Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Portrét z oddelenia 6a

Výběr: Pacer
23. 04. 2008
23
37
2683
Autor
Alojzia_W

včera som spoznala pani,

čo videla atómový hríb,

zrána ju budieval príjemný mužský hlas.

 

raz, keď ju vyhodili z práce

povedal

nech zje 32 haloperidolov – polku za neho,

 

a zobudí sa v krajšom svete.

 

potom si zavolala šípy

a zobudila sa v nemocnici.

 

chránila dianu a doddiho al fayeda,

tak, ako chráni svojho retardovaného

brata.

 

má dve krásne deti a zajtra ide domov,

veď život je tam vonku.

 

keď je človek dobrý,

cíti z neho teplo,

ktoré stúpa od nôh.


37 názorů

Alojzia_W
23. 08. 2010
Dát tip
dakujem:-)

Elleanor
19. 08. 2010
Dát tip
to je povedené, mám husí kůži*

Ostrich
22. 05. 2010
Dát tip
Já si myslím, že skutečný mechanismus je někde tady: http://www.osel.cz/index.php?clanek=5056 Parametry neuronální sítě určují takové ty nezměnitelné lidské charakteristiky, jako je třeba temperament apod. Lze je chemicky ovlivnit. A Flegrova hypotéza je ukázka jednoho druhu ovlivnění - zapouzdřené toxoplasmy např. zásadním způsobem mění imunitu, už si to z té přednášky nepamatuju přesně...ale nějaké interleukiny a další záležitosti mají trvale zvýšené hladiny proti nenakaženým... a vlastně ukazují, že člověk s parazitem je imunitně značně jinde než člověk bez parazita, jakoby se v těle ustálí jiný typ rovnováhy, asi jako když mezi dvěma státy permanentně probíhají pohraniční šarvátky, ale oba státy už do války nevstupují, neboť se jim ten setrvalý stav zacyklil jako normální... no tak parazit obdobně může chemicky setrvale ovlivnit neuronální síť, když se tam někde blízko schová:-) Schizofrenie bude podobně jako rakovina mít mnoho mechanismů a mnoho spouštěčů, je to jen souhrnný název velké rodiny zatím těžko rozlišitelných poruch. Rakovina je třeba především zacyklení nějaké chyby buněčného dělení - ale těch typů "dlouhodobě udržitelných" chyb může být spousta, podnětů k nim ještě větší spousta (asi jako podnětů k zakopnutí a forem zakopnutí). Stejně tak schizofrenie je určitý typ porušení normální komunikace v neuronální síti, ale to porušení může být různorodé a příčin toho porušení může být příšerné množství - nejen toxoplasma... Flegr si jen myslí, že promořenost populace toxoplasmou zvyšuje promořenost schizofrenií - a v tom si myslím, že bude mít pravdu. Stejně jako jeho vysvětlení Rh faktoru, to je úplně geniální. Máte-li chuť a čas, koukněte se kdyžtak sem: http://www.osel.cz/audio-video.php já už nevím, co mám odtamtud a co odjinud, ale ty přednášky jsou perfektní zdroj.

Alojzia_W
22. 05. 2010
Dát tip
o Flegrovej hypoteze som pocula prvy raz pri cakani na sprchu minuly rok na dobrovolnickom tabore:-) odvtedy som sa o nu nazaujimala. myslim ale, ze ak tam nejaky vztah je, nebude moc silny. keby bol, museli by nou castejsie trpiet ludia zijuci na dedinach...o com mne zname statistiky nesvedcia. myslim, ze k objasneniu vzniku schizofrenie vedie este dlha cesta. a co si myslite vy?

Ostrich
20. 05. 2010
Dát tip
Zachytit realitu do sítě zkratky. A hned je vidět, jak i mysl, vyhozená kdovíčím z navyklých kolejí, má v diverzitě memosvěta smysl - ukáže pohled, ke kterému se my ostatní z kolejí nedokroutíme. (Mimochodem, co říkáte na Flegrovu hypotézu souvislosti schizofrenie s toxoplasmou?)

R!So
06. 05. 2010
Dát tip
dob ré

Alojzia_W
13. 06. 2008
Dát tip
to je realita:-)

R!So
15. 05. 2008
Dát tip
celkom silne..urcite oslovilo*

Alojzia_W
06. 05. 2008
Dát tip
vdaka

Alojzia_W
24. 04. 2008
Dát tip
vdaka zuzu:-)

Zuzulinka
23. 04. 2008
Dát tip
je cítit upřímnost*

Alojzia_W
23. 04. 2008
Dát tip
bisa, uran, zbora - vdaka za zastavenie pacer - je to tak, nic neinspiruje tak ako pravda

Pacer
23. 04. 2008
Dát tip
Táhne z toho pravda *V

Zbora
23. 04. 2008
Dát tip
*

Bíša
23. 04. 2008
Dát tip
Lidské verše!

Alojzia_W
23. 04. 2008
Dát tip
he, vdaka, mne by sa teraz take teplo od noh tiez zislo:-)

guy
23. 04. 2008
Dát tip
hodně se mi to líbí .. jde z toho taky teplo *

Alojzia_W
23. 04. 2008
Dát tip
vdaka vsetkym. tanecnik-hej, je to celkom zazitok. Xtruh-presne tak-v tomto pripade skor mania...a pekny vyrok.

Háber
23. 04. 2008
Dát tip
uff*síla*

Dolfiness
23. 04. 2008
Dát tip
*

Alojzia_W
23. 04. 2008
Dát tip
no, skor vacsia. F 25.0, najdi si v knizke:-)

Alojzia_W
23. 04. 2008
Dát tip
vdaka obom:-)

grafo
23. 04. 2008
Dát tip
fakt krásne

Alojzia_W
23. 04. 2008
Dát tip
no jasne, len som nechcela, aby to vyznelo neskromne.

Alojzia_W
23. 04. 2008
Dát tip
vdaka, no neviem, ci si mozem tak uplne pripisat autorstvo, vacsina z tych obratov su jej autenticke vyroky. ja som to len zlepila dokopy.

Alojzia_W
23. 04. 2008
Dát tip
vdaka Francois, aj ked o krasu mi tak neslo. pisala som to preto, ze je to pravdive.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru