Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sedmero hledání

16. 09. 2008
9
13
2069
Autor
Eriu Crann

1. Hledala jsem na okraji víček pár kousků odrazů, z nichž bych směla snít.
Tužkou zkoušela jsem je zachytit do pavučiní rozpuknuvších listů.
Nelze skrýt sebe v obraze a nelze vše vyjádřit.

2. Hledala jsem ve zvířeném prachu čeho se zachytit, když oči jsou oslepeny.
Prach hlíny ulpíval na zpocených dlaních, na čele a ve vlasech.
Byla jsem slepou hliněnou figurou na šachovnici.

3. Hledala jsem na kamenných schodech skal v pevnosti pevný řád jejich stání.
Však všimla jsem si, základním jejich pohybem je pozvolné rozpadání.
Nestála jsem tam s nimi dál, jsem celistvá.

4. Hledala jsem v pohybech klíční rostliny sílu narovnat se a nést vlastní tíhu.
Přišlo krupobití a z lístků zbyly polámané vonící úlomky života.
Nesměla jsem je chránit, co roste, má vlastní osud.

5. Hledala jsem v hlasech divokých husí zprávu, která letí dál, neznajíc překážek.
Skála však křik polkla a ozvěnou neodrazila.
Jak zvuk zanikal, ticho uvnitř mě rostlo a já našla vlastní promluvu.

6. Hledala jsem v trnitých šlahounech ostružiní význam bolesti a cenu trpělivosti.
Mé nohy krvácely a já toužila odejít.
Uviděla jsem tmavé plody nalité sladkou šťávou, jedla je a zachutnaly mi.

7. Hledala jsem v bezčasí vyváženost mezi bděním a snem, rozumem a citem.
Ležela jsem nepatrná a kolem šly dny, aniž bych zavírala oči.
Když jsem chtěla vstát, své tělo jsem už neměla.


13 názorů

bestye
25. 11. 2008
Dát tip
a mně se ta hledání líbila - mám ráda obrazy a tady jich je hodně na výběr. Díky za pěkné počtení :c)*

mně 6.

dík za avi a 7. bod ***

jt
06. 10. 2008
Dát tip
každá sama za sebe má svojí sílu, svojí pravdu a .. když se to čte pomalu, rozvážně, dá se v tom hodně najít. mi se to líbí moc TIP + avi

Honzyk
17. 09. 2008
Dát tip
...ja tedy docetl az do konce a myslim, tedy dela na mne text dojem, ze zapsano do bloku tak, abys z "bodu" mohla cosi napsat...,ale nektere "body" skutecne pripominaji, obrazne receno, "matematicke tabulky", jista suplikovitost z nekterych radku az krici....

Holka_ryba
16. 09. 2008
Dát tip
Mě. SamozřejMě.

Holka_ryba
16. 09. 2008
Dát tip
Mně to přestalo bavit v půlce druhého řádku. Ale neříkám, že to není můj problém.

Rajmund
16. 09. 2008
Dát tip
Chtěl bych varovat před nekritickým obdivem determinací.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru