Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chtěla bych

22. 05. 2008
26
68
4129

Jiříkovi

Chtěla bych Ti napsat

slova co v noci hřejí

jenže co naplat

žádné z mých já to neumějí

 

Chtěla bych Ti najít

čtyřlístek v mokré trávě

Nebudu tajit

že ztratila jsem jeden právě

 

Skrze prsty, po pramenech vlasů

nechám to chtění stéct

Tichý úsměv – štěstí na okrasu

Můžem šaty až na duši svléct







 

Chtěla bych Ti jednou

hned ráno po probuzení

náladu zvednout

teplým něžným pohlazením

 ...

 

 

 

 

 


68 názorů

Slnko
13. 11. 2010
Dát tip
krásne vyznanie *

nonamebeast
16. 04. 2010
Dát tip
:)

kjkszpj2
19. 12. 2009
Dát tip
supr!

Děkuji za všechna milá slova...

A.H.
16. 09. 2009
Dát tip
Koukam, ze Pista ma porad stejny humor. Mas pekne obrazy a velkou miru citu. tip

slivaka
21. 06. 2009
Dát tip
ju líbí*tip

Impresse
18. 02. 2009
Dát tip
:-)

Asi ti rozumím. Ale zrovna v téhle básni žádný pokus o poetičnost nevidím. Psala jsem ji asi dvě minuty a je to poravdu myšleno přesně tak, jak to říkám, možná proto to pak vypadá jako kýč... Je v tom absolutní absence snahy, aby to bylo dobré i pokud se na to díváš jinak, než očima adresáta. Nejde o to, že je účelová. Nikdo se neznažil, aby v ní bylo něco víc. Nevím, měla jsem pocit, že bude stačit upřímnost, že z toho třeba prosákne taková ta jednoduchost toho, když máš někoho rád. A že nebude vadit, že je to kýč. Hm, nevim, jak to říct, aby mi bylo distatečně rozumět. Ale já to citím tak, že tahle básnička je přesně taková, jaká má být... JJ, jde asi o to, že to není poezie, je to prostě jenom básnička.

Safián
04. 01. 2009
Dát tip
Možná mne k té poznámce vedlo čerstvé poznání, jak to na serveru je s chápáním poezie. tady se básně nečtou a neposuzují jako celek, jako plaminek , který ve tmě ozáří jisté věci a dá je do nějakých souvislostí. Tady se vyzobávají jednotlivé formulace,to, co se čtenáři zdá poetické. Ale už Holan říkával, že poetické ničí poezii. Když však v básni není nic než poetično a k tomu ještě poetično se sklonem k pokleslosti...Ty jistě máš na víc. A to i v účelových věcičkách.

Přeslazené, jistě, to nikdo nepopírá. Je to zamilovaná věc psaná tak, aby se líbila adresátovi. Uznávám, že to možná z toho důvodu nemá co dělat na písmáku, ale nevím, měla sem potřebu to "říct nahlas".

Safián
04. 01. 2009
Dát tip
Tato básnička není brčálová.Psát se dá o všem a nejrůznějšími způsoby. Brčál je krásný, toto je nejhorší rozteklé sladidlo. A ještě neumělé. To neznamená, že bys nemohla psát "ženskou" lyriku. Ale pořádně. něco vyjádřit.

jH
12. 12. 2008
Dát tip
tadz se musím (nechtě) přiklonit k pištově připomínce, je asi lepší tohle konat než tlačit do básně, ale jinak faine .)

FunThomas
30. 07. 2008
Dát tip
mooc hezké ;-) ***

díky...

kunka
27. 07. 2008
Dát tip
pekný kúsok /T

kunka
27. 07. 2008
Dát tip
pekný kúsok /T

:D né, díky

mazat nebudu, ale děkuji :)

tanec
23. 07. 2008
Dát tip
Víš které Já musíš k tomu donutit? Pěkné T.

díky...

dapler
14. 06. 2008
Dát tip
...moc hezká. t

děkuju :)

Řízek
10. 06. 2008
Dát tip
paráda*

ale zato má dost podstatné samohlásky, které se rýmují s trávou :DDD

Ahoj, ono to byl asi účel - udělat radost. Nebudu předstírat, že vím, co jsou jamb a trochej, i když tuším, že to plyne ze způsobu střídání délky slabik, či tak něco :) Jen se chci zastat té násilné inverze - zasvěceným tak násilná nepřipadá (má to hodně osobní význam, i když je mi jasné, že to je čtenáři putna...). Díky za návštěvu :)

Noe1
31. 05. 2008
Dát tip
moc hezký vyznání ... jiřík se má :-)

Děkuju :)

Saint_JE
28. 05. 2008
Dát tip
mne potěšila :o) a máš skvělej nick *

ahoj evičko! Tebe už jsem neviděla :) Ne se má, mě má ;)

evouš
25. 05. 2008
Dát tip
jo ten Jura ten sa má :)*

Jo, ten předpoklad byl správný. Ta první reakce byla k té žlutočerné básničce. Jsem rád, že to máte O.K.

Předpokládám, že ta první reakce je spíš k tvé žlutočerné básničcce (?) za druhou díky, praxe je zatím ok, aspoň přítel si nestěžuje ;)

Mně to doslova pohladilo. Nebyl to náhodou mlžný závoj? Bojím se však, co ukáže praxe...(?)

Jasně. Ze začátku to mělo jakous melodii, kterou jsem slyšel v hlavě, ale druhá polovina už byl velký porod to nějak rozumně ukončit, tudíž už v tom nebyla ta pravá melodie jako v prvních dvou slokách. Samozřejmě, že báseň dojde k určitému zjednodušení. Díky za postřehy.

To jsme dva :)

j_i_r_i_k
23. 05. 2008
Dát tip
Jaj, tam nemělo být s ním, ale s ní, jako s tou větou. :) A když jsou Tvá já slečny, tak to pak beru.

To už je úděl zamilovaných básniček... Peace, love and all that shit :P

...čtyřlístek v tráávě, kterou přejel parní válec prááávě... :) báseň byla suchá, místy mokrá, ale už tu tak ňák byla stokrát... peace

nj, ale mé já jsou slečny :) Uznávám, dlouho jsem nad tím přemýšlela, ale nakonec zvítězil neracionální pocit - tak jak to je mi to prostě zní líp. Leč jinak souhlasíš s kým?

j_i_r_i_k
22. 05. 2008
Dát tip
Aj, raněn v koutku pláču, jsa nesprávným jiříkem... "žádné z mých já to neumějí" - tahle věta je divná, snad spíše "žádná". Leč jinak s ním souhlasím, aspoň v tomto případě.

Chareas
22. 05. 2008
Dát tip
časem bude lépe, uvidíš nápodobně, kolegyně :)

Dalo, ale já když už si nějakou formu vymyslím, tak se ji snažím dodržet :) A čím víc jsem nad tím přemýšlela, tak jsem si říkala - jedno by se dalo vypustit - ale které? Dík za zastavení...

Chareas
22. 05. 2008
Dát tip
Sem tam bych trošku upravila rytmus, třeba na posledním verši by se dalo vynechat jedno slovo, ale tak to zřejme cítíš. Není to přímo můj styl, ale určitě je zde i krásné Světlo

I Tobě :)

Smíšek:-)
22. 05. 2008
Dát tip
*

Děkuji :)

Janina6
22. 05. 2008
Dát tip
Je to od srdíčka, to se pozná. Kouknu se i příště :-)*

OK!!! A dík, ferdo :D

Fidorka69
22. 05. 2008
Dát tip
První a čtvrtou sloku ´sem pochopil hned, fčil teda chápu už i tu druhou, třetí je zjevně takový shrnující "refrén", nicméně nesouhlasím s tím, že bys neměla dostatek talentu!!! Píšeš pěkně, troubelíno, tak se v tomhle(a vůbec v ničem) furt nepodceňuj, OK?!? Má dvorní textařka přece nemůže být jen tak někdo, ne?!? ;D

Já myslím, že i když se nepovede :)

Ale jo. Když se povede:)

Ale básnička taky někdy potěší, nemyslíš?

To je lepší udělat, než o tom psát.

Fidorka: Ale zaslouží :) A kdo mi v tom brání? V tom prvnín nedostatek talentu, ta druhá sloka je narážka na to, že jsem mu nedávno ztratila odznáček pro dárce krve - a vůbec - já štěstí moc nepřináším a ta poslední je zas o tom, že když spolu dva lidi nebydlí, tak se vedle sebe zas tak často neprobouzí ;)

Fidorka: Ale zaslouží :) A kdo mi v tom brání? V tom prvnín nedostatek talentu, ta druhá sloka je narážka na to, že jsem mu nedávno ztratila odznáček pro dárce krve - a vůbec - já štěstí moc nepřináším a ta poslední je zas o tom, že když spolu dva lidi nebydlí, tak se vedle sebe zas tak často neprobouzí ;)

Díky všem :)

Fidorka69
22. 05. 2008
Dát tip
Takové pěkné vyznání si Jiřík snad ani nezaslouží...;) Moc krásné...* Ehm, ale nechápu asi úplně přesně, kdo nebo co Ti v tom všem brání?!?

pozorovatel
22. 05. 2008
Dát tip
poslední sloka dobrá

MazLenka
22. 05. 2008
Dát tip
Tak mu ji zatím zvedni třeba SMSkou :) *

avox
22. 05. 2008
Dát tip
Je dobře, když víš co chceš, teď už zbývá jen to udělat :-)) */

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru