Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Brigáda

07. 08. 2008
3
9
2904
Autor
K3

Na tehdejším režimu nebyly nejhorší fronty v obchodech, jak se často říká. Nejhorší byla všudepřítomná ideologie, která neuvěřitelným způsobem dělala ze všech zúčastněných hlupáky. Popírala jakoukoli změnu, jakékoli zlepšení, které si sama nepřála. A přitom sama nevěřila tomu, co hlásala. Vznikala absurdní komedie. Tyto dva příspěvky, které zasílám tento a příští měsíc, jsou z roku 1979.

Jediný pracovník svému vedoucímu:             Chtělo by to brigádu…

Vedoucí:                                                         Nebuď idealista, nikdo by ti nešel a nikdo by u nás brigádu nebral.

Pracovník:                                                      Jedině brigádou to můžeme dát trochu do pořádku, sám to nikdy nestihnu.

Vedoucí:                                                         Máš pravdu, chtělo by to brigádu.

Předseda vedoucímu:                                    Máš pravdu, chtělo by to brigádu…

Vedoucí pracovníkovi:                                    Za týden se pojede vyjednat brigáda. Musíš jet s námi, kdyby bylo něco potřeba…

Pracovník:                                                      To je výborné! Uvidíte, že budeme nejlepší pracoviště.

Předseda vedoucímu za půl roku:                  Jak to, že to Novák ještě nemá hotové!

Vedoucí:                                                         Je na to sám, dělá soboty i neděle a ještě přesčasy.

Předseda:                                                       Aby si moc nevydělal!

Vedoucí pracovníkovi:                                    Předseda mi vynadal a říkal, že to musíš mít do čtrnácti dnů hotové!

Pracovník:                                                       Jak to můžu mít, když jsem na to sám! Proč se předseda nepřijde podívat, jak to tady vypadá!

Vedoucí:                                                         Co si to myslíš! Vždyť by se ti vysmál. Od toho jsem tady já, ne?!

Pracovník:                                                       A co brigáda?

Vedoucí:                                                          Brigáda se odložila, nebylo auto.

Pracovník:                                                       Dobře, mohu si vzít den dovolené?

Vedoucí:                                                          Proč tak najednou?

Pracovník:                                                       Pojedu vyjednat brigádu.

Vedoucí:                                                         Tak jo, a když budeš mít úspěch, tak ti to proplatíme.

Pracovník vedoucímu po dovolené:               Vyjednal jsem brigádu. Za čtrnáct dní je tu dvacet lidí. Kdybychom prý řekli dřív, tak třeba na tři týdny, takhle jenom na týden, ale stejně; to se udělá práce…

Vedoucí:                                                         Jak ses tam dostal?

Pracovník:                                                      Vlakem.

Vedoucí:                                                         Hned to nahlásím a proplatíme ti to. Kolik to dělá?

Pracovník:                                                      Pět korun.

Vedoucí předsedovi:                                      Přijede brigáda. Novák ji vyjednal, byl tam vlakem. Za čtrnáct dní přijede dvacet lidí.

Předseda:                                                       Neblázni, člověče! Kdo se o ně bude starat! Nemám je kam dát a vůbec, to musí být oficiální! Musí jet někdo od nás, aby to bylo trochu na vyšší úrovni. Pojedeme tam, ale teď jsou žně, potom cukrovka, tak až na podzim.

Vedoucí pracovníkovi:                                    Brigáda je zamítnuta, to musí být oficiální. Pojede tam delegace s předsedou, možná že tě vezmou s sebou, kdyby bylo potřeba něco projednat. Ale nejdřív na podzim, až po řepě.

Pracovník:                                                       Dávám výpověď.

Vedoucí:                                                         Proč proboha? Práci máš, peníze taky a co víc bys chtěl…, všude je chleba o dvou kůrkách…

Pracovník:                                                       To Vám dám písemně, aby to bylo oficiální…

Kádrovák pracovníkovi:                                   Je Vás škoda, měl jste pověst nejlepšího pracovníka.

Pracovník kádrovákovi:                                   Nikdy bych neodešel. Líbilo se mi tu. Odcházím kvůli vedoucímu.

Kádrovák pracovníkovi:                                   My to víme, my ho známe. To je celej Jarda…

 

 


9 názorů

K3
před 4 měsíci
Dát tip

Zeanddrich E., díky za návrat, překvapilo. Vážím si.


Zeanddrich E.
před 4 měsíci
Dát tip Gora

Skvěle napsáno... . Jako zaměstnanec jsem zažil socialismus hlavně až ve druhé polovině 80. let, ale i tak mi to stačilo...  .


K3
12. 07. 2017
Dát tip

Dík.


Gora
12. 07. 2017
Dát tip Zeanddrich E.

Tak podobně- trapné a nesmyslné . to vážně bývalo:-(((


K3
12. 12. 2015
Dát tip

Dík, přečetl jsem si první. Vtipný postřeh. Občas se vrátím.


Dedo
12. 12. 2015
Dát tip

Ak máš čas a chuť mrkni na moje Veselé príhody zo socializmu. Rád by som vedel čo si o mojích skúsenostiac zo socákom myslíš.


K3
01. 12. 2015
Dát tip Zeanddrich E.

Dík, žes zavítal. Chápu, že ti to asi moc neříká, je to spíš taková moje zkušenost. Chtěli jsme dělat dobrou práci ale sám režim nás brzdil.

Mimochodem, scénku podle tohoto příspěvku zpracoval a v ČS televizi vysílal v seriálu minuta dne pan Karel Pech. V r. 84-85.

Apříspěvek Vedoucí jenom ve slovenské televizi v pořadu /sérii/ Glosa, též Karel Pech asi v r. 85-86. Jinak děkuju.


Dedo
01. 12. 2015
Dát tip

Neviem čo si mám o tom myslieť. Ako povedal pán Werich "Tohle není mé kafe!"


Hmmmm.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru