Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nejen deštěm prosycená bouřka...

11. 09. 2008
3
36
3169
Autor
naira

...po dlouhých horkých dnech, bez jediné chladivé kapičky...konečně přišla...

Deštěm prosycená bouřka…

 

Prší, konečně prší a prší

       krásně mohutně se snáší déšť

             z nebes z přeplněných mraků prchají

                        tisíce, ba miliony krůpějí vody

           spěchají zachránit vysušenou zem

                              prahnoucí, toužící po vláze

                 i ty nejmenší kapičky se vetřely všude…

 

..každým i sebemíň pootevřeným oknem

              oživily veškerý, nejen živoucí svět kolem

          mnohem lépe se dýchá a přitom stačí tak málo

     stačí jen zdánlivě běžný přírodní koloběh

a vnímavému člověku to někdy i zaráží dech…

 

     … mám strašnou chuť vyběhnout ven

nechat se obejmout tou mokrou vláhou…

 

..nechat si ji prostoupit do těla

           nabrat ji do úst jazykem, o patro ji ochutnat…

 …vnímat průhledné kuličky na řasách

                nechat je měnit tvar jak stékají po tváři

           po krku do výstřihu a dál…

 

             …zaklonit hlavu zavřít oči

        dlaněmi stírat prosycené vodou spánky

    a mačkat si vlny do nasátých vlasů

nechat si stékat proud po zádech

      poslouchat odeznívající bouřky dech…

 

 

 

Svými dlouhými čarovnými prsty vymačkala

    z naducaných nedočkavých mračen co mohla

             vyždímala je nad zdejší suchou trpící krajinou

           dodala spokojeně vláhu nejen hlíně, rostlinstvu…

… možná i některým, třeba i těm nejobyčejnějším lidem

        s pořádným patřičným hlukem, jinak to totiž ani neumí

              a nikdy neuměla

          doprovázena jejími věrnými společníky

                         co s ní občas zbrázdí nekonečnou věčnou oblohou…

 

Jsou to jen její odlesky, závan z jejího temného pláště

      jímž, když chce, tak jen párkrát mávne

             a pokropí tak obzor oranžovými trhlinami

       někdy i tak silně, že až po chvíli

 až se rozmyslí každý z nich, že je jeho čas

             ozvou se a i každý zvlášť

                     a s patřičně hlučným odrazem

           co vrátí se jim, když udeří až na ni

                                                          na zem…

 

..zem vrátí jim to z přehledem

      a zdaleka ne, se zlým úmyslem

                    ale toužebně očekává dál jejich běsnění

                         co dodá jejím dětem vláhu a uspokojení…   

 


36 názorů

naira
15. 01. 2009
Dát tip
Puzzle: ...to jsi mě obzvlášť potěšila, že se ti líbí a že ji umíš procítit...i já když ji čtu znova tak mě to baví a jsem v ní... ...holt někteří, co uspěchat i to co nemusí dovedou a nevnímat co se nabízí dokáží...nechápou...a nikdy npochopí....móc děěkují...;)))))

Puzzle
11. 01. 2009
Dát tip
Puzzle miluje bouřky...procítila jsem to stejně jako ty...pořádná bouřka nikdy netrvá 3 minuty pro ty, kteří jsou se vším hned hotoví:-)...čím déle prší, tím lépe...:-)

Honzyk
16. 09. 2008
Dát tip
..nairo, to bude dobry....cejtim v kostech, kdyz se treba meni pocasi a tak, to mi ver....a zbytecne tu rozpijime tvuj text dalsi vodou do az nezretelneho akvarelu, zatimco jiz mohla sis, treba, udelat nejakouz radost, naosat neco jinyho ...cokoli hezkeho, A vazne : ma poznamka byla ironicka, ano, ale nemyslel jsem opravdu zle. ahoj, honzyk:))

naira
16. 09. 2008
Dát tip
sidonia:tohle určitě ne...ale jak jsem měla jinak...?

naira
16. 09. 2008
Dát tip
omlouvám se...pozn. :se neurážím ......a k čemu tě...patří Honzykovi... ...díky...

naira
16. 09. 2008
Dát tip
k čemu tě kdo nutí?!....teď fakt nechápu...

naira
16. 09. 2008
Dát tip
neroušek: ..díky za tip...neumím psát krátce, to myslím víš..;))

naira
16. 09. 2008
Dát tip
člověk dává přírodě a ona mu to vrací...a možná ani jeden neví...co chce a co ten druhý...(a oba v tom lepším i horším...bohužel...)...........

naira
16. 09. 2008
Dát tip
se neurážímm, ale občas mě s.......písmák s některými...jako takovej...nemyslím konkrétně, ale tak vůbec...

neroušek
15. 09. 2008
Dát tip
Poněkud zdlouhavější......ale je to o dlouho vyčkávaném dešti, takže fajn....

Petrusha
15. 09. 2008
Dát tip
u nás sa to tiež dnes zvrhlo :))) to je hrúza, jeden deň je príliš toho, druhý deň tamtoho buď tá príroda nemá mieru alebo človek nevie, čo vlastne chce :) alebo obojo?

Honzyk
14. 09. 2008
Dát tip
..nene:)): ztrata casu...se neuraz, autorko...

sidonia
14. 09. 2008
Dát tip
tohle tady snad ani netreba komentovat:)))))

Honzyk
14. 09. 2008
Dát tip
...hele, holka, nevofrnuj se, ja nemyslel zle..a sidka taky ne...a psat sem nejaky medy, kdyz tak necitim, k cemu by to bylo-..?.)...k nicemu.

naira
14. 09. 2008
Dát tip
sidonia: ..nečteš mě poprvý...a nekomentuješ mě poprvý....a to jsem si ani nemusela ověřovat....hned jsem si vzpomněla....že jsi už tenkrát...,,brblala" že to je dlouhý a žes nedočetla... (viz:píčus:ako šéfredaktorka by si ju mala prečítať celú... ... /srpen 2007...) ...ale já psát krátce neumím...a tak nějak jako všichni...teda jako většina...tak se pokouším neustále prorážet s tím mým....nemám co ztratit takže mi o nic nejde...a můžu to zkoušet dál... ...občas se něco některým líbí...a to je pořád lepší než psát do šuplíku...nemyslíš? jo a jako ostatním občas říkám, mám tu přes padesát děl...a vy si zrovna vyberete.....já když někoho čtu ...tak si otevřu i pár dalších dílek, než si udělám názor...

naira
14. 09. 2008
Dát tip
tanec: ..hmm...když to bereš takhle...tak nevím co k tomu říct....asi radši nic.... ...jen díky za názor a přečtení...

naira
14. 09. 2008
Dát tip
Rajmund:...hmm...no jo no...když já to kratší asi neumím....ale díky za názor....(,,a slibovat že se polepším nebudu...prže to asi nedokážu, myslím jako psát kratčejc").............;)

naira
14. 09. 2008
Dát tip
moorgaan: ..život by nebyl bez vody když padá z nebe je to krása a vnímat ji mám důvody voda se vsákne a po čase vrací se zpět v nebesa tak jak život věčný je tak proč si ho někdy tak kazíme... ...zas moc přemýšlím, možná...;)) ...díky za tip...jsi dobrá duše......

naira
14. 09. 2008
Dát tip
Molten:..já už to asi ani jinak neumím...než dlouze, to určitě... ..nahlídla jsem na tvé...není to špatné, ale asi o jednom, spíš o jedné....i po letech...netroufám komentovat konkrétneji...nechci se splést a urážet, jak to tu mnozí umí...to není můj styl...jen mě trochu zaujalo, taky mám některý možná na podobný téma....možná...ale to je jedno...

naira
14. 09. 2008
Dát tip
Petrusha: ..u nás už líp...nahlídla jsem na tebe...musím si najít chvilku a víc si přečíst...

naira
14. 09. 2008
Dát tip
Cairo:..vím, že píšu dlouze a je mi to neustále vyčítáno, no pořád ne od těch co už mě znaj, ale díky za názor....

naira
14. 09. 2008
Dát tip
Honzyk:..jsi příliš mladý...sice asi jak na co, ale některé věci pochopíš až časem a s věkem....a možná někdy přijdeš na to, že se dá vnímat a ponořit do obyčejných věcí, jako je třeba déšť, ale chápu, že pro tebe je to naprosto nezajímavé...a třeba to nikdy nepochopíš...to už je fakt jedno....a vlastně mi na tom ani nezáleží...v této uspěchané době.... ...ale jinak díky, žes mě vůbec čet.. …jo a ty tvý, některý nejsou špatný, ale tak nějak mi asi v nich něco přebývá, nebo chybí…nevím, asi to neumím přesně popsat…tak radši nic…to víš nejsem kritik ani znalec, tak se radši neodvažuji…....

sidonia
13. 09. 2008
Dát tip
myslím tím, že tvůj nick vidím poprvý:)

sidonia
13. 09. 2008
Dát tip
ty mě znáš???:) já mám dojem, že tě čtu poprvý:)

tanec
13. 09. 2008
Dát tip
JJJ nauka vlastivědy-přírodovědy, nebo jak se tomu dnes říká.

naira
13. 09. 2008
Dát tip
sidonia:..jak jinak...nečekala jsem od tebe, jak už tě trošku znám, něco jiného, holt někdo má rád rychlovku a jiný dlouhý .......ale díky za názor..

Rajmund
12. 09. 2008
Dát tip
Asi jako Cairo. Ke konci už je čenář unaven. Třeba hodnocení v posledních 3 slokách by zaznělo lépe v náznaku několika hutnými verši. Procítění přírodních jevů není moc vděčné téma, sám jsem od toho utek´-nu což, vstanou noví bojovníci.

moorgaan
12. 09. 2008
Dát tip
voda je zivot pada z nebe schovava se v pramenech aby nakonec zase unikla vem a vyparila se... ..jako zivot /***

Molten
12. 09. 2008
Dát tip
Me se to tezce cte. Slozite a dlouhe vety, chybi mi tam nejaky rytmus.

Petrusha
12. 09. 2008
Dát tip
u nás je sucho ... prašno, dýchavično

Cairo
12. 09. 2008
Dát tip
místy dobré, ale to dobré je rozmělněné v nijakém zbytku.

Honzyk
12. 09. 2008
Dát tip
lahvich, uz..

Honzyk
12. 09. 2008
Dát tip
..co se smejes, ja rozvazel pitnou vodu v kahzvich s cvervenym vickem:))--

sidonia
12. 09. 2008
Dát tip
:)))))))

Honzyk
12. 09. 2008
Dát tip
...ja docetl az dokonce, avsak pripomnelo mi jen povodne 2002..-------

sidonia
11. 09. 2008
Dát tip
nezaujalo, nedočetla jsem

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru