Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TOPIČI

10. 09. 2008
11
17
2856
Autor
moorgaan


nezatopenou
jeskyni zatopil jen

roj netopýrů

17 názorů

jejdavilda
28. 11. 2008
Dát tip
Zajímavá diskuze, jestli je to haiku netuším, ale ve slušnosti zvrhlík vyhrál s převahou

moorgaan
16. 09. 2008
Dát tip
topení je nyní celkem přítomné téma.-)) vnější i vnitřní.-))

Ferry
16. 09. 2008
Dát tip
Kéž bych tu byl nezatopil naříká ten, co se topil netopýři říkaj mu teď "Netopýl" (Vysoudil si odškodné a za to pil) *)

oakbark
15. 09. 2008
Dát tip
Haiku jeskyňové? Ne.

moorgaan
14. 09. 2008
Dát tip
neposilam aviza.. kdo se chce k diskusim vracet se vrati a najde si cas, kdyz uz neco napise, aby si zkontroloval, jak na nej druzi reaguji..a tvoje argumenty nejsou argumenty.. co to blabolis??.. jake argumenty jsi predlozil??.. vzdyt vubec haiku nerozumis, tak co tady meles o argumentech-krome toho, ze umis jen posilat odkazy na blaboly, ktere nekde vyhrabes, aniz bys o nich neco vedel..nezlob se na me, ale ty se proste z podstaty snazis o to, podavat porad nejake argumenty, ale to nejsopu argumenty..to jsou kydy..zrovna tak jako poezie neni vyhranena mantinelem a tvarem, tak ani zadne poucky a odkazy na nekoho a nekam, nemohou urcit presne, kde haiku zacina a konci a jak se vlastne profiluje, jako tvar..kazdy pokus o haiku od kohokoliv, muze byt zrovna tak dobre haiku, jako od tech nejlepsich mistru, aniz by splnovalo to tvoje vecne upozornovani na to jestli tam jsou a nebo nejsou urcite artefakty, ktere by tam mely byt..je to vec nazoru a je to vec citu, jak kdo citi poezii a jak kdo vnima haiku..

Zvrhlík
13. 09. 2008
Dát tip
Zase jsi mi neposlal avízo. Nereaguj na mě, když se se mnou nechceš bavit... Já tě nepřesvědčuji autoritou, ale argumenty. Na mé straně je dost důvodů, proč to haiku není, na tvé jen pocit, že to haiku je. Aspoň si žádný argument, který by říkla, že to haiku je neuvedl. No nic, hádat se s tebou nebudu, stejně to nikam nevede...

moorgaan
12. 09. 2008
Dát tip
zvrhliku-ja tvrdim, ze to haiku je a nechci te urazet a ani te myslim neurazim...ty nejsi zadny znalec haiku, abys me svoji autoritou presvedcil o tom, ze to haiku neni, takze tvuj nazor beru jen jako psani nekoho, kdo si tady hraje na znalce...

Zvrhlík
12. 09. 2008
Dát tip
No já bych použil místo slova topí zahřívají. Nuance mezi slovy neexistují jen tak. Slovo topí v tomto kontextu bych vůbec nepoužil. Nehodí se tam. Je nepřesné. Použito jen kvůli násilné slovní hříčce. Ale haiku (primárně) o slovních hříčkách není... "Kdo je myslici si umi v techto slovech najit presah a myslenku.. ale u tebe je tezke tohle chapat, protoze neumis cist mezi radky a chybi ti fantazie.." Urážky si nech pro někoho jiného, laskavě. Akorát tím odvádíš pozornost od nedostatků, který tento text má. Urážením druhým shazuješ jen sám sebe. Ale haiku není o čtení mezi řádky. Autor má ukázat věci, tak nejzřetelněji jak je to jen možné. A je až na čtenáři, aby si mezi těmi věcmi našel vztahy. Tys neučinil první krok - ukázat věci jasně a zřetelně, tak po mně nechtěj druhej krok, když ty jsi neučinil první. Haiku nic neschovává mezi řádky... Haiku ukazuje svět, jak je. Přesahy vznikají až v čtenářově mysli, tak se nečerti když jsem na tvá neohrabaná slovní spojení reagoval, tak jak jsem reagoval. Tvůj text to umožňoval. Nevím proč bych musel vidět v tvém textu to co, jsi chtěl říct, když to neumíš pořádně vyjádřit. Když tvůj text vyvolává nesmyslné představy, tak za to já holt nemůžu. Haiku je totiž na preciznosti vyjádření založené, tak se nediv, když si z takovéto šílenosti dělám srandu. Haiku má být jasné a ne umožňovat nesmyslné výklady... Je nějak podstatné, že je v jeskyni voda? Proč používat slovo nezatopené - které má dva významy, když ti jde jen o jeden? Nebylo by slovo nezaplavené přesnější a výstižnější? Když jsi takový skvělý autor haiku, tak mi ukaž nějaký protiklad, nějaké kireji... Pohyb je tam taky spíš symbolický. Todle není haiku ani omylem... Nejdřív musí být něco haiku, abych v tom hledal přesah. V paskvilech přesahy hledat nehodlám... PS: Slušností je, když už na někoho reaguji, aspoň mu poslat avízo...

moorgaan
11. 09. 2008
Dát tip
dekuji vsem na nazory.. zvrhliku, myslim, ze zijes v jinem svete a tvoje badani a hledani v haiku te odvadi od skutecnosti, ze pismak je hra a haiku je jen jedna z moznosti jak si hrat.. samozrejme ze netopyri topi..musi,jinak by zmrzli, oni totiz jsou v roji jako vcely, namackani na sebe a vymenuji si mista, maji prisnou hierarchii a podle toho se seskupuji do roje,kde si navzajem svoji telesnou energii topi..mluvim tim o nekterych druzich netopyru, do cele teto skupiny spadaji vrapenci, kaloni a dalsi.. jeskyne muze byt zatopena trebas do poloviny-asi jsi nikdy nebyl v jeskyni, to znamena ze nezatopena jeskyne je treba jen zpola zatopena,slovo zatopit a nezatopena ma nekolik vyznamu...kdo je myslici si umi v techto slovech najit presah a myslenku.. ale u tebe je tezke tohle chapat, protoze neumis cist mezi radky a chybi ti fantazie..navic si myslim, ze si hrajes na znalce a vubec nevis o haiku nic..kdybys aspon mel opravdu znalosti, pak bych te respektoval a mozna bych tu polemiku s tebou rozvijel, ale takto se me zda, ze spis se snazis o zviditelneni sebe, nez o nazor ktery je kriticky a fundovany..

Zvrhlík
10. 09. 2008
Dát tip
Odkdy netopýří topí? A topí koksem nebo mají přímotopy? :) Není slovo nezatopenou zbytečné? Kdyby byla jeskyně zatopená, tak už by ji přece zatopit nemohli, ne? Slovo "jen" považuju za zbytečnou vycpávku...

Patcheesa
10. 09. 2008
Dát tip
já přiznám se, že se v haiku jakožto ve formě příliš (tedy vůbec) nevyznám, ale tohle se mi líbí a nic víc neřeším, zapůsobilo to na mě. takže tipec*

oakbark
10. 09. 2008
Dát tip
Kam se poděl přesah jen?

tak tohle funguje příteli a moc!

moorgaan
10. 09. 2008
Dát tip
je podzimni rooojeni..

avox
10. 09. 2008
Dát tip
o-jo-joj, netopýrů "roj"?! :-)) hejno lesních včel jak domů zalétlo do dutého stromu?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru