Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Malé lži s úsměvem na tváři

28. 07. 2008
3
10
1208
Autor
vulpecula

kolik z toho, co říkáme myslíme vážně, nebo se vůbec zamyslíme nad významem vyřčeného?

Slzy pálí Tě za víčky, kam jsi je sám zavřel.

Pláčeš jen dovnitř, tam nikdo nevidí Tě.

A přitom pláčeš již dlouho, často a usedavěji než pláče malé dítě.

Sám sebe si když pláčeš prostě nevšímáš.

Sám sebe přeci znáš, sobě nic neskrýváš.

Moc dobře víš, že pláč je přebytečný.

Nic neřeší a dávno neuleví.

 

Na lidi kolem se usmíváš a ostatní Ti úsměv věří.

Naštěstí nevědí, že na rtech leží jen lehce.

A stačí málo a sfoukne jej slabý závan.

Tvůj úsměv je vratké pírko někdo foukne a už letí.

Pírko, které se za větrného dne zachytilo na pápěří odkvetlých pampelišek

a nebo na květu odkvetlého bodláčí...

 

A na otázku: "jak se máš, jak se Ti daří?",

odpovíš

"Dobře, fajn, skvěle! A co Ty?"

A přitom uvnitř se životem sotva dál vlečeš,

chuť žít Ti dávno chybí,

však, co uvnitř máš, navenek nikdo neuvidí.

A venku? Hlava vzpřímená a hrdě narovnaná záda....

 

Žiješ ve světě každodenních malých lží.

Žiješ stejně, tak jako miliony dalších lidí.

Svět prázdných frází, kde odpověď je dána předem...

A v prázdných frázích? V těch my lidé vedem.

Učíme jim všechny naše děti už odmala.

A jaképak kouzelné slovíčko tam cybělo?

Vždy je potřeba vědět, co se má a hodí řict.

Těší mně, miluji Tě, upřímou sosutrast, mám Tě rád-rád Tě vidím, potěšení na mé straně, dobrý den, prosím, děkuji, mnoho štěstí, Otče náš...


10 názorů

O.S.to6
18. 12. 2008
Dát tip
:))) to jsem netusil, ze na pismaku se meri letopocet dle narozeni Lyrika (ale taky rad vzpominam na predlyricka leta)

no jo simtě:) hlavně ta poslední sloka:)

vulpecula
29. 07. 2008
Dát tip
balvánku, tak to by mne nenapadlo... je to styl, který neposlouchám :o)

Byl by z toho dobrej hiphop

vulpecula
28. 07. 2008
Dát tip
JiKo, je mnoho frází... Mnohé skutečně vyhrkneme velmi rychle... Prostě holt píšu v 99% když mám bluesové nálady a to co se mi honí hlavou.

JiKo
28. 07. 2008
Dát tip
Ve vztahu k milované osobě a dobrým přátelům to fráze není.. ve vztazích k známým a lidem tak nějak okolo... skoro vždy... rspektive ona to nikdy není fráze pokud mi stojí za to abych jim to řekl... v tom to je... u někoho je to silnější u jiného méně

vulpecula
28. 07. 2008
Dát tip
No já bych byla docela ráda, kdyby se to povedlo... Ta doba před Lyrikem mi dost chybí bývala tu výborná parta. JiKo, tohle je spíš o jednom kamarádovi co jsem s ním teď prokecala po ICQ pár nocí a ano drhne to, z části je to tím, že od minulého čtvrtka do dnešního rána jsem naspala cca 16h. A jinak přiznejte si i sami sobě, kolikrát použijete nějakou frázi, aniž by jste skutečně vnímali její obsah?

papouch
28. 07. 2008
Dát tip
postupně se dáme dohromady, předlyrikovellovští písmáci

JiKo
28. 07. 2008
Dát tip
bláč je bluesový pláč ;-)

JiKo
28. 07. 2008
Dát tip
Koukám, že jsi se už vrátila do mimoroamingové zóny ;-) a vůbec si k srdce nebereš poselství mého vzkazu!! :)))))) Já ani nevím jestli to umím vnímat, jako normální básnický text, nějak mi to nejde v těch slovech je asi moc bláče, moc blues... přestože tam mnoho slov drhne, drhnou stejně tak jak hrubé a smutné je sdělení v básni, inu přesto z toho vytéká vařící prožitek... Btw: víš, že teď na Medlov přijela Šílená? Není tahle doba poskvrněná nějakým chodem světa zpět?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru