Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Neživá

19. 08. 2008
0
10
1028
Autor
Debbi

Dělí nás zeď, jsem na ostrově
a po pěšinách kráčejí
ti co se nevzdalují sobě
však tebe pouze míjejí

Poznal jsi jeho tvář, či její?
ti co už spí tvář nemají
však s půlnocí se probouzejí
do rozbřesku tvář hledají

Ráno zas mizí mezi stíny
a přes den v hrobě klidně spí
ať vini jsou, či méně vini
upřeny oči do větví

A proto lásko na hřbitově
je alej vedle aleje
až budeš taky spáti v hrobě
kdo ty mé stromy zaleje?

 


10 názorů

A.H.
26. 08. 2008
Dát tip
to dělá to počasí

Debbi
25. 08. 2008
Dát tip
...žhář... fouká a fouká do ohýnku a čeká, že se rozhoří. Nemá rád život bez plamínku... přesto, že mnohé rozboří... ;-)

A.H.
25. 08. 2008
Dát tip
zase tu někdo rozdmýchává oheň

Miroslawek
19. 08. 2008
Dát tip
no, vzhledem k tomu, že Skácela jsi četla, nemůžeš si být jistá ani ty ;o)

Debbi
19. 08. 2008
Dát tip
jo, vynalezla jsem kolo :-) tentokrát hranatý...

Miroslawek
19. 08. 2008
Dát tip
Můžeš klidně nesouhlasit i s tím, že je země kulatá, to mi je šumafuk. Ale s tou lichotkou bych to být tebou nevzdával, mělo to být takové malé vyzdvižení proti předchozím textům, které jsem četl. V této fázi tvé tvorby je přebírání od vzorů užitečné a to vlastně ani nevím, zda jsi se ho dopustila... a nebo jsi po milionté znovu vynalezla kolo ;o)

Debbi
19. 08. 2008
Dát tip
Jak myslíš, hádat se nebudu. Ale nesouhlasím. Tu lichotku tedy ale beru zpět...

Miroslawek
19. 08. 2008
Dát tip
Omyl, styl se můžeš naučit a také to mnozí dělávají, mohl bych jmenovat, ale nechci. Ovšem tady šlo konkrétně o rytmus, ten se dá napodobit, resp. převzít ještě snáz.

Debbi
19. 08. 2008
Dát tip
Skácela mám ráda... Ale jestli mě to nějak poznamenalo, to asi sotva. Kdo umí umí (myslím Skácela)... ostatním to nepomůže. Naučit se můžeš vzorečky, data... věty a slova... nikoli "styl". Ten musíš mít v sobě. Takže, ač jsi to asi nechtěl, polichotil jsi mi.

Miroslawek
19. 08. 2008
Dát tip
Uvážíme-li předchozí texty, vylepšila jsi svůj slovník. Doufám, že rytmické schéma je odpozorováno od Skácela a nikoliv ode mne, jak by mne mohly svádět uvěřit některé podobnosti v rýmech. A pozor na gramatické a jiné "snadné" rýmy. Obecně platí, že při dosahování zvukové shody je dobré snažit se o v ostatních směrech o co největší různost, tj. kombinovat krátká slova s dlouhými, různé slovní druhy, nějaká ta (sou)hláska navíc, atd...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru