Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nalíčená

03. 09. 2008
13
19
2624
Autor
Houmeles

Nerušte Masarykovo nádraží. Je tam moc fajn.

 
vysypaný koš -
v zrcátku mezi vajgly
si líčí oko
 

19 názorů

jorel
16. 09. 2008
Dát tip
houmlesácká kráska :o) *****

Houmeles
05. 09. 2008
Dát tip
Těch slovosledů jsem tu vyzkoušel plno. Vím, že to stále není přesně ono.

Dášeňka
05. 09. 2008
Dát tip
Křečovitý slovosled. Ale jinak fajn.

Yentl
04. 09. 2008
Dát tip
Přeseh - když vysypaný koš, tak mezi odpadky; když mezi vajgly, tak vysypaný popelník. Ale líčit si oko v zrcátku je parádní :o), dávám tip. *

Oldjerry
04. 09. 2008
Dát tip
Jo, to jsem si všiml a ty ses nevšiml, že máš tip a je to v klubu

Houmeles
04. 09. 2008
Dát tip
Norsko 1, po prvním verši je kireji, vysypaný koš si tedy nic nelíčí. Uvozuje situaci. Prostředí. Zvrhlíku, o to, že je to kolegyně, ani tak nejde. Sedí mezi odpadky. A líčí si oči. Kdo jiný by si líčil oči někde venku poblíž vysypaného koše? Kdo jiný, než - vyhnanec? Oldjerry, ještě jsem to zkusil přeházet.

Norsko 1
03. 09. 2008
Dát tip
vysypaný koš si přece nemůže líčit oko.

Zvrhlík
03. 09. 2008
Dát tip
Ale to, že je to bezdomovkyně, jsi čtenáři v textu neřekl... Formální znaky haiku to IMHO splňuje, ale furt mi tam něco chybí.

Houmeles
03. 09. 2008
Dát tip
Zvrhlíku, první verze: kouká na sebe jak si maluje oči mezi odpadky To zrcátko tam bylo nevyjádřené, ale bez klíčového názvu to málokdo objevil. Druhá verze: zrcátko v dlani - obkresluje si oči mezi odpadky. Slovo "obkresluje" mělo přiblížit to, co jsem viděl, ještě neinterpretované. Vidíš (v zrcátku čísi dlaně), že si nějaká ženská kreslí okolo svého oka. Že se líčí, je už interpretace. Přesah tu cítím v kontrastu - uprostřed odpadků nějaká žena, bezdomovkyně, hledí na svou tvář. Líčí se, ještě to nevzdává. Oko, o které tak pečuje (mohl bych napsat "oči", ale v tu chvíli si líčí opravdu jen oko, nikdy ne obě najednou), zda taky nebylo vysypané z koše? Ne, nebylo, ale ocitlo se spolu s těmi odpadky ve stejném ránu, na stejném náhodném místě.

papouch
03. 09. 2008
Dát tip
Ale klidně ho zrušte. Nám chtějí nádraží taky zrušit, asi je to teď móda..

Zvrhlík
03. 09. 2008
Dát tip
Nevidím žádný výrazný přesah. Mohl bys prosím v komentáři "publikovat" i předchozí verze, ať vím zda je tato nejlepší i dle mého gusta.

Oldjerry
03. 09. 2008
Dát tip
jo to je vončo, hochu top - tip

Houmeles
03. 09. 2008
Dát tip
Oldjerry, díky za názor. Další pokus o zpřesnění je už tu.

Oldjerry
03. 09. 2008
Dát tip
To je na tom hůř, než já... oči mezi odpadky není nic, po čem bych toužil zrcátko v dlani - sedíc mezi odpadky obkresluje si oči tomu bych rozuměl

Houmeles
03. 09. 2008
Dát tip
Pokus o lepší vyjádření. Avi

moorgaan
03. 09. 2008
Dát tip
kdeze je to slibene haiku?.-))

Paulart
03. 09. 2008
Dát tip
Opět obrázek ze smetiště či z nádraží?

Honzyk
03. 09. 2008
Dát tip
......a ty oci musi byt krasne...bez ironie...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru