Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Společný odpočinek

30. 04. 2008
13
15
1623
Autor
Yentl

Ticho po dešti -

v louži se vznáší vajgl

s mrtvou žížalou.


15 názorů

Dolfiness
04. 05. 2008
Dát tip
Zvrhlík: Proč ne? Ve mně to evokuje lehkost.. jakože plave, samozřejmě, jak jinak v tekutině :), ale tak lehoučce, jakoby se vznášel. ;)

Yentl
04. 05. 2008
Dát tip
Klidná louže, vajgl, žížala... pro mě je to jeden ucelený obrázek, jeden moment. Tak jsem ráda, že alespoň Zvrhlík to taky tak vidí :o). Nicméně, děkuji i Paulart za "rozebrání" a její variantu :o).

moorgaan
30. 04. 2008
Dát tip
souhlas s Paulart.. a davam za tu kritiku tip /**

Zvrhlík
30. 04. 2008
Dát tip
Paulart: Ale ty předměty (imho) ve vztahu jsou: Jsou přece v jedné louži! Pozornost není zaměřena na dva předměty, ale jen na jednu louži... Já bych naopak vyzvedl aliteraci: V louži se Vznáší Vajgl. I když slovo vznáší mi nepřijde moc reralistické. Aspoň si to neumím dobře představit.

Dolfiness
30. 04. 2008
Dát tip
Paulartova verze je perfektní ;)

Paulart
30. 04. 2008
Dát tip
Postřeh z louže :-). Ale s tím prvním veršem dohromady se to trochu rozpadá. První verš líčí ticho po dešti, kterým lze uvést v haiku mnohé jiné obrazy. Problém je i v pokračování, ve dvou předmětech, které spolu nejsou ve vztahu: mrtvá žížala a vajgl. To rozkládá pozornost, rozvojuje vidění. Jakkoliv se to může jevit absurdním, mohlo by toto haiku nabrat jiný rozměr, kdyby se třeba mrtvá žížala vezla na vajglu: V louži plave na vajglu mrtvá žížala. Jestli ses rozesmála, je to zároveň i trochu směšné, což není na škodu :-)

StvN
30. 04. 2008
Dát tip
Vznáší? S?

Dolfiness
30. 04. 2008
Dát tip
:)) *

Deepness
30. 04. 2008
Dát tip
brrr... *

papouch
30. 04. 2008
Dát tip
šiššš to je pťákovina :-)))))) já to snať aji wotipuju :-)

Petrusha
30. 04. 2008
Dát tip
:))))))

Bluedragon
30. 04. 2008
Dát tip
má to svůj půvab :-)

Marys
30. 04. 2008
Dát tip
eh, naturalisticke :P

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru