Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Návštěva

25. 03. 2008
9
27
3174

Lence

Seděla na svém místě, v druhé lavici u okna a ťukala do mobilu. Když jsem vešla do třídy, změřila si mě s ironickým úšklebkem. Tohle dělala vždycky, nebylo by na tom nic zvláštního, kdyby loni na jaře nezemřela.
Uvědomila jsem si to až po chvilce, vstala jsem ze své židličky a zamířila k ní. 

-„Ahoj, ty už nejsi mrtvá?“

Zvedla oči.

-„ Jo, jsem. Pořád.“

Dlouhé vteřiny ticha. Prohlížela jsem si ji, na to, že ji v květnu smetlo auto, vypadala obdivuhodně dobře.

-„Co je nového?“, zeptala se po chvíli.

-„Nic,“ pokrčila jsem rameny, „jenom už nesmíme chodit kouřit za školu.“

-„Br, ještě že jsem se toho nedožila.“

-„ Jak se má Radek?“, zeptala se.

-„ Jo, myslím, že ho to dost vzalo, když jsi tehdy umřela. Ale myslím, že už je v pohodě.“

-„ A co ty?“, otázala jsem se pro změnu já.

-„ Hm, docela nuda. Ale aspoň nemusím chodit do školy.“

Trpce se usmála.¨

Přicházeli další a další spolužáci, žasli a děsili se stejně jako já, vytvořili kolem Lenky bzučící a neustále se přelévající roj. A ona seděla uprostřed něj, smála se a odpovídala na nespočetné otázky, ona, mrcha, pro kterou jsme všichni tehdy tolik plakali.


27 názorů

jj, v pohodě, až budeš stíhat, klidně se a něco mrkni, budu jedině ráda. Ahoj, A.

Cid
20. 04. 2010
Dát tip
Dobrá, rád si něco přečtu, ale mám teď dost fofr. Pa Jirka

Tohle je spíše taková etuda. Zkus si raději přečíst něco jiného, třeba moji poslední povídku. Jinak děkuji za to, že ses zastavil:)

Cid
16. 04. 2010
Dát tip
Myšlenka je velmi dobrá a koncept je to vynikající - pobaví. Musíš si ale rozmyslet, zda to stojí za zpracování. Nápad byl oceněn dobře, teď je na Tobě jestli bude oceněno dílo.

Cid
16. 04. 2010
Dát tip
Myšlenka je velmi dobrá a koncept je to vynikající - pobaví. Musíš si ale rozmyslet, zda to stojí za zpracování. Nápad byl oceněn dobře, teď je na Tobě jestli bude oceněno dílo.

FAE BOMB
26. 02. 2010
Dát tip
Málo strašidelný. Nemohla by ta spolužačka aspoň líčit hrůzy pekelný, nebo ti něco strašnýho předpovědět?

A.H.
21. 01. 2010
Dát tip
Pěkné, nápadité. *t*

Dík moc za zájem, přečtení a kritiku. Na ty čárky se podívám. K tomu písmu: Já pro změnu šíleně nadávám, když narazím na dílko s malým písmem a malým řádkováním. Proto raději píšu větším...

dab tsog
16. 04. 2008
Dát tip
Proč ne.

To vůbec nevadí. Každý musí nějak začít:-)

Rossë nië
09. 04. 2008
Dát tip
Mě se to líbí. ale já jsme jen začátečník...

no, 1. tri vety ma dostali :) a potom až posledná :) tie dialógy sú bez iskry a ešte si daj bacha, medzery za úvodnými úvodzovkami vymaž („ Jo, „ Jak...)

Milý:) Jen do příště několik úkolů - jednak ujasnit si, jak tedy s těmi mezerami po uvozovkách, a jednak je dobré změřit si někoho "pohledem", protože když napíšeš že si tě jen změřila, vyvolává to představu toho, jak tě obskakuje s metrem v ruce...

palino8
02. 04. 2008
Dát tip
chýba mi tam nejaká iskra, námet je lepší, než dobrý škoda

No, nevím kudy na to. Dojem zatím spíše matný, ale třeba se to ještě rozleží...

Hehe...kdybych to rozvinula, tak klidně ano:-)

Hehe...kdybych to rozvinula, tak klidně ano:-)

IVO
25. 03. 2008
Dát tip
Stojí na dialozích, což je mnohem lepší než nějaká popisnost. Jak praví Winter: nic objevného, ale číst se to dá. *T

Já vím, to je spíše hříčka v určitém slova smyslu. Díky za ohlas a za kritiku.

Winter
25. 03. 2008
Dát tip
Taková vcelku milá absurditka, jakože nic objevného, ale špatné asi taky ne.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru