Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Milostná báseň pro Vladana

04. 03. 2008
11
35
3986

Báseň, metafora v próze


Podřízla jsem svého milence jako podsvinče. To bylo krve. Stačilo mu jenom zvrátit hlavu dozadu a přejet dlouhým loveckým nožem po jeho hrdle. Vykvikl- jako to prase- a pak se zhroutil k zemi. S uspokojením jsem se dívala, jak se zmítá po zemi a chroptí. A teprve tehdy, když se jeho hrudník přestal zvedat, jsem si uvědomila, co jsem udělala. Fialové slunce se pomalu sklánělo k oranžovému obzoru, když jsem klesala k němu.

Začala jsem pateticky fňukat:

- „Má lásko, má lásko, co jsem to udělala?“

Líbala jsem ho na jeho chladnoucí tváře a mrtvé rty.

- „Má lásko, má lásko, zůstaň tu se mnou!“

A krev. Všude byla krev. Na jeho hrdle, hrudi, na mých rukou, obličeji. Rudá, lepkavá, nasládlá.

- „Má lásko, má lásko, neumírej.“

Všechno marně. Jeho pohled už dávno vyhasl.

Slunce zapadlo, ponořili jsme se do neproniknutelné tmy. Odmlčela jsem se a pak zašeptala do posvátného ticha.

-„Má lásko, má lásko…já tě zabila…“

 

A.T. , 4. 2. 2007


35 názorů

No, následky takového přeřeku mohou být fatální:-)

Vaud
02. 07. 2010
Dát tip
Mozna chtel misto harakiri daiquiri - clovek se snadno prerekne :-)

Zasloužil si to, hajzlík jeden :-) Díky za přečtení:-)

Vaud
01. 07. 2010
Dát tip
drsnoucky :-)!!*

Díky za kritiku, máš pravdu, fakt je to katarze. Prostě jsem se potřebovala vypsat...

Cid
13. 05. 2010
Dát tip
Jitřenko, asi jsi myslela, že to je báseň v próze. No, já fakt nevím. Básnické věty samu báseň nevytvoří. Vem to jako katarzi svých vzpomínek. Nic víc, bych v tom nehledal. Katarze je ovšem důležitější než sebevědčí umělecké dílo.

Tak dobře, dík moc. Budu tě brát jako svého profi poradce v oblasti likvidace:)Teď mám v zásobě jednu krotší, ve které se nezabíjí, ale uvidím, co se urodí příště. Kdybych potřebovala poradit, ozvu se.

FAE BOMB
06. 03. 2010
Dát tip
Nemáš zač. Spíš napiš něco jako tamto. S technickejma detailama vraždy a odstraněním mrtvoly ti rád pomůžu... :-)

Pán je náročný:) Vím, není to dokonalé. Ale i tak dík za přečtení.

FAE BOMB
06. 03. 2010
Dát tip
Tohle už moc nelíbilo. Žádnej příběh, nebo tak něco. Jen celkem nezajímavej popis vraždy.

Jj, to jen já mám potřebu v rámci vyrovnávání se s rozchodem psát brutální krvavá díla a pak je uveřejňovat. Jsem ráda, že sis pročetl moje dílka, děkuji ti za zájem a přeji hezký zbytek dne:-)

A.H.
21. 01. 2010
Dát tip
A někdo by řekl, "vem tě ďas".

Dík Ali:-) Já se z toho prostě tehdy potřebovala vypsat...

Alú
29. 06. 2008
Dát tip
Aurorko, já Tě úplně vidím. *

Jak se to vezme. Ten název je spíše doslova bolestná ironie.

Rossë nië
09. 04. 2008
Dát tip
Podřízla jsem ho...má lásko, neumírej docela dobrej protiklad

růže: Dík:-))

Díky, konečně jsem našla někoho, kdo je na stejné notě. Asi jsme zrůdy oba dva:-) Každopádně díky za kritiku a za první tip, ta nula tam vypadala celkem blbě:-D

Asi nebude příliš lehké ho najít, ale určitě tam je:-) Tahle věc je dost intimní, má souvislost s jedním vztahem, který jsem v minulosti měla. Měla jsem svého tehdejšího přítele velmi ráda, přesto jsem se s ním musela rozejít. Důvody teď nechme stranou, prostě jsem MUSELA. Bylo to moc složité, ale tak to bylo lepší. Měla jsem potom šílený pocit viny, bylo mi, jako kdybych něco zničila. Jako kdybych zabila neviňátko. Pořádně jsem to tehdy zapila, byla to doopravdy krize. Potom jsem napsala tuhle metaforu. Takže, dámy a pánové, tohle je ROZCHOD nikoliv VRAŽDA. Nemusíte se mě bát, k podobným skutkům mám ještě docela daleko:-))

Barman
17. 03. 2008
Dát tip
nějak mi unikl smysl

little_dear
09. 03. 2008
Dát tip
Tohle mi přišlo trochu moc.. jak to říct.. jak z nějaké telenovely. Moc se mi to nelíbilo.

Honzyk
04. 03. 2008
Dát tip
))))))))))))))palino!!!!!DDDDDDDDDDD

toto u mňa rozhodne nie :)

palino8
04. 03. 2008
Dát tip
vo väzniciach majú net? to sa pozrime?

parmenides: Ach jo. Tak to asi budu sedět pěkně dlouho.

Ay´Le
04. 03. 2008
Dát tip
sweeney todd:))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru