky jsem si na to vzpomněl.. dvě nakladatelství blízko sebe.. jedno seriózní a to druhé pěkně vypečené.. inu nějak se vydělávat musí..
třeba na lidech co tak moc chtějí publikovat že skoupí všechen náklad :-)
31.01.2008 12:00:26dát kritice tipRenas
bol som kontaktovany a tesil som sa ze dostanem aspon dve koruny a nic? do pici:))
31.01.2008 11:57:52dát kritice tipHáber
Pacer - nie, prečo by to malo byť zúfalstvo? Môžeš to robiť z radosti, môžeš si to dať do vitríny, môžeš byť na to hrdý a to myslím vážne, prečo číre zúfalstvo? len som popísal stav, aký sa už v taktomto konaní objavuje vo svetovej literatúre a povedzme si otvorene, Eco? Hmmm, je to v pohode rovnako ako je v pohode, že papouch na to urobil túto diskusiu, aspoň vieme, že v tomto svete nie sme sami s rovnakými postrehmi:)))
31.01.2008 11:49:57dát kritice tipPacer
Háber - přesně :)Je čiré zoufalství, že na to přistupuji zcela vědomě ?? :)
31.01.2008 10:43:49dát kritice tiphermit
kontaktovali mě, souhlasil jsem s otištěním, knihu si ale v žádném případě nekoupím. :-)
31.01.2008 10:25:58dát kritice tipHáber
Umberto Eco vo Foucoltovom kyvadle písal presne ako sa to robí:))) Ako sa na tom zbohatne:))) Stačí nájsť dostatok šialencov, ktorí si o sebe myslia, že sú literáti a potom si za túto predstavu platia kupovaním vlastných kníh, ktoré nakoniec aj tak nikto iný nečíta, len oni:))) To vydavateľstvo sa u Eca volalo tuším Manuzio:))) možno je to krycí názov pre Bohemia books:)))
31.01.2008 09:23:42dát kritice tippapouch
admin
guy a tebe teda kontaktovali taky nebo ne?
31.01.2008 08:00:49dát kritice tipPacer
jj, kontaktovali, po odpovědi Štepánka sdělila i své jméno. Dal jsem jim, co chtěli, bez nároků, knihu si rád koupím, aby to vypadalo, že je o ni zájem. Jedinou podmínku jsem si dal - aby tam bylo, že je to z Písmáka.
31.01.2008 07:11:10dát kritice tipJiKo
Celej život čekám, že mě kontaktuje nějaký notář a řekne mi, že mi umřel nějakej děsněbohatej neznámej strejc a furt nic... buďte rádi, že vás vůbec kontaktovali :-)
31.01.2008 03:01:17dát kritice tipguy
by me zajimalo, proc jsi tu zverejnil jenom cast podminek - nepripada ti to trochu nefer vuci tomu vydavatelstvi?
30.01.2008 23:54:52dát kritice tipsilence
dostal, reagoval, stred ano, nevadi mi ...
30.01.2008 23:38:24dát kritice tipVio
Já jsem to nedostal... asi budu těhotný...
30.01.2008 23:03:37dát kritice tipZlý_wětry_vod_řeky
taky jsem to dostal.. (to zní divně :D )
30.01.2008 22:42:28dát kritice tipBix
ano...este neviem, ako zareagovat...

to so zlavou je "vtipne"
30.01.2008 22:20:06dát kritice tipMiroslawek
Byl jsem také postižen - a někdo, kdo se neumí vyžvejknout a podepsat se jménem, mi nestojí za odpověď. Takže jsem se ani nedozvěděl další rozčilující podrobnostě.

Přesto jen letmo, kdo je kdo - Bohemia Books = pan Zítko (příležitostný chlebodárce mé ženy a mj. perzekuovaný vydavatel Mein Kampf), v dozorčí radě sedí kalais (která nic netuší odjechavše v Itálii) a Monty Python.
30.01.2008 22:04:18dát kritice tipEileen
jo.
ale nevadi mi to.i kdyz by mozna melo.
30.01.2008 21:21:09dát kritice tipsidonia
no k nazvu: ano
ke konci: ne
a k prostredni casti: taky me to zarazilo..
30.01.2008 21:21:01dát kritice tipsidonia
no k nazvu: ano
ke zbytku: ne
a k prostredni casti: taky me to zarazilo..
30.01.2008 21:02:56dát kritice tipMuessa3
Ne,ale je to hnus!Šupáci!


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.