Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na Bystřičce

Výběr: StvN
06. 10. 2008
12
16
2165
Autor
Narvah
Jel jsem s bráchou na Bystřičku. Povídal jsem mu, že nemít holku je hrozný. Pořád jsem na to myslel, že nikoho nemám a brácha mi dával rady. Rady zkušenýho harcovníka. Vykládal o tom, jak udělat, aby holka žárlila nebo jak udělat, aby to vypadalo, že žárlí on. Moc jsem tomu nerozuměl, ale stejně bylo fajn ho poslouchat. Před týdnem jsem objevil, že rádio v autě je výklopný a je tam slot na kazety. Tak jsem tam šoupl Deadmana a trochu to osolil. Všude kolem byl podzim a my jeli na Bystřičku. Ve Valmezu jsme nabrali Peťu a jeli za Míšou a Zuzkou na chatu. Když jsme dojeli, byla už tma a pršelo. Hodili jsme dovnitř spacáky a šli přes hráz k Mokrošům. Měla tam být diskotéka, na kterou se scházela mládež ze všech kopců kolem. Sedli jsme si u krbu a chvíli jsme na sebe hleděli. Pak přišla číšnice, která se snažila být tajemná, protože nechtěla říct, do kolika vaří. Ale řekla nám, že v devět musíme stůl přesunout ke zdi, protože stojí na place, kde se paří. Pili jsme pivo a kecali a když se blížilo k devítce, začali se dovnitř hrnout mladý. Koukal jsem po holkách a říkal si, že jsou mi fakt už hodně vzdálený. Pak si dýdžej začal vybalovat nádobíčko a tak jsme vzali stůl a odnesli ho ke stěně. Snědli jsme polívku a nějakej guláš a já pořád koukal kolem, jestli neuvidím nějakou holku, co by se mi líbila. Vyhlídl jsem si jednu mladou a jednu starší. Ta mladší byla světlovlasá a byla to taková holubice mezi vrabci. A bylo jasný, že to o sobě ví. Ta starší seděla na baru a vypadala osaměle. Hráli jsme krabičku a kdo prohrál, musel jít na plac něco předvést a navázat kontakt. Prohrál jsem jako první. Tancování mi vůbec nejde, ale přesto jsem máchal rukama a tyhlety věci, co lidi dělaj. Pak jsem šel za holkama, co pařily u krbu, chvíli u nich postál a nakonec jsem řekl „čau“. Tak nejškaredší mě sjela pohledem a kysele odpověděla „no nazdar.“ Šel jsem poprosit holku, co pomáhala dýdžejovi, o Systémy. Měla Chop Suey a pustila to asi za hodinu. Tak jsme s Peťou vstali a dali se do toho. Začal jsem docela vysoko skákat, ale chtěl jsem ještě výš. Pak se mi to podařilo a dotkl jsem se rukou stropu. Pořád jsem skákal až ke stropu a všichni se na mě dívali, protože nikdy nic takovýho neviděli. I já jsem byl překvapenej, ale dělal jsem, že takhle skáču normálně. Pak se Peťa odrazil směrem ke mně a hrudníkem do mě narazil tak, že jsem odletěl až ke krbu. Chvilku jsme takhle blbli a já pořád poočku sledoval tu blondýnu a holku za barem. Nakonec jsem se na holky vykašlal, protože to stejně nemělo smysl, zvedl kotvy a odplul s ostatníma na chatu. Ráno mi nebylo ani moc špatně. Venku pořád pršelo a všichni spali. Udělal jsem čaj a čekal, až se probudí. Nasnídali jsme se, odvezli Peťu do Valmezu a valili domů. Zase jsem přemýšlel o tom, že nemám holku. Ale bráchovi jsem to neříkal. Někde u Hranic se objevily první kopce Jeseníků. Ukázal jsem na barevný stromy před námi a brácha řekl, že si teprve před pár dny uvědomil, že je podzim. Prej to byl jenom takovej moment, kdy mu to došlo. Ve vzduchu visela nevyhnutelnost a uvnitř mýho bitevního pole se do sebe navážely dvě armády. Jedna měla černý prapory s bílou lebkou a druhá modrý. Nevím přesně, co měla za erb, ale myslím, že něco docela nadějnýho.

16 názorů

domin.go
13. 10. 2008
Dát tip
Vidím tu scénu, to je fajn. Jinak mi to ale přijde jako taková tuctovka. Ale ta melancholie funguje, co naplat :)

Plopez
08. 10. 2008
Dát tip
krásně zapadá do série a to není málo :)

Narvah
07. 10. 2008
Dát tip
mně to neva jakoo

Autorovi se omlouvám za off-topic :)

Já preferuju hned úvodní Dead Already a Metal Boy, ale zbytek je opravdu jen v těsném závěsu...protože pokud nepočítám Batman Returns, A Beautiful Mind a Braveheart, tak je to snad jediný soundtrack, který se mi líbí od začátku do konce bez rozdílu :) Jinak od toho Newmana mám ještě rád The Shawshank Redemption, i přesto, že tam pořád a někdy už opravdu okatě používá stejný hudební motiv (titulní píseň je tady fakt perfektní!)

archie
07. 10. 2008
Dát tip
fajn čtení

Winter
06. 10. 2008
Dát tip
Ti odpovím do zpráv, jo? Nechtěl bych zabít diskuzi o díle.

Narvah
06. 10. 2008
Dát tip
winter: nedokázal.. díval jsem se na tebe a ty už si nějakej román napsal.. je těžký to prosadit? aby ti to vydali, myslím.. já se na delší prozaický útvar zatím nezmůžu.. myslím tak za deset let by to šlo..

Winter
06. 10. 2008
Dát tip
Nj, maj pravdu, není to špatný. Jenže dokázal bys o tom napsat knihu? Jo a tip.

dadik
06. 10. 2008
Dát tip
:)

Soundtrack k Americké kráse je úúúžasnej! Řekl bych, že vůbec to nejlepší od Newmana, jinak je to pořád na stejný brdo :/ Jinak čtení příjemný, ale pro mě tak trochu nudný.

StvN
06. 10. 2008
Dát tip
Tohle umíš. Parádní čtení.

papouch
06. 10. 2008
Dát tip
na Bystřičce to miluju

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru