Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ostrava ocelová

11. 09. 2008
4
11
1778
Autor
Patcheesa

pro Anetah, která mě inspirovala a pro Lojzíka, kterému jsem sprostě ukradla jeho termín: "stokomínová Ostrava"... snad se nebudeš moc zlobit Lojzo :* a vy ostatní - berte to jako recesi, kdo zná mé verše, ví o oceli své...:)

Ostrava už není černá

uhelné doly zejí prázdnotou

haldy zarůstaj

i Bezručovy stopy už odvál čas

v nový fenomén se  mění

město měst

matka má

Ostrava stokomínová

Ostrava ocelová

ocelové tváře máme

my

lidé ze severovýchodu

ocelová srdce

i ocelovou pěst


11 názorů

Patcheesa
28. 09. 2008
Dát tip
jo, to je fakt... vskutku je to navždycky :). zavrtá se ti to velmi důkladně pod kůži - do všech pórů :).

Fart
24. 09. 2008
Dát tip
Strávil jsem na Ostravsku půl mého kočovného života ... a pro mě je Ostrava spíše fenoménem, ... fenoménem práce, technického ducha, přímých chlapských vztahů ... a nezaměnitelné atmosféry ... a aróma ... Karolinka, železárny, koksovna a dusíkárna v Mariánkách ... no prostě něco co se zavrtá pod kůži ... navždycky ..

Houmeles
19. 09. 2008
Dát tip
Ale to snad není tak tvrdá, ta Ostrava. Já žiju v Ústí nad Labem na nádraží, a tedy v podobném kraji jako ty, ale přece jen občas se mihne tvář zajímavá. Lidé jsou stále ještě na živu, Maryčko, tvé sourozence tu potkávám na peróně. Tvůj Bezruč.

Patcheesa
13. 09. 2008
Dát tip
Já vím, Papo, je to fajn, že máš k Ostravě takový pěkný vztah, Ostrava je podivuhodné místo a buď ji miluješ a nebo nenávidíš, myslím, že nic mezi tím není :). Na Emu se chystám - podzimní inspirační výlet.

papouch
13. 09. 2008
Dát tip
a halda Ema furt čudí..! :) miluju Ovu

Patcheesa
12. 09. 2008
Dát tip
to ovšem není špatný program :).

avox
12. 09. 2008
Dát tip
no a pak se sejdou v lokálu :-) (nejdřív si jízdy užijí a pak v lokálu požijí...)

a co teprv lokálkapatrioti...dvakrát do roka u nás pořádají jízdu s parní lokomotivou :o)

avox
12. 09. 2008
Dát tip
Lokálpatriotismus není u tebe patriotismus k lokálu a to je fajn! :-)))

pěkná patriotka jsi...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru