Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dýchání

17. 09. 2008
1
6
910
Autor
Element6

Je to vzácná shovívavost přírody, že nás tak dlouho necháva naživu. Michel de Montaigne

         Sedím a hledím ven na zářivé kopce, nádherně čistou oblohu a říkám si: „ Jak mohlo vzniknout něco tak překrásného?“ Stůj, co stůj to nedovedu pochopit. Je zásluhou přírody, že žijeme a můžeme pozorovat životní procesy.
    Podívejme se na dýchání. Na ten živý pohyb, při kterém se nám hruď nadme a poté klesne. Jde o automatický pohyb. Nepřemýšlíme nad ním. Necítíme vzduch proudící nám do plic. Přesto je to ten nejkrásnější tanec na světě. Každý národ se ho snaží napodobit, a tak si zakládají své národní tance, Žádný se mu však nevyrovná. V žádném není taková souhra duše a těla jako zde. Tento sehraný pár je neodlučitelný.. A pokud jeden z nich již nemůže tančit, druhý to pochopí a na důkaz úcty též netančí. Přestane bubnování do stěn cév, vše utichne. Dýchání stojí za vším. Je s námi od prvopočátku života. Nerozlišuje společnost, o jeho přízeň se nebojuje. Rozdá kousek sebe každému: květině, srnce, hyeně i člověku. To vše bez ohledu na barvu pleti či národnost. Je spravedlivé, milující, něžné, božské. Ano, to je to správné slovo. Nebyl to oheň, co přinesl Prométheus, byl to vzduch, poněvadž ten dokázal z malé jiskry vytvořit zářivý plamen. Stál na počátku všeho a s ním přišlo ruku v ruce dýchání. Jemu bychom měli být vděční za život, protože bez něj…by nebylo nic. Jen prázdnota. Pějme pro něj proto ódu a važme si ho. Dnem i nocí. Dýchání nás spojuje, je věčné, nehynoucí…

6 názorů

Element6
18. 09. 2008
Dát tip
Děkuji...Poohlédnu se po něm v knihovně...

StvN
18. 09. 2008
Dát tip
Šlo by to napsat i líp. Doporučuju studovat Prousta.

Patcheesa
17. 09. 2008
Dát tip
To máš naprostou pravdu a mi se moc líbí, jakým způsobem ji vykládáš. tip za ta krásná slova...

A.H.
17. 09. 2008
Dát tip
zajímavé pojetí co přinesl Prométheus

Element6
17. 09. 2008
Dát tip
Alespoň nějakou výhodu to má, že mi nemůže nikdo oponovat :-))) Spíše mělo jít o takovou neotřelou úvahu na neobvyklé téma a spíše to mělo být zamyšlení...

Alojs
17. 09. 2008
Dát tip
svatá pravda. jinak k tématu - je obtížné. sám bych zřejmě nevypotil nic lepšího. škoda, že úvaha není ani tak úvahou, jako spíše konstatováním, které ti nikdo nevyvrátí. maximálně se ti obuje do fragmentů...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru