Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slová povedané a myslené

23. 05. 2008
8
21
4767
Autor
nepotrebujem

z času na čas nezaškodí niečo psychologické

Ahoj. Čo vtipné jej mám povedať? Včera mi povedala, že dnes nedôjde, tak som si nič nevymyslel... Bude ma považovať za mumáka...

            Čau. Bože, len nech nezačne zasa otravovať.

            Máš nové tričko? Koho to zaujíma? Prečo ma nikdy nevie napadnúť nič vtipné?

            Nie. Ale už dlho som ho nemala, máš pravdu. Nech sa ma už konečne prestane vypytovať nezmysly.

            Asi áno, nie je mi totiž povedomé. Snáď ocení moju všímavosť.

            Uhm. Ten si snáď zapisuje, čo si ktorý deň oblečiem.

            A učila si sa na dnes? Možno toto bude lepšia téma na konverzáciu.

            Nie. Ako mu mám povedať, aby ma nechal na pokoji? Otvorene mu to nepoviem, na to nemám. Mohol by to zle zobrať, zabil by sa a boli by problémy... Prečo to jednoducho nepochopí?

            Ani na slovinu? Vieš, že máme písať písomku. Prečo sú tie najkrajšie vždy najlenivejšie a najhlúpejšie?

            Ja som sa učila priebežne. Ako dlho ešte?

            I ja sa zvyknem učiť priebežne, ale tak na písomku si to vždy radšej ešte zopakujem. Aby som mal dobré známky. Urobí to na ňu dojem?

            Ále... Ty si natoľko šikovný, že sa ani nemusíš učiť. Ale na druhej strane, čo by si poobede robil, však?

            No veď ja aj tak nemám doma veľmi čo robiť. Pochopila, že som jej tým naznačil, že by som chcel popoludnia tráviť s ňou? Mám ju teraz priamo niekam pozvať alebo ešte nie? Musím si dobre všimnúť ako zareaguje.

            Čo by si nemal? Veď internet je plný online hier, magorko.

            No vieš... Asi pochopila. Ale čo tou odpoveďou myslela? Myslí si, že mám priateľov, s ktorými chodím von? Mám ju teda pozvať, či nie?

            Čaute. Zas sú títo dvaja spolu? Čo mu už konečne nepovie, čo si o ňom myslí?

            Čau. Bože, prečo musí tento debil otravovať práve teraz?

            Ahoj. Hurá, záchranca. Len aby ostal.

            Počuj, neskočíš mi do bufete kúpiť bagetu? Pomôžem dievčaťu, hoci si to nezaslúži.

            Jasné. Už si nás i tak vyrušil, tak čo by som ti ju nekúpil... Ale možno to na ňu zapôsobí, pochopí, že som dobrosrdečný a ochotný, že by som bol pre ňu správny človek...

            Tu máš peniaze. Chcem mäsovú. A zvyšok si nechaj.

            Dobre. Jednu mäsovú bagetu.

            Potom sa ešte uvidíme. Uf, konečne som sa ho zbavila.

            Jasné. Vníma to aj ona tak, že nás iba vyrušil? Možno mám šancu...

            Čo s ním stále máš? Čo by si asi mala. Chlapec je celý nadržaný, že s ním začala flirtovať sexica ako ty... Ježiši, dievča, dokedy chceš toho chudáka naťahovať?

            Ale nič. Len aby aj ten druhý pochopil, že nič.

            Tak prečo sa vy dvaja spolu stále rozprávate? Lebo si ho naťahovala a nevieš to skončiť.

            Ani neviem. Možno to tak trošku bude aj moja vina.

            No nič teda... Dúfam, že aj o mne si nemyslí to, čo o tamtom... Ale je strašne fajná, škoda ten povahy, ale fajná.

            Tak teda nič... A vďaka, že si mi pomohol sa ho zbaviť. Lenže na koľko?


21 názorů

j_i_r_i_k
24. 05. 2008
Dát tip
No to už u nás máme třeba pichna, ale to už není ono, sexica má prostě něco do sebe, je to jako tygrica či dračica. :)

myslím že sú obe nespisovné, ale tak používajú sa pomerne často. najmä sexica. poprípade máme v nitre ešte jeden trošku expresívnejší výraz, že jebačka, ten je ešte lepší, ale tak do literatúry sa nehodí.

j_i_r_i_k
24. 05. 2008
Dát tip
No určitě, když už jsi vysvětlil, co to vlastně mumák je. :) A sexica snad ani výklad nepotřebuje. (A to fakt takové slovo máte? Řekl bych, že v češtině silně chybí.) :)

Tak to jooo.)

Vďaka všetkým pišta: tak proste len neschopný :) johana: zvažoval som aj túto variantu konca, ale tá by príliš odpútala od vzťahu pôvodných dvoch hrdinov, ktorý považujem za základ diela. jirik: a dúfam, že tie slová budeš používať často, zaslúžia si to :) misty: e-e, pokračovanie nechystám.

misty
24. 05. 2008
Dát tip
moc fajn vec...zda sa mi, ze na pokracovanie ;o)

j_i_r_i_k
24. 05. 2008
Dát tip
Ten konec je takový odfláknutý, však by se dal rozvést ještě vztah slečny a příchozího (ale chápu, že to nebylo záměrem). Ale odnesu si z toho určitě slova mumák a sexica. :)

Co je to ťarbavý? (a jestli řekneš, že je to mumák, zabiju tě:) )

mumák - ťarbavý, neschopný, ale zrejme nespisovné slovo.

Janina6
23. 05. 2008
Dát tip
Prima :-)*

Co je to mumák? :))

Winter
23. 05. 2008
Dát tip
Ne, ne, takový postava pouze analyzuje.

Godfrey
23. 05. 2008
Dát tip
Tu třetí osobu by to vážně chtělo nějak odlišit, chvilku mi trvalo, než jsem se v oné části zorientoval. Jinak je to fajn. Rozhorně tip*

Bluedragon
23. 05. 2008
Dát tip
heh, tak jsem se právě spatřil zvenku a asi jsem fakt mumák... //Každopádně mě to vedlo k tvorbě literárního hrdiny, který neustále zvažuje, jak budou působit jeho činy (pročež nikdy nic neudělá)// taky jsem měl takovou povídku, bylo to psané formou dopisu na rozloučenou... přičemž hrdina si nakonec zdůvodní, proč se nemůže zabít. :-D avi Winter

zajímavé, dobře se to čte, nenudil jsem se rozhodně :-)*

prečo? na tvojej prvej kritike nevidím nič zlé.

Winter
23. 05. 2008
Dát tip
Ono mi tam vypadlo osobní zájmeno, takže to teď vyznělo úplně jinak, skoro mentorsky (nebo jenom vzpupně). Tak sorry.

ďakujem. Winter: musím ťa sklamať, ale tieto myšlienky sú moje. a čo sa týka tvojho hrdinu, už s ním mám napísanú jednu poviedku, zatiaľ len v zošite, ale zrejme tam aj ostane.

Deepness
23. 05. 2008
Dát tip
:-) dobre sa to čítalo... myšlienkové pochody verzus vyrieknuté slová *

Winter
23. 05. 2008
Dát tip
Hehe, tak nad tímhle uvažuji taky dost často. Začínám mít pocit, že přebíráš myšlenky .) Každopádně mě to vedlo k tvorbě literárního hrdiny, který neustále zvažuje, jak budou působi jeho činy (pročež nikdy nic neudělá). To říkám, abych ho pak nenalezl v nějaké tvé povídce. Jinak občas je v tom docela zmatek - obzvláště při vstupu třetího (napadlo mě to odlišit barvami, ale to je asi blbost).

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru