Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ako meniť svet

03. 05. 2008
3
6
2537
Autor
zvedavec

ešte niečo ku kritike a sebakritike (na Písmáku a aj v živote)

Videla som video. Hoci  je na prvý pohľad pesimistické a o ľudskej skazenosti, o márnosti žitia, vlialo do mňa paradoxne - nádej.
 
Veď si ho pozrite:
http://www.magazin.cz/lifestyle/1426-nejdrsnejsi-show-zniceny-zivot-za-par-minut?SID
 
Verím, že oná žena z videa má za sebou aj sériu krásnych a obdivuhodných činov. Keby jej ten istý moderátor položil tú poslednú otázku po sérii iných, ktoré by viedli k odpovediam, ktorými by sa mohla hrdiť, iste by detektor lži (ak dokáže naozaj odlíšiť pravdu) neoznačil jej sebahodnotenie „som  dobrý človek“ hodnotou „klamstvo“. 
 
Záležalo by nielen na živote, ale aj na otázkach a úcte a ohľaduplnosti, s ktorou by ju pýtajúci sa vnímal. Ak by dokázal utvrdiť jej sebaúctu, odchádzala by tá istá žena zo sály s vnútorne pravdivou odpoveďou „som dobrý človek“ a následne by bola naozaj oveľa schopnejšia konať dobro. Odchádzala však zničená, s pochrámanými rodinnými  a aj inými vzťahmi a bez sebaúcty.
 
Áno: Jej situácia raz môže viesť aj k väčšej citlivosti a k pochopeniu iných... Ak sa nájde niekto, kto ju bude vidieť napriek všetkému ako cenného človeka. Teoreticky sa ale môže stať ale aj iné. Príde aj o to, čo mala, uverí tomu, že je zlý človek.  A bude oveľa menej schopná konať hodnotné činy a meniť svet k lepšiemu. Držím jej palce! Aj sebe, aby som dokázala vidieť to cenné.

6 názorů

Liso
13. 05. 2008
Dát tip
nesuhlasim s tym, ze presvedcenie, ze som dobry nas posuva vzdy dopredu. Mam za to, ze jej pomohlo (resp. mohlo pomoct) skor to ako z nej vyplavalo to, co sa jej samej nepaci a ako sa jej (a inym) to premlelo pred ocami...

zvedavec
04. 05. 2008
Dát tip
Honzyk - s dojímaním je to podobne... nenachádzam zvyčajne slová StvN a Háber - nerobím zo zlého dobré. Tiež som sa vyslovila, že bola hlúpa, že tam šla. Šla tam kvôli peniazom. I keď ktovie, v akej bola situácii (finančnej). Možno to bol zúfalý pokus zachrániť čosi, čo hodnotou je, a možno aj o nič také nešlo... Osobne si myslím, že si to mohla spočítať na prstoch jednej ruky, kam to povedie (navyše mala za sebou veci, ktoré by som tiež nehodnotila ako úžasné ani ja) Každý z nás má, svoje tajomstvá. Aj keď odolá niekto všetkým pokušeniam: v hlave sa mu bude preháňať aj tisíc pokúšajúcich a temných myšlienok (a ak nie, potom to jeho víťazstvo aj tak nie je žiadnou zásluhou;)). Stačí správna otázka na tie temné myšlienky, potom druhá, a nakoniec bude dotyčný vnímať seba ako zloducha. Áno, a hlúpych rozhodnutí (iného druhu síce, ale i s následným "trestom") mám i ja za sebou viac...

Háber
03. 05. 2008
Dát tip
show je show - nemala tam chodiť, to nie je hodnota* je dobré, že si sa jej zastala

StvN
03. 05. 2008
Dát tip
Je hezký na lidech hledat to dobré. To beru. Ale dělat ze špatného dobré je pokrytectví. Navíc televize lže.

Honzyk
03. 05. 2008
Dát tip
...zvedavec, posledni dobou me nejak dojimas, a to bez ironie...tou prozou...ale basnicky ja mel tve radeji jeste...* ...a to si jdu to video teprve pustit tuse, co na nem, ze...tak blby nejsem snad... zdravi honzyk..... :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru