Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ctěl bych být nedělním ránem

02. 10. 2008
4
16
3539
Autor
Delfín

Při čtení básně "Nedělní ráno" od jedné spřízněné duše jsem si vybavil jednu z písní Mirka Hoffmana, broukal jsem si jeho melodii a na ni složil vlastní píseň pro kterou jsem si vypůjčil i některé obraty či myšlenky z originálu. Ale věřím, že autor by se snad nezlobil...;o)

Chtěl bych být nedělním ránem,
veleben něžným veršem Tvým,
nebo sladkým marcipánem,
do něhož kousneš zoubkem svým.

Chci být vším, co verš Tvůj chválí,
zdrojem nedělní pohody,
Sluncem, jež se vykutálí
z okraje jarní oblohy.

Červánkem, z něhož den vstává,
plaší noc a s ní krásný sen,
motýlkem, co křídlem mává,
než zaboří se sosáčkem

svým do květu nádherného
a začne sladký nektar sát,
nemyslet nic určitého,
prostě jen na světě být rád...


16 názorů

Delfín
23. 01. 2009
Dát tip
Robínia: Tak si přijď zavzpomínat i na jiné mé stránky!Jsem jedna velká kronika....

Robinia
22. 01. 2009
Dát tip
vzpomínkově nádherná

Delfín
14. 11. 2008
Dát tip
Bouře v kaňonu: Musí jen umřít! Ale překonat sám sebe chce!

No, však já vím, nikdo není stále na vrcholu sinusoidy.. :-). Když je dole, tak je hlavní to vědomí, že se to zase zhnoupne nahoru. Musííí.

Delfín
12. 11. 2008
Dát tip
Bouře v kaňonu: Tak šťastný člověk tady není, jen se to snaží nedat znát, depka upadne v zapomnění, když něhu druhým zkouší dát...;o)

Chválabohu za pohodové verše... je skvělé číst, že se někdo žije rád a nemá žádné depky :-)

Delfín
06. 10. 2008
Dát tip
Toscana: Díky! Jsem moc rád, že se to někomu i trochu líbí...;o))) Kéž jako dotyk něžné dlaně mé verše srdce pohladí, tiše se zasni, vzpomeň na ně, když smutek halí Tvoje dny. Já jiný cíl tu nekladu si, jen pocit štěstí rozdávat těm, které jejich smutek dusí, jen se slůvky si zkouším hrát... Kolem nás zdá se býti málo pohody, Lásky, nádhery, prostě nic, aby za to stálo trávit tu všechny svoje dny. Ale to je jen klamné zdání, co lidé sami vytváří! Budeš se smát až k popukání, až poznání Ti zazáří! Ten kdo chce a umí se dívat, pro toho je svět plný krás, dokáže s úsměvem se dívat ze života mít radost zas...

Toscana
05. 10. 2008
Dát tip
Krásné, milé jako pohlazení *t

jistěže věřím :))))

avox
03. 10. 2008
Dát tip
asi jo, to víš, jsem stará, konzervativní, zvyklá vidět to černé na bílem :-)

Delfín
03. 10. 2008
Dát tip
avox: A takhle je to lepší?;o)

avox
03. 10. 2008
Dát tip
tahají mi oči... ale když se líbí tobě, je to v pořádku :-)

Delfín
03. 10. 2008
Dát tip
avox: Co se Ti na nich nelíbí? Mně akorát vadí, že to pozadí není vcelku jako třeba na Totemu...

Delfín
03. 10. 2008
Dát tip
Jarmila_Moosová: A věříš, že někdy i ano? Navzdory všemu, co mne potkalo? ;o)

avox
02. 10. 2008
Dát tip
já ti tu radost přeji, ale ty barvy jsou fakt šílené :-)

to ty jsi rád na světě, to je vidět :)))) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru