Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cínový vojačik /z naivity.../

24. 06. 2001
7
0
2097
Autor
Mythus

Diabolské husle

mi pieseň hrali,

až mi uši pílila aká bola sladko klamlivá,

piatočné kary,

čierna vdova so závojom vo vetre,

čierna mačka pred ňou zase beží,

a ďalšie deja vu

do toho pochmúrneho deja...


Pepo
21. 02. 2002
Dát tip
Áno, maloval ako starí holandskí majstri. Ale nevyčítam Ti to. Optimizmus, pesimizmus - čo to má s poéziou? Skús písať aj vo chvíľach, keď Ťa život neťaží.

Pepo
20. 02. 2002
Dát tip
Mám rád, keď názov a samotná báseň sú dva piliere, podopierajúce krehučký most spoločného významu a jeho porozumenia. Pretože chytám vietor. A je to absurdné, a som nad to povznesený. S diabolskými huslami si ma uviedol viac ako dobre. Prechádzam od obrazu k obrazu a nakoniec (prirovnám to) ako by si predo mňa postavil živého van Gogha týchto obrazov. Nie, nejde mi o farbu (no keby aj: Vieš, akú mal majster paletu, kým prišiel do Paríža?), ale o ten dojem, zhmotnený v posledných dvoch veršoch. Duní pod čistou nočnou oblohou - vetrím priestor. K formálnej stránke. Trojbodku pokladám za zbytočnú, ba rušivú. Neviem, v akej nálade si písal, ale ak v pochmúrnej, tak sa musím zamyslieť nad istým fenoménom. Totiž dávnejšie som v určitom období používal nadmerné množstvo (mierne povedané) trojbodiek, aspoň jedno neukončenie sa nachádzalo v každej básni. Bol som vtedy v hroznej depresii a keď sa tak obzerám dozadu, práve v čase, keď som uvidel slnko, na celú plejádu znamienok som sa vykašlal. Najmä však na trojbodku, ktorá by mala byť skôr výnimkou, ako pravidlom. A ešte: Verš s mačkou - trochu by som zmenil slovosled, prípadne čosi vyhodil.

Mythus
20. 02. 2002
Dát tip
Pepo: myslíš tým druh obrazov, čiže ako maľoval prv než prišiel do Paríža? u mojich básní je vždy motívom silna depresia, ktorou mi je občas sám život.a práve vtedy píšem, aby som sa zbavil nadbytočnmých vecí.preto je ťažké nájsť nejaké optimizmy.(verím, že v každej mojej sa nájde depka) ale neverte, že takéto stále zažívam, sú aj pekné chvíle. ...ako si to tak teraz čítam po sebe znova, vidím tam toľko banálnych chybičiek...no, idem na to! ďakujem ti Peťo denis

nebraska
23. 07. 2001
Dát tip
Heh naso...si ocividne uvedomely...sa mash... ;)

Print
25. 06. 2001
Dát tip
*!!!

Naso
25. 06. 2001
Dát tip
Najskôr diabolské husle (máš povolenie na použitie názvu od Berkyho-Mrenicu?) a potom piatočné kary... Silný fílingový kontrast! T.

Wopi
24. 06. 2001
Dát tip
*****!


Mámalibor
24. 06. 2001
Dát tip
pěknej název ZA TEN !* "(:-))))))))))))!!!!!!!!!!!!!!!!!!!*

alina
24. 06. 2001
Dát tip
juj!* Má to skvělou náladu. Skoro to vidím namalované jako obrázek.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru