Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obraz stonků trav a motýla

04. 09. 2008
7
12
2411

Věnováno novému členovi našeho Písmáku Safiánovi Autorem obrazu je ak.malíř Věroslav Bergr

Sluneční kruh je zlatý rám

a do něj vrostly štíhlé stonky

Tak krásný obraz připlouvá

a malíř kreslí nevědomky

 

Příroda stojí modelem

však v zlaté mlze zaniká

okamžik-letí za světlem

Štětec loví ten unikát

 

a cizeluje drobné děje

Tak v zlatém rámu zůstává

i odlesk křídla, jež se chvěje

i štíhlá tráva modravá

 

 

 


12 názorů

Silene
31. 10. 2020
Dát tip Gora

Aby svítila... 

Taktéž jemně doporučuji pozornosti variaci v komentáři.


Safián
06. 09. 2008
Dát tip Silene, Gora
Děkuju za pěknou básničku. A jestli je skutečně moje, prosil bych ji dodělat. Takový krásný námět nemůže čekat na nějaký další pokus. Dovolil jsem si malou variaci: Sluneční kruh je zlatý rám a do něj vrostly štíhlé stonky. Tak krásný obraz připlouvá a malíř kreslí nevědomky přírodu, co tu modelem stojí, a lehce pomíjí ty chvíle skryté za tělem, když pravý děj se odvíjí. V každém z nás žijí drobné děje a v marnotratné mnohosti zaniká s křídlem, jež se chvěje pel jedinečných bytostí.

vesuvanka
06. 09. 2008
Dát tip
Haničko, snažila jsem se Ti najít obrázek Věroslava Bergera na Google, ale bohužel jsem nenašla....

Díky za podrobný rozbor,teď ty chyby taky vidím,příště si dám větší pozor.Drobným dějem jsem ,Rajmunde, myslela takové maličkosti, které jsou krásné, ale někdy zůstávají nepovšimnuté,kór lidmi,kteří si z přírody dělají odpadkový koš, máš pravdu.

Fairiella
04. 09. 2008
Dát tip
Já nevím, na jednu stranu je tam pár pěkných obrazů, stonky, sluneční kruh... to se mi líbí. Pak tam je slovo "neopakovatelnosti", které je trochu příšerností, když si to chci říct nahlas - nic proti dlouhým slovům, ale v tak krátkých verších to prostě bije. Ve druhé strofě ti hapruje rytmus, zkus si to po sobě přečíst. Taky to, že nějaký děj nastane, se mi zdá divné (třetí sloka); "v věčnosti" je nečitelné nahlas. Atmosféra ale celkově pěkná, ta příroda tam je... nezdá se mi vysloveně špatná, jen je tam na můj vkus moc chyb.

vesuvanka
04. 09. 2008
Dát tip
Haničko, Ty jsi ten krásný obraz, který je mi tak blízký skvěle namalovala slovy :-))) TIP a díky

vesuvanka
04. 09. 2008
Dát tip
Haničko, Ty jsi ten krásný obraz, který je mi tak blízký skvěle namalovala slovy :-))) TIP a díky

Rajmund
04. 09. 2008
Dát tip
Tuhle zacouval kombík do lesa a předhodili smrčkům televízor. Jó, pel neopakovatelnosti..

Díky,díky,pan Slávek kreslí i parafráze čínských obrázků a toto k tomu nemá daleko.Mám ráda přírodu i krásné obrázky jí inspirované.

IVO
04. 09. 2008
Dát tip
*T

Diana
04. 09. 2008
Dát tip
přijde mi to jako čínský obrázek. Krásné T*

Monie_Kim
04. 09. 2008
Dát tip
..jako bych ten obraz videla :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru