Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zo zošita prvosnahy VI.

23. 02. 2008
0
0
1869
Autor
grafo

nič prevratné...

Postava 1: (zdvihne popolník, pomaly sa prechádza po izbe a ticho hovorí)

Jáj, to bol ale deň. Zase sa starať o toho hlupáka... Hrozná práca za mizerné peniace.

Postava 2: (tvári sa, že spí a nahlas chrápe)

Postava 1: Ten starý blázon mi už žerie nervy: denne vyfajčí aspoň 40 cigariet. Ten dym je neznesiteľný, mala by som mu prehovoriť do duše. Určite ani netuší koľko ľudí ročne zomrie na následky fajčenia.

Postava 3: (vchádza do izby a hovorí)

To bol ale prekrásny deň. Pán otec ešte spí? Zobudte ho, prosím!

Postava 1: (Položí popolník na stôl a prichádza k posteli)

Samozrejme! Dnes sme mali náročný deň.

Postava 2: To si ty, dcéra moja? Kedy si prišla?

Postava 3: (príde k posteli, pobozká otca na čelo)

Len teraz, otče, mali sme v práci inšpekciu. No nechajme prácu tak a a povedzte mi radšej ako ste sa dnes mali.

Postava 2: Výborne dcéra, rozhodol som sa, že prestanem fajčiť.

(otočí sa ku slúžke)

Odneste, prosím, preč ten popolník.

Postava 1: (Berie popolník a odchádza)

Samozrejme, pane.

Postava 2: (usmieva sa na dcéru)

Musíme sa zbaviť tejto slúžky. Na mňa nebude nikto nadávať. Som síce starý blázon, no to je veľa. Ešte ma nikto tak neponížil.

Postava 3: Ale, otče, veď to je už tretia tento týždeň.

Postava 2: Rodičov si človek nevyberie, no sluhu áno, dcéra. Pamätaj na to!

Postava 3: O to sa nemusíš báť...
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru