Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlatý déšť

17. 03. 2008
2
19
2686

Zlatý déšť

Zlatý déšť včera otevřel

své zlaté oči

Teď je noc

zlaté oči  zavřené

Zítra déšť vodní

Keř pošeptá  si 

Ještě ne

Pak všechny květy

otevřou se zcela

a začne jaro letošní

Kolikrát ještě

uvidím anděla

vstupovat v jarním dni

do zlatého deště?

 

 


19 názorů

pupin
17. 07. 2008
Dát tip
zajímavé...víc zaberou komentář, než samotné dílo...představuju si to v knížkách...hmm

Ach jo. To bude zase nekonečné... Že jde o patetické nic, to - i podle následných reakcí dalších čtenářů - evidentně trkne každého. Je třeba to extra zdůrazňovat? To, co ohlas autorovi dá nebo nedá, je výhradně a pouze na autorovi - pakliže tvůrce podobného textíku skutečně zajímá, co že je na tom tak hrozného, nikdo mu nebrání dotázat se. Fakt, že nevysmrknu detailní odůvodnění hned napoprvé u každého pokusu o báseň je dán i letitou zkušeností - ve většině případů autor očekává aplaus, a když se mu ho nedostane, začne kopat kolem sebe (což se konkrétně této autorky přímo netýká). Není tedy důvod setrvávat u každého textíku natolik dlouho, aby byl člověk s to rozepsat onen rozbor. Kdo chce vědět víc, zeptá se. Kdo ne, dozví se redukovaný výsledek. A k těm "debatám u kvalitních děl" - není to tak, že dotyčný vždy "očividně" psát umí, tak proč se tím zabývat. Naopak. Lze-li rozpoznat, že onen autor má talent (tzn. je schopen vyplodit jakousi kvalitu), a do psaní "dává všechno", tím spíše je přínosné zapřádat s ním rozhovor a poskytovat mu zpětnou vazbu. Oproti tomu (a to se autorky u které plkáme týká) když je zjevné, že ze sebe sice dává maximum, ale ten talent tam prostě není, jakékoli okecávání kolem je házení hrachu na zeď. Problém (a současně jisté kouzlo, uznávám) veřejných literárních serverů je v tom, že značná část uživatelů sem nevystavuje svoji tvorbu kvůli touze po konfrontaci, ale spíše za účelem sdílení svých niterných pocitů. Což pochopitelně není principielně špatně. Špatně je, když se neumí (nechtějí) vyrovnat s občasným šlehem přes záda. Jinými slovy - s kůží na trh má chodit jen ten, co si je vědom tržního hospodářství... Tato autorka se ještě vyrovnala se situací se ctí - ale ejhle, nastoupilo komando spravedlivých, kteří jsou vždy ochotni vyrazit na obranu slabších. Meritum jádra (jak říkáme my vzdělanci:) ) je, že ta obrana je možná to, co danému autorovi v důsledku spíše škodí.

jt
18. 03. 2008
Dát tip
( cherubinka> )

jt
18. 03. 2008
Dát tip

cherubinka
18. 03. 2008
Dát tip
mně ale nejde o tuhle konkrétní báseň, ani mi nevadí, že jsi o ní řekl, že je špatná, na mě je taky přeslazená a moc se mi nelíbí... jde mi o to, že jsi neřekl, proč se ti nelíbí. Neříkám, že máš dělat literární rozbory, hloubkový kritiky či bůhvíco. Kdybys jen napsal, že je to hrozný, protože to je moc přeslazený, patetický... cokoliv. Protože jenom "hrozný", i když to třeba hrozný je, autorovi nic nedá. Jak má pak napsat něco lepšího, když neví, v čem dělá chybu? A debatovat nad kvalitní básní či povídkou.... co je tam k debatování, když ten člověk psát už očividně umí?:-) toť ode mne vše, doufám, že jsi alespoň pochopil, co jsem chtěla říct

jt
18. 03. 2008
Dát tip
příroda a andělé a noc a den a tak .. je to milý, ale - asi by se mi lepila pusa, kdybych toho vypil víc .. každopádně úsměvná debata tady .. ;-)

A podle JAKÉHO názoru si myslíš, že to budu asi hodnotit??? Opravdu se domníváš, že máme tabulky, do kterých se mrkneme a vypočteme koeficient poetičnosti? Ten ocásek "kritik" je pravý prokletí, jelikož pokaždé, když člověk natrefí na nějakou nepovedenost a řekne to nahlas, hned se vyrojí dvacet advokátů chudých, co začnou hulákat. Opravdu to tady není Politovna a opravdu nelze provádět literární rozbory vyprázdněných veršíků. Nechápu, na základě čeho se dožadujete nejen hodnocení, ale ještě si diktujete jeho formu. Ono to totiž bude mít jediný efekt, a to ten, kdy se podobnému okruhu textíků část lidí už nadobro vyhne (mám zapotřebí trávit dva dny diskusí nad tímhle, když bych mezitím mohl debatovat nad kvalitní básní či povídkou?) a skončí to právě u toho vzájemného poplácávání "krásně procítěné, tip*", "neboj, bude líp, tip*" a podobně. A řeči o hlupácích, mimochodem, opomenu raději úplně. (A toto byl veškerý čas, který jsem byl ochoten tomuto dílu věnovat. Poroučím se.)

cherubinka
17. 03. 2008
Dát tip
Pokud je to tvůj subjektivní názor, tak na ten máš samozřejmě právo, klidně říkej o dílech, že to jsou DLE TVÉHO NÁZORU srágory. To mi je vcelku fuk. A není to z mé strany žádné litování. Ale pokud odusuzuješ dílo jako Kritik, který by měl být objektivní, a označíš ho za "srágoru", musíš mít buď ohromné zkušenosti a vzdělání, které tě opravňují to říkat bez vysvětlení (nevím, podle čeho se zde uděluje funkce Kritik, o tobě taky nic nevím,takže je klidně možné, že takové máš, pak se omlouvám) a nebo musíš udat důvody, čímž taky prospěješ autorovi, který má pak možnost se ze svých chyb poučit a příště už to třeba taková "srágora" nebude.

moorgaan
17. 03. 2008
Dát tip
no to je presne ONO..souhlas s Cherubinkou, co vlastne chtel "KRITIK" - Štefan-Hufnágl vyjadrit k danemu dilu?.. i pres to, ze to opravdu zadny zazrak neni-da se prece i bez "sragory",pokud jsem kultivovany clovek,dat najevo, ze je neco spatne...pokud to neumim bez expresivnich slov, pak se nesmime divit, ze pridomek "kritik" je vlastne to same co hlupak...

Cherubínko,děkuji za obranu,mně kritika nevadí,když se to někomu nelíbí,nedá se nic dělat.píšu si pro radost.Básník už ze mne nebude,budiü tu už jen pár let. A n ěkomu se ty bláboly přece líbí

Hlouběji kritizovat na patetickém blábolu nejde nic. A to, že tyhle věci nechápeš, je bohužel pouze důsledek zdejší "politovny", kdy říci o srágoře že je to srágora rovná se s téměř stoprocentní jistotou sebevraždě...

cherubinka
17. 03. 2008
Dát tip
přes veškerou úctu ke kritikům, ano, je to hrozné, že člověk, který nese označení kritik může napsat takovouhle "kritiku" autorovi, který ještě ke všemu stojí o hlubší kritiku. Co takováto "kritika" autorovi dá? Nic. Mělo smysl ji tedy psát? Pochopila bych, kdyby to napsal některý z "obyčejných autorů" zde na Písmáku, ale toto... Pokud už odsuzujeme nějaké dílo a jsme Kritik, měli bychom to alespoň odůvodnit, zvlášť u děl, která si hlubší kritiku žádají. Tak to alespoň vidím já. Pokud ne, tak tedy nechápu význam a smysl funkce Kritik.

Tedy přes veškerou úctu k předchozím generacím, tohle je opravdu hrozné...

Díky Honzyku i Vesuvanko

Rajmund
17. 03. 2008
Dát tip
Jakoby na půli cesty. "Zítra déšť vodní"..to by mohl být klíč, který by eliminoval "jarní dni".

vesuvanka
17. 03. 2008
Dát tip

vesuvanka
17. 03. 2008
Dát tip
Haničko, krásně napsané a výstižné. U nás pod Letenskou plání vykvetly ve svahu forsytie - je to záplava zlaté barvy. Dívala jsem se na ně z tramvaje a sama pro sebe je nazvala "Kručinkami severu" - ne náhodou mi forsytie připomněly stejně zářivě kvetoucí keře kručinek na Vesuvu :-))) díky, posílám TIP a pozdrav

vesuvanka
17. 03. 2008
Dát tip
Haničko, krásně napsané a výstižné. U nás pod Letenskou plání vykvetly ve svahu forsytie - je to záplava zlaté barvy. Dívala jsem se na ně z tramvaje a sama pro sebe je nazvala "Kručinkami severu" - ne náhodou mi forsytie připomněly stejně zářivě kvetoucí keře kručinek na Vesuvu :-))) díky, posílám TIP a pozdrav

Honzyk
17. 03. 2008
Dát tip
...mysko, to je zlata jak na Vaclavaku!!:))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru