Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

haiku na čtvrtou

20. 09. 2008
7
37
3991
Autor
Ó

bílé břízky
v smrkovém lese
 leží

stará bříza
se březovém hájku

 chvěje


  nevinná břízka 
 tu na mezi
  šípkový keř líbá

.

              
  mladá břízka
sama
pod sněhem se  hřeje 



37 názorů

Ó
02. 02. 2009
Dát tip
...poslední brufen...na bříšku mé milé...se mi směje......

Ó
22. 09. 2008
Dát tip
...já mám zase rád...když vlasy krásně voní březovým šamponem...

Ó
22. 09. 2008
Dát tip
...nerouši...to je dokonalé dílo...hodno je mistra...dám dva body...

neroušek
22. 09. 2008
Dát tip
Hele,Tys to zas vylepšoval! Tak neroušek taky: Idyla Bílé břízky v smrkovém lese leží a stará bříza v březovém háji se chvěje, nevinná břízka tu na mezi šípkový keř líbá a mladá břízka sama pod sněhem se hřeje. To koukáš,co?

Ó
22. 09. 2008
Dát tip
...zvrhlíčku...napiš mi básničku...zvrhlíčku...napiš mi haiku...nebo se oběsím v hájku...neroušku...ty jsi poklad...máš velmi dobrý odhad...

neroušek
22. 09. 2008
Dát tip
PS. na milost bych vzal maximálně ještě tu čtvrtou sloku.

neroušek
22. 09. 2008
Dát tip
To ne velký haikový Ó, to pokračování se nerouškovi nelíbí,to jen obměňuješ slova a natahuješ,obsah je stejný.

Zvrhlík
22. 09. 2008
Dát tip
ani jedno není haiku

Ó
22. 09. 2008
Dát tip
...díky ej-lin ...

Elyon
22. 09. 2008
Dát tip
Je to jeden nápad, ktorý rozvíjaš a obraciaš a skrúcaš a prekrúcaš... A stejne mi to nepripadá ako haiku...

avox
22. 09. 2008
Dát tip
sama se nezahřeje! a ty to víš až s jarním sluncem ten sníh rozpustíš budeš se tvářit rozpustile ale ta bříza ... není jí to milé...

Ó
22. 09. 2008
Dát tip
...díky...vřelé díky...konečně tedy kvalitní, dikutativní, dekadentněnaivní.. dílo-nedílo....báseň-nebáseň...úspěch-neúspěch...jsem šťasten-nešťasten...a proto přidávám pokračování...

oakbark
22. 09. 2008
Dát tip
Strašné cosi.

avox
21. 09. 2008
Dát tip
jdu se utopit! to už je přímo březová kalamita... :-)

neroušek
21. 09. 2008
Dát tip
Prostě je to báseň,dobrá báseň, já bych to vůbec neřešil jestli haiku nebo.....nehaiku.

Ó
21. 09. 2008
Dát tip
...milý zvrhlíčku...napadlo mě totéž...konstatuji, že haiku je zřejmě občas nepřeložitelné...něco na ten způsob...jako když Ježíš upozorňoval...nad zdechlinou psa...že mršina má krásné bílé zuby.../jak mám tato slova chápat...bylo pak popsáno snad několika větami/...a ta báseň nevznikla tak daleko na východě...

Zvrhlík
21. 09. 2008
Dát tip
avox: já vím, že je to variace na fanfána, jen jsem si dělal srandu

avox
21. 09. 2008
Dát tip
jo! a ještě jsi mi tu břízku přestěhoval z hájku, do smrkového lesa... fakt už nevím... proč tomu zarputile říkáš "haiku", miniatura a je to :-)) Zvrhlíku: Dežo neví, já jo, heč, ale nebudu ti napovídat :-))

Zvrhlík
21. 09. 2008
Dát tip
"prostudoval jsem návod ke stvoření haiku..." A jakej návod jsi to studoval? Jsou totiž návody a NÁVODY. A žádný návod není dokonalej. Nejlíp se naučíš haiku čtením originálních a kvalitních haiku. Některé české překlady nejsou totiž nejvěrnější, takže ty je nutno brát s rezervou.

Ó
21. 09. 2008
Dát tip
...velmi jste mě všichni potěšili...vysvětlím...prostudoval jsem návod ke stvoření haiku....a zdálo se mi vše jasné...potom jsem si půjčil a přečetl pár stovek "originálních haiku" a s hrůzou zjistil...že oni to ti mistři vůbec nevěděli...jak se to má správně psát....takže jsem sice opravdu lev...ale z toho jsem byl jelen...a napsal jsem todle...to co do nonokultur nepatří....musí se odstranit...a všichni máte určitě pravdu...

Marcela.K.
21. 09. 2008
Dát tip
to je divný...ve smrkovým lese vlastně musí ležet, protože tam rostou jen smrky...takže je vše v pořádku...ale haiku to není :-)

Štírka
21. 09. 2008
Dát tip
působivé... a tím, že jsi zvolil špatný kastlík, vyvolal jsi malou bouři... kastlíky vem čert... t

Zvrhlík
21. 09. 2008
Dát tip
"útvar byl stvořen k tomu...aby mohl být porušován...jinak jeví se akademicky chladným..." možná, ale nejdřív se musí velmi dobře vědět, co se stane, když se ta pravidla poruší Existuje takové přísloví: Co je dovoleno Iovovi, není dovoleno volovi. (Nechápat doslovně.) pokud napíšu sonet o 4 verších tak už to taky nebude sonet...

Horavin
21. 09. 2008
Dát tip
* haiku se zatajenou prostřední řádkou ticha není porušeným útvarem, aby nezůstal akademicky chladný. Je pouze umíněný a jeho smutek má smysl i půvab.

Diana
21. 09. 2008
Dát tip
Mně to připadá působivé. Smutné. Břízka má stát a svítit. *

Ó
20. 09. 2008
Dát tip
...ale Zvrhlíku...je to přece jasně v hájku...útvar byl stvořen k tomu...aby mohl být porušován...jinak jeví se akademicky chladným...ale seš dobrej...

Ó
20. 09. 2008
Dát tip
...děkuji...jsem šťasten...

Zvrhlík
20. 09. 2008
Dát tip
Haiku to není, ale to autor dobře ví, protože si tady z nás dělá akorát tak pr*el! Mám takovej pocit, že už jsem to tu jednou viděl. :) A nebylo to zas tak dlouho. :) [dežaví] (ne: Dežo ví)

neroušek
20. 09. 2008
Dát tip
Jo,Ó...............fajn.

avox
20. 09. 2008
Dát tip
to mi děláš schválně... fňuk... jen nevím, jestli je to haiku :-) */

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru