Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jaro za oknem.

04. 03. 2008
2
4
754
Autor
evussa

Jarní probuzení pro duši i tělo.

Tak tu máme zase jaro.

Když jsem byla malá, jaro mě vítalo lehce teplým sluníčkem a trsy sněženek. Stromy nalily pupeny, jívy plné obláčků kočiček, lísky spustily závoje jehněd. Kosi zpívali častěji a museli občas překřičet jiné ptactvo. V den kdy přiletěly vlaštovky, pro mě skončilo naprosto stoprocentně období dlouhých ledových nocí a zasněžených dnů. U potoka se začínalo zelenat. Žluté tečky podbělu se střídaly s chomáčky bílého devětsilu. A tak to postupně všechno dostávalo jasné, zářivé a pestré barvičky. Po jaru přišlo léto. Voněla tráva, kvetlo co mohlo. Sladké třešně, které zjara okvětními lístky posypaly okolí, aby nám připoměly minulou zimu, se nyní červenaly a lákaly k mlsání. Jahody ze zahrádky, nebo z okraje lesa, borůvky, jenž nám barvily prsty, rtíky a zoubky. Při západu slunce se dalo zahlédnout srny pod lesem. Teplé a voňavé noci plné perel na nebi. A když už jablíčka na stromě za mým oknem nabyla obtloustlejších rozměrů, bylo mi jasné, že zase začne škola. Přijde podzim. Bude všude takové množství barev, až z toho budou bolet oči. Sluníčko se skloní a ani v poledne už nebude horečně sálat vysoko nad hlavou. Tlející listí prodchne vzduch tajemnou vůní. Les zase zavoní houbami a my budeme chodit brzy ráno je hledat. Až nasbíráme pár posledních Václavek a zavaříme do octa, budou nás čekat dlouhé noci. Hory bílého sněhu, koulovačky, sáňkovačky......
....a dnes?

Zatímco si slastně ležím v teple peřin, vyšlo jarní slunce a zasvítilo mi do obličeje. To jen z jara má tenhle úhel, aby mi oknem pošimralo víčka zavřených očí. Vstanu a jdu to obhlédnout, jak to s tím jarem je. Než dojdu k oknu, uslyším burácení motorek. „Nojo, to je jasný. Motorkáři vyrazili do světa. Jaro je tady!“


4 názory

Bíša
24. 06. 2008
Dát tip
Tip.

:))) - a já myslela, že to bude nakonec o posledním vichru - je dobře, že jsou to fakt motorky ....*

evussa
04. 03. 2008
Dát tip
Nicollette měla pravdu. Trošku jsem to přestavěla. Myslím, že to je lepší. Nejsem žádnej spisovatel. jen si tak ťukám písmenka.....

Nicollette
04. 03. 2008
Dát tip
druhý odstavec by se mi víc líbil v nějaké delší příběhovější povídce.. takhle samostatně mi tam chybí pointa... připadá mi to spíš jako dopis kamarádce, nezlob se :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru