Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úlomky z noci plnej hviezd

27. 06. 2001
4
0
2146
Autor
Pepo

(venujem priateľovi: Človekovi)

     Sníval som o večeroch v tajge. Ako sa tam hore krčím a obdivujem krivky vytesané do neprívetivých živlov. Ako tam potláčam spev, ktorý by prehlušil hudbu, ktorý by ma prezradil. Sníval som o starých zodratých topánkach, aké nosí šuchtavý poštár na vidieku.
     Bola to moja kóta, prísne strážená rozľahlým bosím tajomstvom. Našiel som ju a dal jej meno. Bol to môj pľušťový domov.

 

    Bolo mi dobre, no vy ste sa dusili, vy cherubíni, vy preludy. A zavinil som to ja! Ja som vám ublížil svojou samotou! Ja som toľko mlčal, aj keď bola noc. Ja som… Spal.
     Ďaleké kataklizmy doznievali práve tu. Ich obrysy boli tenučké ale čisté. Príliš čisté, príliš do očí bijúce, hučiace. Tu sa už nedalo odvolať, tu nestála kaplnka.

 

     Zhubná beloba, si tak úžasná! Upokojujúca – a človek zabúda. Bol som poučený. A viete, ten desivý blizard…
     Musím sa vrátiť. Musím zachrániť stroskotancov.


Krel
26. 11. 2001
Dát tip
zajímavé..

Ribi
25. 10. 2001
Dát tip
tak ako ja...teraz...porovnávam...a zistujem...že silnieš...v obrazoch...svojej poézie...predsa len...tam nemusíš toľko... vypovedať

Ribi
14. 09. 2001
Dát tip
to je dobre, že sa navrátiš...

Pepo
13. 09. 2001
Dát tip
Ribi, veľmi som zatiaľ v próze nepísal. Ale určite sa k tomu ešte vrátim; cítim, že ma to stále priťahuje.

Pepo
13. 09. 2001
Dát tip

Ribi
10. 09. 2001
Dát tip
máš viac TAKÝCH úvach?

Pepo
29. 06. 2001
Dát tip
Diana, díky za tip. Určite by som chcel videť tie veľké a ničím neobmedzované priestranstvá...

Diana
28. 06. 2001
Dát tip
Krásné!Tip velký jak tajga. Chtěl by ses tam podívat doopravdy?

Tak pravil Pepo... /zajímavé, moc.../

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru