Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podpírání

Výběr: rebecca13, Print, Dero, Pacer, a2a2a
10. 03. 2008
35
61
10754
Autor
Zbora





Podepřel v zahradě skoro všechny větve
— měl zálibu v podpírání

jako první podepřel kdysi
větev lámanou plody

pak začal podpírat další

hledal v lese pevné dlouhé rozsochy
a stavěl ke stromům další a další berle

pak vyrobil i pro sebe

podepřel kůlnu a plot

zůstal po něm
dokonale podepřený sad











61 názorů

podpírání je velmi důležitá úloha nás všech :-)


Alú
07. 08. 2008
Dát tip
Prostředky světí účel? Protože tohle je v podstatě nic nevypovídající příběh o tom, jak slunečnici na tenké nožce padá její těžký květ (plod???).

Wee
22. 06. 2008
Dát tip
mám z toho stejný pocit jako ceder_john - včetně jeho- tuším posledního- vstupu (možná že nějakou hořkost, srkasmus tam mohou vidět lidé, kteří tě znají osobně, ale tou podrobnou popisností bez špetky emocí mě to k nějaké vnímané emoci v závěru nevyhodí)

smysl?.. co tím chtěl asi autor říci?..

archie
24. 03. 2008
Dát tip
zajímavá diskuze... já v tom vidím až chorobnou umanutost, která je ve výsledku absurdní. líbí se mi jak je to podáno: úsporná forma, spíše málo slov. a hodně ten ironický konec. myslím že típek není nutný :)

to je tak úsměvný až je to smutný... no u Tebe taky spousta věcí nedává smysl... té

Dáša
21. 03. 2008
Dát tip
neodpustím si reagovat ještě jednou - to je ale BÁSEŇ! četla jsem teď právě něco jiného z výběru,velmi mlhavého,i když k tomu byla dlouhá diskuze (nebo právě proto),tak mi z toho bylo spíš špatně ... ale tohle je POEZIE, ta,co tvoří! paráda ;o)

sidonia
16. 03. 2008
Dát tip
uzasny moc

Zbora
13. 03. 2008
Dát tip
No jo, ale to by se dalo ukázat na spoustu dalších autorů, kteří tam mají tyhle tři vlastnosti taky :o). Absurditu mám rád, ale mám za to, že tenhle text je reálný...pokud ovšem nebudeme prohlašovat, že svět je absurdní :o)) No, to bychom se dostali k hezké filosofické debatě :o))))

berg
13. 03. 2008
Dát tip
Neboj Honzo, tohle je jen další zářný příklad, že kde je vůle k vidění, tam i krávě narostou parohy. ÷)) Charmse čtu, je to jeden z mých nejoblíbenějších autorů, ale v tomhle textu by mi nenaskočil ani v tom největším rauši. Za sebe musím říct, že je to pro mne jedna z nejlepších věcí od tebe, a vůbec nemám chuť rozpitvávat, proč tomu tak je, prostě působí. ***

Zbora
13. 03. 2008
Dát tip
Charmse??? Tak tady mi unikají veškeré souvislosti. Jak jsi k tomu proboha přišel? Znám, jasně, četl jsem ho před čtvrtstoletím :o). Já bych se ani nedivil, kdyby mi tady někdo omlátil o hlavu Hrušku, ale Charmse bych opravdu nečekal ani v nejbujnějších snech :o))

Delahaye
11. 03. 2008
Dát tip
Nejsi sám, Jene, je vás více takových, ale neboj, nezpychnu, se svým nadhledem bych toho ani schopen nebyl :-))

Viď? :) (větší nebyl po ruce)

Zbora
11. 03. 2008
Dát tip
Pišto, jé, to se ale bude dobře číst diskuse pod dílem...

Zbora
11. 03. 2008
Dát tip
Karle, už léta neutichavě obdivuji Tvou odzbrojující sebejistotu, jdoucí vždy ruku v ruce s vtipem a nadhledem nad vším a nad všemi :o)


mperdik
11. 03. 2008
Dát tip
pěkné, to podpírání Tip

Delahaye
11. 03. 2008
Dát tip
sympatizanty dokonale podepřené dílko .. jinak by se zhroutilo a s bouchnutím zavalilo svoji drobnou myšlenku :-)

ceder_john
11. 03. 2008
Dát tip
a

ceder_john
11. 03. 2008
Dát tip
dero: tak jak si to napsal ty, ano tomu rozumím.. jenže ten text to neříká tak silně..přesvědčivě..tobě se to tam chce vidět a mě ne.. třeba ty píšeš o dobrých úmyslech, člověk se zlatým srdcem atd.. ale kde tam je? v týhle větě?: "— měl zálibu v podpírání" v posledních dvou řádcích sem sarkasmus nenašel..ten text předtím k tomu nevede..je to jen čistej popis.. mám pocit, že u textů, kde se vyskytne jistá kultivovanost projevu, se vám v hlavě automaticky začnou startovat další obvody..a vy tam tu nádheru prostě najdete..a v tom já zas vidím šílenost, psychopatii, paranoiu;)

Janina6
11. 03. 2008
Dát tip
Dero, máš pravdu, že když ten závěr vezmu jako sarkasmus, určitě "přebije všechno". Já tam cítila něco míň dramatického, takový spíš povzdech. Šla jsem asi jen kousek cesty za slova. Ale když na to kouknu tvým úhlem pohledu, máš pravdu, je to tam :-) Dík.

Dero
11. 03. 2008
Dát tip
Zajímavá diskuse. Především mě zaujal názor, že text graduje kolem verše "pak vyrobil i pro sebe". To mě při prvním čtení vůbec nenapadlo, naopak - já vidím sžíravou ironii až hořký, hluboký sarkasmus v posledních dvou verších. To samotné konstatování zůstal po něm // dokonale podepřený sad nevnímám jako něco, co autor zmiňuje jako uklidňující východisko, jako zasloužený výsledek celoživotního snažení. Naopak! Vnímám spíše plivanec do tváře moderní apologetiky čistých motivů. Potměšilé konstatování, že dobré úmysly skutečně nestačí, že motivy nikdy nebudou na roveň činům. Že člověk se zlatým srdcem, který se snaží urovnávat věci ex post, za sebou nikdy nezanechá silný sad, stopu daleko do budoucnosti. Po takovém člověku zbude, když má štěstí, jen ten krátký záchvěv nostalgie, než se vzpory ulámou, stromy odumřou. Našel jsem si v textu krásnou analogii, jejíž část jsem teď vyložil, a kus vzácné životní pravdy, tak vzácné, že ještě nepobrala formy úsloví. (Zboro, mohl bys mi prosím alespoň jednou větou do zprávy nastínit svůj motiv pro napsání tohoto textu?)

ceder_john
11. 03. 2008
Dát tip
napsat bych něco eště moh..ale to spaní nedopadne..9 piv..jedině že bych využil rozsoch..esi to taky de

ceder_john
10. 03. 2008
Dát tip
takže když ses rozplynula u mých věcí, tak si mám říct sakra ta rebecca je strašně cool, nebudu to hrotit a usměju se..třeba se se mnou vyspí..ale já nejsem v baru..takže proč bych kurva nemoh reagovat tak jak reaguju..když je to jen ta amatérská literatura..

ceder_john
10. 03. 2008
Dát tip
rebecca: jenže ty si tu báseň tvoříš tím co znáš.. to není žádnej konkrétní člověk, žádnej konkretní příběh.. máš jen plnou hlavu empatie a stačí zahrát na notu a ty se rozplíváš jak kdyby to byl sám bašó.. jenže to není žádnej bašó to jen týpek, kterej viděl vobraz a tak se ho snaží taky namalovat..ale proč?

stenos
10. 03. 2008
Dát tip
DOPRDELE, TA JE, JANE!!!

chlo_e
10. 03. 2008
Dát tip
Podle mého je jedna myšlenka na jednu báseň ažaž a pokud je dobře zvládnutá...nemám námitky. Líbí se mi na ní ten nádech vyprávění, možná sentiment. Zdařilá.+

pozorovatel
10. 03. 2008
Dát tip
já říkám, že vyždímaná jedna myšlenka a to je sakra málo i na tip

Janina6
10. 03. 2008
Dát tip
Pak vyrobil i pro sebe cítím jako vygradování. Ten zbytek už to nemůže přebít (a možná by měl)... Jinak myšlenka i jazyk je prima.*

jt
10. 03. 2008
Dát tip
ten závěr mě trochu mrzí - čekal jsem, že mě to nakonec rozseká, když je to celý tak berný, ale - mno - tajkový konstatváníčko jen tak .. škoda toho, kousek .. za dílko jako celek ale určo TIP ju

ceder_john
10. 03. 2008
Dát tip
mohl by mi někdo kriticky osvětlit výběr? co by mě na tom mělo dojmout?

pété
10. 03. 2008
Dát tip
pěkný nápad a trochu doják

Pacer
10. 03. 2008
Dát tip
preferuji býti podepřen mladou dívkou, než starou berlí, ale stejně to jednou přijde :)TV

Dero
10. 03. 2008
Dát tip
Malý příběh až k nebesům. *v

jestli to teda neni schválně, jakože taková bezbariérová báseň:o)

to sem jednou někde viděla v zahrádkářský kolonii-starej rozvětvenej strom a každá větev podepřená básnička je taková moc předvídatelná

Honzyk
10. 03. 2008
Dát tip
..mne naskocila "Postava k podpirani", ale to jen tak btw....tady v kruhu krasne ukazana jakas "vecnost veci", ktery po nas zbydou... a i ta je pofiderni : krasnej text...*** p.s. uspornej, prostej, plnej..

Zbora
10. 03. 2008
Dát tip
Když já se moc nenudim, nějak neni čas. S lahvemi je to jiné :o) Ono to stáří je věc, která je docela vidět...a určitě svým způsobem působí...i když třeba jen zprostředkovaně.

Kuchot
10. 03. 2008
Dát tip
po pár lahvích a chvilkové nuďě ti připadlo, že jsi starý nebo co? :) i když je to tak konkrétní, ta myšlenka je hustá!*

Zbora
10. 03. 2008
Dát tip
Ceder_john: ano, též maluji, ovšem obávám se, že ani v tomto odvětví bych Tě myšlenkově výrazněji neuspokojil. IVO: tak dodatečně všechno nejlepší!

dadik
10. 03. 2008
Dát tip
:)*

IVO
10. 03. 2008
Dát tip
Pche, myšlenek jako máku! Jenže tě napadlou až v jistém věku, kua... A mně bylo před tejdnem 70, těkže se jdu podepřít... Díky, Zboro, za tu báseň pro starce. *T

ceder_john
10. 03. 2008
Dát tip
kurva ty budeš mít taky jednou dokonale podepřenej sad basní..ale já tam v ani jednom případě myšlenku nevidím..měl bys spíš kreslit obrazy..

Print
07. 03. 2008
Dát tip
Také bych občas potřeboval Šimona Cyrenejského, aby mi pomohl podpírat kříž...

Zbora
06. 03. 2008
Dát tip
Zřejmě podnik zaměstnávající profesionály :o)

Dáša
06. 03. 2008
Dát tip
pěkné, hezké představy mi to vyvolalo ...

Háber
06. 03. 2008
Dát tip
super*

palino8
06. 03. 2008
Dát tip
ešte si do toho mohol vpašovať nejakú barličku: napr. každé piate slovo "vlastně" ;) ale takto je to zas iste lepšie ;)

romale
05. 03. 2008
Dát tip
to se nedá popřít

Oldjerry
05. 03. 2008
Dát tip
a kalhoty sešité za záplat.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru