Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

neviem ci tento mesiac este mozem pridat jedno nove dielo

15. 07. 2008
8
17
3161
Autor
Vole

neviem ci som este neprekrocil limit

Tento pribeh je o Patrikovi. Bol oceneny styrmi Zlatymi Henrietami a ziskal Ocenenie Poviedka Trisvrte Roka na Festivale v Hurbanove. (š č ž) Dej sa zacina tak, ze hlavny predstavitel Patrik mal v izbe muchu. V snahe zabranit tejto muche v dalsej aktivite sa Patrik rozhodol, ze tuto muchu skusi zabit. V tejto casti deja sa dozvedame, ze Patrik bol vlastne povolanim taxikar, a po vikendoch si privyrabal na hracych automatoch. Patrik byval v dvojizbovom byte, nedaleko ulice, kde vyrastal. Patrik mal vysoke hnede vlasy, bol strednej postavy, & mal rad jablkove pyre.Patrik nema nejaky vyrazny vztah k hudbe, ale obcas v taxiku pocuva blues a jeho oblubena piesen sa vola "Hey George, ty si ukradol Carlsonovi pistol!" od Georga Carlsona. Mucha byvala tiez v dvojizbovom byte (Patrikovom). Povolanim bola mucha. Zatial nemala nejake ambicie robit nieco ine, vsetky jej kamaratky tiez vykonavali len tuto funkciu muchy, tak ani nemala motivaciu snazit sa ziskat nejaku vyssiu kvalifikaciu, najst si lepsi job atd.. Mucha bola tiez strednej postavy, tiez mala celkom rada jablkove pyre, a takisto ako Patrik nemala nejaky vyrazny vztah k hudbe. V podstate nebola vobec narocna, vypocula si hocico. Vlastne toho s Patrikom mali vela spolocneho. No len Patrik tuto muchu chcel teraz zabit. (ť ľ á í) Zohnal si noviny od susedky, a rozmyslal, kedy si mucha sadne. Autor dramatickym stylom opisuje prenasledovanie muchy. V napinavej scene ked sa Patrik rozhana novinami a sustredi sa na to aby trafil muchu, vyrusil ho hlas od dveri. "Pan Molekula!" Bola to susedka, ktora Patrikovi pozicala noviny, a chcela mu naznacit, ze by si tieto noviny este rada precitala, lebo v nich bola este 1 dobra krizovka. Samozrejme, ako to uz chodi, Patrik muchu nezabil, zalubil sa do nej, lenze mucha sa nakoniec dala dokopy so susedkou. Tato poviedka mala velky uspech a bola prelozena do viacerych jazykov, okrem ineho aj do Nemciny! ( é ú ô ä ň)

17 názorů

orinoko.a
03. 08. 2009
Dát tip
nojo, typická moucha ..ale hej už dlouho hledám podobnou literaturu!.)) paradni vytah*

orinoko.a
03. 08. 2009
Dát tip
jarmila Moosová už jsi se pozeral na jeju autorskou stranku? mozes, jistěže možes.P

grafo
31. 07. 2008
Dát tip
ze he

Najmladšia
15. 07. 2008
Dát tip
toto..a nevies nahodou ci patrik nezhana spolubyvajucich..ved do dvojizbaku sa zmesti 16 ludi..co tam bude sam?.. inak super..hned som si stiahla celu diskografiu Georga Carlsona

Najmladšia
15. 07. 2008
Dát tip
toto..a nevies nahodou ci patrik nezhana spolubyvajucich..ved do dvojizbaku sa zmesti 16 ludi..co tam bude sam?.. inak super..hned som si stiahla celu diskografiu Georga Carlsona

Petrusha
15. 07. 2008
Dát tip
jáj táááktooo ... to mňa nenapadlo :)

není záhadný, je můj!!! už víc jak týden! a tohodle patrika neznám... znám jinýho - tu je veliký foto toho jinýho patrika dyž byl malučký :o)

Vole
15. 07. 2008
Dát tip
nonchalance: nie nie sak ja som tuto vybornu velice uspesnu poviekdu iba recenzoval:)..ale diki:) &ako bolo v ostrave? reno:dik bracho teme raf rajcinka: som myslel ze to bude zahadny zivocich drevokocur:) toto je Patrik: http://www.partypeoplenortheast.co.uk/1586.jpg dancer: no mne zase vyslo ze 3421 much za chvilu pozere Patrikovi vsetkych gumovych medvedikov :) ale to je jedno, tez mi odlahlo potom ze pohoda :)

dyž ti ukážu kocúra, ukážeš mi patrika? :o)

Nonchalance
15. 07. 2008
Dát tip
ako si to zaujmavo podal:)

Vole
15. 07. 2008
Dát tip
no scasti mas pravdu..Patrik nosi velke pripinacie afro

s tou diakritikou sem ti to chtěla napsat taky ale mi tu vběhlo kotě a odeslaly sme to bez (dia)kritický poznámky :o) a vysoký vlasy sem já osobně chápala jako punk prostě a nebo že tím svý střední postavě dodával na výšce... :o)

Renas
15. 07. 2008
Dát tip
jebot

Vole
15. 07. 2008
Dát tip
rajcinka: dakujem moc!! uz vim teda..dik:) petrusha: mas pravdu..oki..dam ich tam...aj tebe dakujem!:)

Petrusha
15. 07. 2008
Dát tip
aké sú to vysoké hnedé vlasy? a ozaj, po slovensky by to nešlo? slovenčina má všelijaké také tie čarovné písmenká ako š č ž ť ľ á í é ú ô ä ň a tak ...

možeš přece dávat dílek kolik chceš, ty Vole... jen piš piš... :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru