Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

jak se máš

Výběr: G_B_Show
08. 10. 2008
65
82
4766
Autor
Anetté

Mění se čas

ne dvakrát do roka

ani ne tak, jak přijde konec září

 

tyhlety změny nejsou v kalendáři

jsou náhlý tak, že není vědce

co by je slisoval

a vydal o nich knihu

co by je konzervoval v lihu

smím se ti smát až budeš se tak tvářit?

Lháři.

 

 

mám skoro strach se ptát

jak se ti daří


82 názorů

Toscana
01. 12. 2013
Dát tip
Skvělé! *t

Hrušková
27. 11. 2010
Dát tip
*****

krása

Sebastian.M
09. 11. 2009
Dát tip
..v jednoduchosti je krasa..pekne..paci mi

Robinia
30. 10. 2009
Dát tip
jo, taky dobry :-)

slivaka
20. 07. 2009
Dát tip
taky se bojím ptát..*tip

Anetté
18. 07. 2009
Dát tip
to mam radost, dik :)

mě se to líbí, ten plynulý tep slov...až k trochu hořké pointě. paráda

Narvah
07. 06. 2009
Dát tip
pěkný

Anetté
20. 05. 2009
Dát tip
děkuju slečno :)

Anetté
20. 05. 2009
Dát tip
je děkuju za výběry Džíbí, jsem to postřehla až teď a vubec za návštěvy, čas a hezky sluvka:)

jůů:)

G_B_Show
15. 05. 2009
Dát tip
Páni. To je na na tvuj věk neuvěřitelně vyspělý. Gratuluju...

Pisces
22. 02. 2009
Dát tip
já děkuju :) za pěkný slova

Anetté
22. 02. 2009
Dát tip
vau děkuju moc:) Jsi mi udělala radost :)

Pisces
22. 02. 2009
Dát tip
a do nej

Pisces
22. 02. 2009
Dát tip
tyjo, holka! na tohle nemám slov, krásně jsi vystihla všechno, co šlo... za tohle tip a velkej obdiv

Anetté
20. 02. 2009
Dát tip
jo vychválils mně, tak děkuju, vážim si toho a neřikám, že ne a kritiku beru :) Zkusim to teda někdy předělat a budu si na to dávat pozor až budu psát něco příště

Jinovata
16. 02. 2009
Dát tip
No zrovna u tohohle - já ti myslím napsal k vícero věcem. Myslím, že je fuk, jestli ti zkritizuju blbůstku nebo něco za čím děsně stojíš, naučíš se z toho stejně. Nejde mi o udělení plus nebo mínus bodu, ale o odhalení chybných tvůrčích vzorců, ze kterých se musíš vypsat - a ty jsou nejodhalenější právě tam, kde píšeš nejledabyleji. Myslím, že jsem tě na jiných místech vychválil na své poměry dost, jsem totiž jinak dost drsnej, abys věděla. Nebezpečí vyplývající z přebujelého rýmování ti hrozí i v jiných textech. Způsob použití nespisovné mluvy zase ukazuje na nedoladěný jazykový sluch, taky třeba trénovat. No a jako v každé ledabylé blbůstce, je i zde zárodek něčeho dobrého. Opuštěnost tohoto zárodku zase vypovídá o tom, že nemáš dostatečně vycvičený čuch na vlastní dobré verše, nemáš instinkt, který by tě nutil chytat se vlastní geniality. Většina básníků pracuje tak, že odkudsi z paty vytáhnou skvělý obraz nebo myšlenku či obrat, poznají, že je to geniální a chytí se toho, doplní to, rozvedou, prodají, zapouzdří. To, co je pěkné a zajímavé na prvních dvou řádcích je třeba i autorem objevit, jinak pokračuje dál a nechá své verše daleko za sebou.

Anetté
16. 02. 2009
Dát tip
Asi to myslíš dobře, já teda taky, jenom mě zaskočila tak vážná kritika zrovna u tohohle A jestli je talent o upravování, tak to ho nemám:)

Anetté
16. 02. 2009
Dát tip
To určitě, zvlášť když z dvanácti řádku devět nepovedenejch.

Jinovata
16. 02. 2009
Dát tip
Ono se do úprav moc nechce většinou proto, že jejich provedení vyžaduje právě onen talent. Chrlit potenciálně kvalitní kostry není těžké.

Anetté
16. 02. 2009
Dát tip
hehe, já vim, s timhle jsem ani neměla žádný ambice, bylo to hotový během deseti minut a nějak už se mi to pak nechtělo předělávat, sem měla radost že to bylo tak okamžitě a chtěla jsem tu prostě mít aspoň jednu rychlou a nespisovnou věc.)) neřikám, že sem s tim nějak moc spokojená naopak si taky myslim, že by se tomu dalo ještě dost pomoct, ale chtělo by to úpravy skoro od základů, což třeba někdy udělám, ale nějak se mi do toho teď moc nechce :) Díky moc za všechny kritiky a za čas a tak:) Vážim si toho a ne že jsem si z toho nic nevzala, fakt :)

Jinovata
14. 02. 2009
Dát tip
Vytváření relativně kvalitních rýmů se ti daří, právě to ale vše maří. Ten přidaný lhář měl být poslední kapkou, jeho dodatečnost byla vykoupena kvalitou rýmu a rytmickou opozicí jednoslovnosti vůči předchozím řádkům. Co následuje potom je už babrání. Dál bych si dal pozor na užívání slabikářových výplní typu "tyhlety změny nejsou v kalendáři". S tímto řádkem je spojena ještě jedna výtka a sice používání nespisovné češtiny v kombinaci se skácelovskou dikcí. Pro zachování takto pestře rýmovaného stylu a stávající obraznosti bych doporučil rozhodně volit jazyk spisovný. Ne že bys to nemohla kombinovat s nespisovnou češtinou, je to však velice výrazný prvek a musela bys s ním velice obratně a vědomě zacházet. Nejhezčí na básni je první trojverší, ačkoli posledním řádnem trochu stylysticky nejisté. Problematizace času otevírá zajímavý prostor pro zbytek básně, ovšem nevyužitý.

Anetté
02. 02. 2009
Dát tip
ďakujem.)

joesatriani
01. 02. 2009
Dát tip
ozaj pekné...také vlnkované...

Kaja.darlie
10. 01. 2009
Dát tip
Moc líbí - takže Tip

Anetté
22. 12. 2008
Dát tip
ty seš tak upřímnej až je to hrozný.))) pářit mě třeba vůbec nenapadlo, nevim jak ostatní chlapy tady, já chlap nejsem, tak mám omezenej náhled:) se mám na co těšit ještě.)))


gringoo
25. 11. 2008
Dát tip
Jen jedné věci je mi na tom díle líto, že je tak krátké a já bych dál čet, ne neměj strach dám tip a přebolí to,možná už dnes, či zítra a možná až za několik let.

risa
23. 11. 2008
Dát tip
Každé slovo něco říká. Tip.

Adlet
20. 11. 2008
Dát tip
*

strašne parádne *************

Anetté
06. 11. 2008
Dát tip
ahoj stará vojno, hele jako díky za kritiku, a nic proti, ale já asi stejně nevim kdo si:) Možná by bylo docela dobrý to třeba říct..?:) Víš co já se ozvu do správ, i když teda vůbec nevim komu:)

aaa
05. 11. 2008
Dát tip
Ahoj, ty stará vojno, jak se ti vůbec daří? Jsme spolu dlouho nikde nebyli, co bys řekla tomu, kdybych tě pozval na šálek dobré brazilské kávy? Mohli bychom zavzpomínat na ty starý časy — ono se sice řiká, že to byly „starý dobrý časy”, ale, co si budeme jako, mezi náma, povídat, oni dobrý nebyly, nicméně, co bylo, to bylo, a zapomeňme na to — jako onehdá. Určitě se ozvi, rád bych tě zas po dlouhý době viděl. Měj se krásně a skládej básně, který budou tak dobrý jako tahle.

NePoe_ta
26. 10. 2008
Dát tip
... křoupeme teď uhlíky :)

NePoe_ta
26. 10. 2008
Dát tip
Děkuji pěkně za optání. Celkem to ujde, nebýt těch nespojitostí v čase (pan Marhoul připek rohlíííky, ... )

Anetté
25. 10. 2008
Dát tip
nojo, je to příjemný moc bejt někdy trochu neurovnanej:) Díky zzlatý

zzlatý
25. 10. 2008
Dát tip
Je to sice malinko neurovnané, ale hezky čtivé, zábavné... líbí, nejsem kritik, ale čtenář... TIP

jt
21. 10. 2008
Dát tip
:-)

Armand
14. 10. 2008
Dát tip
potěšení je vždy na mé straně.

Anetté
12. 10. 2008
Dát tip
A díky Printe a Armande a všem co se zastavili:)

Anetté
12. 10. 2008
Dát tip
Jo a díky:)

Anetté
12. 10. 2008
Dát tip
Jo a já se ti omlouvám za ten nepřiměřeně optimistickej vzkaz v tak pesimistický době:) Tak hlavně že se zdravotně lepšíš a že jsi živ a zdráv:)

Armand
12. 10. 2008
Dát tip
* moc

Print
11. 10. 2008
Dát tip
Kouzelný, udělalo mě to radost*

Anetté
10. 10. 2008
Dát tip
Na to já nemám, díky Zámotku :)

Anetté
10. 10. 2008
Dát tip
To je mi líto Ó, snad se ti to v listopadu zase zlepší:) díky:)

Anetté
10. 10. 2008
Dát tip
Díky Fidorko:) Sem se lekla, jestli jsem tě něčim nešokovala tak, že už mi nikdy neodepíšeš:))

oleandr
10. 10. 2008
Dát tip
hmm

Fidorka69
10. 10. 2008
Dát tip
Jó, ten tip...;) *

Fidorka69
10. 10. 2008
Dát tip
Dokonalé!!! :D * Brzy Ti odpovím na Tvou poslední zprávu do pošty, byl ´sem teď totiž jaksi delší dobu "mimo"...;)

Aiscis
10. 10. 2008
Dát tip
kouzelně hravá, rozmařilá až dětsky roztomilá nelze než *t

slovak
09. 10. 2008
Dát tip
Potešila*

Anetté
09. 10. 2008
Dát tip
Na to není co říct.

StvN
09. 10. 2008
Dát tip
Ne víc než tahle báseň.

Anetté
09. 10. 2008
Dát tip
Jsi děsivý StývNe :)

Anetté
09. 10. 2008
Dát tip
Děkuju moc doktore věd, to je krásný:))

Anetté
09. 10. 2008
Dát tip
já vim, neni to tolik vázaný a ani hluboký ne:) Jenom mi bylo líto narušovat ten krásně pravidelnej sloupec vázanejch veršů, ale tak jo, objasnim to kategorií:) Díky Kaosi:) nemělo to bejt nijak srdcervoucí tentokrát:)) takže po hlavě kladivem nejsi:)

kremilek
09. 10. 2008
Dát tip
stejně se nevyšašíš z pojmů. tahle mi přijde mělčí...

StvN
09. 10. 2008
Dát tip
Emotivní. Super.

A.H.
08. 10. 2008
Dát tip
to si zaslouží tip**** moc pěkné

Noe1
08. 10. 2008
Dát tip
fajn

Doktor Věd
08. 10. 2008
Dát tip

Lyrae
08. 10. 2008
Dát tip
v jednoduchosti krása.t

Kaos
08. 10. 2008
Dát tip
sice jsem si to přečetl asi pětkrát, ale moc se mi to teda neváže.. dneska jsem asi přepracovanej nebo neumím číst :) nebo jsem zase kladivem po hlavě, když všem se to váže a mně ne :) obsahově ale vyvolává lehký úsměv na pravém koutku úst:))) (i když by třeba měla vyznít smutně)

*

adrift
08. 10. 2008
Dát tip
většinou říkám, že vázané verše ometují v "pohybu" ale tady 100% :-) t a díky ti

Ó
08. 10. 2008
Dát tip
...v září se mi dařilo dobře...v říjnu už mi to tak nejde...

Norsko 1
08. 10. 2008
Dát tip
ujde to :-)

dee-dead
08. 10. 2008
Dát tip
T + O * Bez výhrad:)

Kuchot
08. 10. 2008
Dát tip
tahle je fajn

Diana
08. 10. 2008
Dát tip
Výborné!!! T*****

moorgaan
08. 10. 2008
Dát tip
tlesk tlesk..máš to v sobě slečno..TIP/**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru