Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

CHSSP - ruprecht

04. 09. 2008
3
20
2639
Autor
Marcela.K.

Omlouvám se těm, kdo už ji četli a tipovali. Dero se toulá, tak ji vracím takto :-)

Roman, Romča, Románek, Romík, Romouš, Romčidlo... a taky Starý Vůl...

Taková jména si dává sám autor na svém profilu.

Nemám to ráda, když se člověk označuje pejorativními jmény, ale možná jen autora až zase tolik neznám, pomyslela jsem si a přešla i původně vyplněnou informaci město: Prostějov.

Znala jsem ruprechta už z doby, než začal publikovat na Písmáku a věděla jsem, že pochází z malé vesničky nedaleko Prostějova.

Možná to byly právě útoky jednoho ze zdejších autorů, který si ve své nadutosti myslí, že inteligence může žít jen v Praze, které ho přiměly vyplnit kolonku pravdivě a změnit město na dědinu.



Miniatury, hříčky,blbůstky… a já si přesto myslím, že převážná část tvorby tohoto autora jsou aforismy.



Aforismus >> stručná vtipná výpověď, průpovídka, výrok.



pošetilý inzerát



vyměním svůj podzim života

za tvé babí léto

značka:

tak moc to zase nespěchá





Ve svých miniaturách nám autor nechává nahlédnout do svého života.

Tak, aniž bychom museli nutně znát jeho skutečný věk, vytušíme, že i když občas duší kluk, je již zralým mužem. Jako takový stojí uprostřed svého života a rozhlíží se.

Ženy, víno, zpěv?

Často se blýskne neúprosný čas a otázky, které si na sklonku léta klade každý z nás.





křížová cesta


nápojový lístek

v jídelním voze

rychlíku betlém - golgota

nabízí tak leda

houby s octem





Smysl života se stává velikým otazníkem…





ani slepá...




ani slepá ulice

natož spravedlnost

nehodlají prozřít

jen pro naše mylná

odbočení





marnost


okolo hřbitova

s diskrétním sestřihem

hlídkuje živý plot





Nedivme se proto živočišnosti některých miniatur.



zaživa stažen


úplňkem rtů

mi vyhrnuješ kůži

až do sedmého nebe







Číst ruprechta není namahavé. Jeho miniatury mají jasný jazyk a pokud nejsou utopené v lahvi vína, mají svoji logiku i pointu.

Naštěstí autorovi nechybí dostatek soudnosti a jeho umění chůze po hraně mě osobně vždy lákalo.

V době, kdy tu začínal, jsem se snažila být rukou, která se natahuje a pomáhá při sklouznutí. Dnes už ji , myslím, nepotřebuje.



20 názorů

Marcela.K.
05. 09. 2008
Dát tip
Někdo umí být živočišnější i bez vugarismů...tomu se pak říká umění...to co tu předvádíš ty je obyčejné hulvátství :-)

Marcela.K.
05. 09. 2008
Dát tip
Hele, klidně si sem hlubší kritiku napiš. Ale odpusť si ty vulgarismy.

Marcela.K.
05. 09. 2008
Dát tip
Ale klidně piš... i hlubší kritiky... já ti jen odepsala, jak to cítím já. Jistě, že by se dalo Romanovo dílo rozebrat podrobněji a vybrat i takové vzorky, co by šly zašlapat do bláta...ale já tu "soutěž" beru jen jako možnost ukázat ostatním svého oblíbeného autora a tím pro mě ruprecht je a bude. Právě proto, jakým stylem píše. Neurážej se, nesluší Ti to ;-)

Alojs
05. 09. 2008
Dát tip
"mně je jedno, jakou recenzi si představuješ Ty"? Měl jsem za to, že stojáíš o hlubší kritiku. Omlouvám se tedy. Raději ti už nebudu nic psát. Když je ti to jedno...

rupine, gratuluju a tiše...

ruprecht
04. 09. 2008
Dát tip
brebto... :-)

Marcela.K.
04. 09. 2008
Dát tip
...já vím, matlo, Tě znám už...přece :-) Alojsi, mně je jedno, jakou recenzi si představuješ Ty. Já jen chtěla Chytit si svého písmáka :-) a ruprecht sem kdysi přišel možná i trošku za mnou... dlužila jsem mu to. Nejsem odborník, napsala jsem to úmyslně stručně, protože znám a vím, jak se na Písmáku čtou dlouhé texty. Ostatně, kdo se chce o ruprechtovi dozvědět víc, má možnost si ho přečíst... bylo by směšné, kdybych mistra zkratky utopila v moři slov :-)

ruprecht
04. 09. 2008
Dát tip
už se neušklebuji... je to od tebe milé... a asi si to ani nezasloužím... hlavně ta pasáž o lahvi vína je trefná... :-))

Alojsi, přiznejme si, že ruprechtovi závidíme: kdo by se nechtěl stát maturitní otázkou :o)

Alojs
04. 09. 2008
Dát tip
já ti nevím... dokážu si představit recenzi mnohem hutnější... takhle sestává z několika málo vět (a více-méně jen vyzdvihuješ) a převážně s citací autorových děl. Nebál bych se atakovat věcnější a delší odstavce. Tohle je sice také fajn, pár minut a text byl dokonale přežvýkán... ale já bych raději víc než pouhou jednohubku. Text by pak i více navnadil na propíraného autora.

Anetté
04. 09. 2008
Dát tip
moc dobrý.) Tobě tip a ruprechta si přečtu*

tak jo: vím, že nic nevím...nebo že bych nevěděl, že něco vím? Kdo ví...

Marcela.K.
04. 09. 2008
Dát tip
To je pro ty, co nevědí, Alešku :-)

tak jo. vždyť vím...

Marcela.K.
04. 09. 2008
Dát tip
Názory čtenářů 28.08.2008 16:21:53 Háber pekné* 28.08.2008 16:33:27 Johana Baesil :) 28.08.2008 18:04:07 Janina6 S tím můžu souhlasit... a Ruprechtovi fandím, je stručnej a přitom chytrej. To obdivuju. 28.08.2008 19:10:18 Norsko 1 slepá ulice se mi líbí 28.08.2008 19:19:15 mylenka To napiš ruprechtovi a ne mně :-) 28.08.2008 19:20:05 Norsko 1 tady si to přečte, ne ? 28.08.2008 19:23:11 mylenka Ale já to napsala právě proto, aby si ho lidi našli a přečetli, ne aby mi psali sem, že se jim líbí...ale Ty ho myslím čteš, nemýlím-li se :-) 28.08.2008 21:59:03 moorgaan ten tvůj výcuc z jeho tvorby je fakt super, čtu Ruprechta, pokud dá něco do arény a uznávám jeho nadstandartní kvality - díky za tvůj tip/vlezu mu i do tvorby/ - zasloužíš TIP/*** 29.08.2008 08:37:46 Oldjerry Spoustu věcí a dat čtu poprvé a protože ruprechta mám rád dal bych vám tip oběma. Dva dát nelze, tak se rozdělte....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru