Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ŽIVOT z té humornější stránky

21. 02. 2008
8
16
3130
Autor
moorgaan

...kamasutra po ČESKU


neproprcaný  den
je už ve své podstatě
DNEM  PROPRCANÝM

16 názorů

Kate 18
17. 04. 2009
Dát tip
V podstatě máš pravdu. PS:Teď už jsem opravdu spadla smíchy ze židle...

jimmik
22. 03. 2009
Dát tip
"Každá báseň pozostáva z troch riadkov, ktoré majú 5, 7 a 5 slabík. Keďže slabiky v japončine sú všeobecne kratšie ako v západných jazykoch, nasledovaním tohto pravidla by sme získali príliš dlhý útvar. Preto ne-japonskí poeti zvyčajne tvoria svoje miniatúry pomocou troch alebo aj menej riadkov, pričom celková dĺžka nepresiahne 17 slabík?"

jimmik
22. 03. 2009
Dát tip
Hlavné pravidlá haiku poézie * Každá báseň pozostáva z troch riadkov, ktoré majú 5, 7 a 5 slabík. Keďže slabiky v japončine sú všeobecne kratšie ako v západných jazykoch, nasledovaním tohto pravidla by sme získali príliš dlhý útvar. Preto ne-japonskí poeti zvyčajne tvoria svoje miniatúry pomocou troch alebo aj menej riadkov, pričom celková dĺžka nepresiahne 17 slabík. * V básni by sa malo nachádzať takzvané kigo – slovo určujúce ročné obdobie, v ktorom sa udalosť stala. Kigo môže byť priame, ako napríklad „jesenné vetry“ či „letná noc“. Častejšie sa však používa forma náznaku: „kvitnúca čerešna“ znamená jar, „komáre“ nás štípu v lete a v zime si zae omotávame okolo krku „šál“. * Haiku by sa nemalo rýmovať, nemá názov a nepoužíva prirovnania ani iné poetické nástroje, ktoré sú bežné v iných formách. * Haiku je poetickým ekvivalentom malého obrázka či fotky, ktorý vzišiel z priamej skúsenosti, náhleho „okamihu údivu“. Najlepšie haiku zvyčajne obsahujú dva elementy. skombinované jedinečným, nezvyčajným spôsobom.

Paulart
25. 02. 2008
Dát tip
To jsem tušila, že se to bude Ša-gej líbit :-).

moorgaan
22. 02. 2008
Dát tip
pravda je jen jedna, a proto nemuze byt vsude.-))..diky..

Za pravdu ti dát nemůžu, ale za tip to stojí.

moorgaan
22. 02. 2008
Dát tip
aha.-))))

reinka
22. 02. 2008
Dát tip
no.... :o)))))))))))))

moorgaan
22. 02. 2008
Dát tip
hezký se směješ Reinko,jaký byl dneska den??.-)))

reinka
22. 02. 2008
Dát tip
:o)))))))))

Háber
21. 02. 2008
Dát tip
oua, super:))))))))))

Oldjerry
21. 02. 2008
Dát tip
Pěěěěěěěěkňoučká eskapáda....

moorgaan
21. 02. 2008
Dát tip
myslíš "šibal" od slova "šibnutý" ?.....-))

neroušek
21. 02. 2008
Dát tip
HaHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA,neroušek se směje,Pirát je pěkný šibal! :)

a co mám teď udělat, když už je jasné, že jsem tu byla? :))))) tak jo - zasloužíš si ho *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru