Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úvodní stránka (1/1)

12. 07. 2001
0
0
1689
Autor
inventor

Na této stránce by měly být uvedeny nejdůležitější informace o zaměření stránek. Tento můj návrh textu (určený především členům klubu www.poezie.cz ) by mohl být vystaven ihned, po vzniku stránek jistě dozná změn a upřesnění.

Vážení návštěvníci,

 

právě jste zavítali na internetové stránky, které budou věnovány maximální měrou poezii. Čtenáři našich stránek se nebudou muset registrovat. Pokud byste se však chtěli podílet na komentářích v jednotlivých rubrikách nebo se účastnit přímé komunikace (chatu, konference, fórum), budete se muset registrovat. Registrace bude také podmínkou, pokud nám nabídnete svá díla nebo erudované články k publikování. Více podrobností najdete zanedlouho v profilu “Registrace”.

 

Na našich stránkách se chceme věnovat poezii, (nejenom české), ze všech možných úhlů. Chceme dokazovat, že poezie je mezi všemi lidmi stále živá, a že je stálým komunikačním prostředkem každého všedního dne. Všude jsme obklopeni poezií, ale ne každý je ochoten poetická vnímání zapisovat, ještě méně je utřiďovat a několik málo vyvolených má tu výsadu, že dokáží poezii přímo tvořit. Na druhé straně je mnoho čtenářů, kteří poezii vyhledávají, těší se na ni i v prozaických nebo byrokratických spisech a nacházejí ji dokonce ve statistických ročenkách. Naše stránky jsou nabízeny však i čtenářům, kteří se s poezií mimo školu již nesetkávají.

 

V neposlední řadě jsou namířeny vstříc všem autorům bez rozdílu věku, barvy, vyznání a autorských zkušeností. Na stránkách chce naše redakce zveřejňovat nejlepší dostupná díla, nejen z internetu. Naše redakce vznikla za blahosklonného vyzvání ke spolupráci zdejším majitelem domény (Olda Neuberger – nevím, zdali uvádět jméno – to si Olda rozhodne sám). Pokud nám ekonomické možnosti dovolí, chceme s autory nad jejich nabízenými díly co nejvíce veřejně diskutovat. Takový přístup je ovšem časově náročný a nemůžeme jej zaručit každému autorovi a v každém okamžiku.

 

Na stránkách, doufáme, najdete časem čím dál víc zajímavých publicistických počinů, článků, rozhovorů, kritik či esejí. Nemalé úsilí budeme průběžně věnovat také informacím o dění v poezii na internetu a v tištěných či ostatních médiích doma i ve světě. Pokusíme se postupně zavést i jazykové mutace stránek, alespoň v některých světových jazycích, najdeme-li k tomu ochotné a vhodné spolupracovníky. Spolupracovníkem redakce se můžete stát i vy, neváhejte a ozvěte se nám na adresu xxxxxxxx.

Příjemné čtení, co nejdříve, vám přeje redakce stránek www.poezie.cz …….

 


Bříza
20. 07. 2001
Dát tip
myslím, že takhle pracovat není moc šikovné.... Nemá smysl tu rozebírat větu po větě. Zdendo: měl by se zveřejnit uvnitř klubu seznam e-mailových adres "dobrovolníků", popřípadě založit si konferenci, kde bychom takto pracovali ... - ztotožňuji se s Javertovým bodem č. 2 ještě s poznámkou, že text by měl být co nejhutnější (vážit každé slovo) - a co nejméně hovořit o budoucích koncepcích (které zatím beztak nemají žádnou ustálenou podobu)

Krel
16. 07. 2001
Dát tip
viz. Albireo

Albireo
14. 07. 2001
Dát tip
Také se přimlouvám za zkrácení. Současné grafické zpracování stránky www.poezie.cz považuji za perfektní - snad až na použití nehezkého fontu monospace (courier).

JiKo
13. 07. 2001
Dát tip
Zlaté pravidlo webu čtenář by po 3-5 sec měl vědět o čem tyhle stránky jsou. Vysvětlující a delší texty bych dal až do nějakého odkazu úvod nebo tak něco jinak souglasím s výšepsaným

Javert
12. 07. 2001
Dát tip
Tři okrajovky: 1. Nezdržujme zbytečnostmi. Nemám nic proti pokusům o navázání bližšího kontaktu, ale necítím potřebu oslovovat ani upozorňovat na to, že tyto stránky jsou internetové. Čili první větu bych prostě celou škrtnul a z té "maximální míry" bych spíš udělal nějaký vhodný slogan (sám mám jeden moc dobrý pro svůj neexistující časopis: Chinin. Trochu hořké čtení.). Není to samoúčelné, sloganem lze vyplnit reklamní banner. 2. Zkušenosti praví: Vždy si sepiš, co všechno chceš na stránkách mít, ale nikdy ten seznam nezveřejňuj. Protože je tady toho nadneseno až příliš, získávám pocit, že to taky nevznikne všechno najednou a že něco nevznikne vůbec. Rozumnou verzi bych strčil pod "Hledáme spolupracovníky..." a na úvodní stránce bych tvrdil pouze to, co se tam dá nalézt právě v tu chvíli, nikoli někdy v čase. 3. Na můj vkus se tam příliš často mění časy, vzhledem k předchozí poznámce navrhuju užívat budoucího času s mírou.

Wopi
12. 07. 2001
Dát tip
Také se opakuje na začátku obou prvních odstavců, že stránky jsou věnovány poezii... podruhé už je to opravdu zbytečné (ostatně co asi bude na www.poezie.cz většina lidí hledat?). Méně bývá více. Lidé neradi čtou dlouhé úvody. Navrhoval bych trochu zestručnit a podrobnosti vypsat pod nějakou volbou v menu.

Daemonica
12. 07. 2001
Dát tip
To jsme poznali podle pomerančové příchuti :))

MM
12. 07. 2001
Dát tip
méně je více. doporučoval bych proškrtat. podle mé zkušenosti je důležitější než text na úvodní stránce grafika a menu. návštěvník stránek musí mít co nejméně práce s hledáním a orientací.

Katerina
12. 07. 2001
Dát tip
Hm, moji predrecnici maji pravdu, ten text by to chtelo poradne proskrtat, priznam se, ze jsem se za prvni odstavec nedostala, je to hrozne suche cteni..... Break a leg!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru