Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Výkriky

Výběr: Print
17. 10. 2008
11
15
3337

O posledných minútach na jednom nástupišti, na jednej koľaji spred 65-tich rokov.... pri jednom odchode "vlakov smrti" odvažajúci Židovských spoluobčanov do koncentračných táborov. Na pamiatku tých ktorí odišli a nikdy sa nevrátili!

Z chladnej nočnej jesene zúfalo o pomoc z druhej koľaje, z drevených vozňov rušené štekotom Nemeckých ovčiakov tisíce biedných, na smrť v cudzinu - v Treblinku, v Dachau a v inu poslaný zúfalo volajú. Cez vylomený priečeň dreveného vozňa potajme, v chladnej noci kradmou rukou dietky aspoň svoje, sťaby kvapkou rosy napojiť by chceli biedný tohto sveta! Výkriky, škrípot syčanie pary pomalým tempom vdial sa mihá je dvanásť a z druhej strany, kostolný zvon, odbíja na polnoc a všetko je zrazu minulosť. Prázdna druhá koľaj ticho, len ovčiaky tie znovu zostali!

15 názorů

Vďaka za zastavenie, za chvíľku v ktorej si pouvažoval nad tými milióna ľudí, veď o to išlo spomenúť si aj keby len na jedného z toho milióna. Vďaka za tip, ktorý si udelil tejto básni, lebo si ho udelil tomu miliónu, čo odišli po koľajoch v diaľ a nikdy neprišli späť.

Print
23. 10. 2008
Dát tip
to je téma, kde se musí velmi lehce našlapovat a i tak je člověku úzko, když smývá z nohou prach popela... díky*

macecha
19. 10. 2008
Dát tip
je to smutné, ale treba to pripomínať, aby sme si vážili slobody .... ***

baronka
18. 10. 2008
Dát tip
Píši o poholocaustu Holocaust nedokáži zpracovat tam má Slova mlčí před bolestí

Norsko
17. 10. 2008
Dát tip
fakt ? * (jsem cynik)

nechci si to představit.... ***

a2a2a
17. 10. 2008
Dát tip
OSVĚTIM Kino Svět nepromítá v kině Čas je plný sál Zavřeli dveře Na kabátech tmavnou hvězdy něžně je Měsíc kolébá

a2a2a
17. 10. 2008
Dát tip
Kdysi se tu vedla velká diskuse o tom, zda máme vůbec morální právo, my nezúčastnění, psát o těchto věcech. Myslím, že je dobře, má-li kdokoliv tuto potřebu, je sympatické, že tě to nenechává lhostejným, a v tom je cena této básně, tedy nikoliv v ní samotné, ale v tobě. Tip pro tebe, za tu báseň, tam bych měl docela hodně formálních výhrad, ale co jsou proti tobě? Nic.

prečo? baronko

baronka
17. 10. 2008
Dát tip
Děkuji velmi za tuto báseň T

moorgaan
17. 10. 2008
Dát tip
...nedovedu si představit tu hrůzu.../**

ďakujem za tipy

Paulart
17. 10. 2008
Dát tip
Ano, co se týká transportu do tábora smrti, je slepá kolej nadějí.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru