Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

koloběh

14. 05. 2008
6
12
1228
Autor
sabi

ten vyjev stal za zaznamenani

pohřební průvod
zastavil - v cestě leží
cosi jako čáp


12 názorů

Po dlouhé době:) hodně dobré až lepší:-)*

zvláštní... a pěkně poučná diskuse :o)

sabi
14. 05. 2008
Dát tip
vidis, prave proto me z toho, co se naraz o sabi dozvidam, mrazi jeste vic... to by samo vydalo na basen... :-)

Paulart
14. 05. 2008
Dát tip
Já myslela, že sis nick zvolila právě podle toho japonského termínu :-). Teď jsem se dívala na Tvoji stránku a udivuje mě, že je tohle Tvůj první pokus o haiku. To jsi opravdu dobrá.

sabi
14. 05. 2008
Dát tip
fakt??? ja do haiku zas az tak nevidim, ale tohle je prekvapeni! tak ja jsem starobyla a opatinovana (jak presne... :-) ) diky za vysvetleni

Paulart
14. 05. 2008
Dát tip
Hloupě jsem se vyjádřila. Nejde o slovo ze Tvého haiku, ale o vlastnost, kterou by mělo nebo může haiku mít, třeba wabi (melancholie, odstup, klid) a právě sabi ( starobylost, patina). Tyhle dva termíny jsou si velmi podobné a neumím je ještě dobře odlišit. Tvůj pohřební průvod a mrtvý čáp tohle v sobě mají, tu pomíjivost lidské existence, smutek, osamění.

sabi
14. 05. 2008
Dát tip
ta posledni veta me uplne zmatla, Paulart, ale jinak moc diky za zajimavou uvahu.

Paulart
14. 05. 2008
Dát tip
sabi - osamělá haikuistka? Inu, čáp už těžko může donést dítě, je-li "cosi" na cestě, ale to cosi, něco, nějaký atd. se v haiku objevuje. Proč ne? Jenom cosi, co připomíná čápa, tedy ani ne čáp, jen vzpomínka dávno minulá. Starodávná? I to je význam slova sabi v haiku :-)

sabi
14. 05. 2008
Dát tip
to po něm už snad ani nikdo nemuze chtit...

avox
14. 05. 2008
Dát tip
taky mi vadí "cosi jako"... a ležící čáp už asi taky nic moc nedonese...

Houmeles
14. 05. 2008
Dát tip
Člověče, ty jsi talent! Pěkné! Čáp nosí děti, že? :-) A ten pohřebák k tomu. Hm hm. Dobré.

Janina6
14. 05. 2008
Dát tip
Trochu mi tam vadí "cosi jako". Ale dobře to vidí dovnitř.*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru