Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

rispet o ztraceném snu

29. 02. 2008
5
8
1303
Autor
Dalek
černá růže s kapkou krve v ruce   
s dusivým requiem na dně truhly  
plout sám na korábu bez kauce  
plachty z motýlích křídel zvlhly

marně se snaží větve stromů
neohluchnout množstvím hromů

jdu změnami otřesen
sám pochovat svůj sen 

8 názorů

Makoves
02. 10. 2009
Dát tip
No až na tu kauci, kterou jsem také nepochopil, je to krásně ponuré (hlavně první dva verše) a to já rád. (t)

Díky za vysvětlení... i tak myslím, že se tam ta kauce úplně nehodí, přece jen, právnický termín do těch dekadentních obrazů...

Dalek
01. 09. 2009
Dát tip
Talu ben Kohelet: ne koráb bez kauce, ale na korábu ....bez kauce. Plout životem bez záruky.. Díky za návštěvu.

Co to je koráb bez kauce? Jinak hezké, má to melodii, krásné obrazy, formu...takové symbolistně temné...*

baronka
23. 08. 2009
Dát tip
Opatruj své sny jsou důležité T

Darmo-šlap
01. 03. 2008
Dát tip
Jo jo, však nekritizuju, jen tak trochu rejpu :-)

Dalek
01. 03. 2008
Dát tip
Darmo-šlap: Tři úseky, třikrát něco jiného. Pomalý rozpad, bouřka a konec. Utčitě by to šlo napsat jinak, ale..

Darmo-šlap
01. 03. 2008
Dát tip
A ejhle, růže je tady. A černá! Forma je v pořádku: abab cc dd. Údajně rispet vyjadřoval úctu k milované osobě. První čtyřverší se ti povedlo, snad ta kauce (ve smyslu záruka, jistota?) je trochu jako z jiného světa. Ale měl by ses asi držet jednoho tématu, tedy těch růží. Máš tam příliš mnoho symbolů na tak krátkou formu, koráby, stromy, hromy :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru